Greatest angle between the supporting surface and the plane tangential to the front tyre(s) and perpendicular to the longitudinal median plane (4.1.41, so that no patt of, nor any part rigidly attached to, the vehicle lies below this plane.
Najveći ugao između oslone površine i ravni tangentne na prednji(e) pneumatik(e), koja je upravna na podužnu srednju ravan (4.1.4), a postavljena je tako da se ispod nje ne nalazi nijedan deo vozila ili deo koji je čvrsto spojen za vozilo.
Najveći ugao između oslone površine i ravni tangentne na prednji(e) pneumatik(e), koja je upravna na podužnu srednju ravan (4.1.4), a postavljena je tako da se ispod nje ne nalazi nijedan deo vozila ili deo koji je čvrsto spojen za vozilo.
Axis of the single wheel, or real or imaginary axle on which the two symmetrical wheels of the vehicle are mounted.
Osovina jednostrukog točka ili stvarna ili imaginarna osa na kojoj se nalaze dva simetrična točka vozila.
Osovina jednostrukog točka ili stvarna ili imaginarna osa na kojoj se nalaze dva simetrična točka vozila.
Distance between two vertical planes E and F perpendicular to the longitudinal median plane E 4, (4.1.4) where - plane E Passes through the foremost part of the body; - plane F Passes through the rearmost patt of the body. NOTE - The body length does not include lashing hooks, towing attachments of trailers, registration plates, bumpers, etc., unless these are an integral part of the body.
Rastojanje između dve vertikalne ravni E i F koje su upravne na podužnu srednju ravan (4.1.4) gde: - ravan E prolazi kroz najistureniji deo noseće strukture na prednjoj strani vozila; - ravan F prolazi kroz najistureniji deo noseće strukture na zadnjoj strani vozila. NAPOMENA - Dužina noseće strukture ne obuhvata kuke za vuču, priključke za vuču prikolice, zadnju registarsku tablicu, branike i sl., osim ako se ne radi o integralnim delovima noseće strukture.
Rastojanje između dve vertikalne ravni E i F koje su upravne na podužnu srednju ravan (4.1.4) gde: - ravan E prolazi kroz najistureniji deo noseće strukture na prednjoj strani vozila; - ravan F prolazi kroz najistureniji deo noseće strukture na zadnjoj strani vozila. NAPOMENA - Dužina noseće strukture ne obuhvata kuke za vuču, priključke za vuču prikolice, zadnju registarsku tablicu, branike i sl., osim ako se ne radi o integralnim delovima noseće strukture.
Acute angle between the axis of the axle-pin and a horizontal line in the vertical plane through that axis. The angle is positive when the Point of the V formed by straight lines supporting the wheel axis is directed downward. NOTE - This angle is equal to the acute angle formed by a vertical line and the wheel planes (4.1.21, these two angles, considered in the same plane, having their sides perpendicular to each other.
Oštar ugao koji zaklapaju osa rukavca točka i horizontalna linija koja leži u vertikalnoj ravni u kojoj leži i osa rukavca točka. NAPOMENA - Ovaj ugao je jednak oštrom uglu koji zaklapaju vertikala i srednja ravan točka (4.1.2), s tim što su kraci ova dva ugla međusobno upravni kada se ti uglovi nalaze u istoj ravni.
Oštar ugao koji zaklapaju osa rukavca točka i horizontalna linija koja leži u vertikalnoj ravni u kojoj leži i osa rukavca točka. NAPOMENA - Ovaj ugao je jednak oštrom uglu koji zaklapaju vertikala i srednja ravan točka (4.1.2), s tim što su kraci ova dva ugla međusobno upravni kada se ti uglovi nalaze u istoj ravni.
Distance between the points P and Q defined by the intersection of the supporting surface Z by the plane, perpendicular to plane Y, containing the axis of the fork pivot, and plane X, passing through the centre of the wheel (4.1.3). This distance is positive when P is ahead of Q in the driving direction. NOTE - Negative castor is also defined as âtrailâ.
Rastojanje između tačaka P i Q koje su određene presekom oslone površine Z, s jedne strane, ravni koja je upravna na ravan Y, koja sadrži osu obrtanja osovinice rukavca točka (osa obrtanja viljuške) i, s druge strane, ravni X koja prolazi kroz osu točka (4.1.3). Ovo rastojanje je pozitivno ako se P nalazi ispred Q, posmatrano u smeru kretanja.
Rastojanje između tačaka P i Q koje su određene presekom oslone površine Z, s jedne strane, ravni koja je upravna na ravan Y, koja sadrži osu obrtanja osovinice rukavca točka (osa obrtanja viljuške) i, s druge strane, ravni X koja prolazi kroz osu točka (4.1.3). Ovo rastojanje je pozitivno ako se P nalazi ispred Q, posmatrano u smeru kretanja.
Projection onto the plane Y of the acute angle formed by the vertical and the axis of the fork Pivot.
Projekcija na ravan Y oštrog ugla koji zaklapaju vertikala i osa obrtanja osovinice rukavca točka (osa obrtanja viljuške).
Projekcija na ravan Y oštrog ugla koji zaklapaju vertikala i osa obrtanja osovinice rukavca točka (osa obrtanja viljuške).
Greatest angle between the supporting surface and the plane tangential to the rear tyre(s) and perpendicular to the longitudinal median plane (4.1.41, so that no part of, nor any part rigidly attached to, the vehicle lies below this plane.
Najveći ugao između oslone površine i ravni tangentne na zadnji(e) penumatik(e), koja je upravna na podužnu srednju ravan (4.1.4), a postavljena je tako da se ispod nje ne nalazi nijedan deo vozila ili deo koji je čvrsto spojen za vozilo.
Najveći ugao između oslone površine i ravni tangentne na zadnji(e) penumatik(e), koja je upravna na podužnu srednju ravan (4.1.4), a postavljena je tako da se ispod nje ne nalazi nijedan deo vozila ili deo koji je čvrsto spojen za vozilo.
Distance between the transverse vertical plane passing through the front wheel(s) centre(s) (4.1.3) and the foremost Point of the vehicle, taking into consideration any Parts rigidly attached to the vehicle.
Rastojanje između poprečne vertikalne ravni koja prolazi kroz centar (centre) točka (točkova) (vidi 4.1.3) i najisturenije tačke vozila sa prednje strane, uzimajući u obzir bilo koji deo čvrsto spojen za vozilo.
Rastojanje između poprečne vertikalne ravni koja prolazi kroz centar (centre) točka (točkova) (vidi 4.1.3) i najisturenije tačke vozila sa prednje strane, uzimajući u obzir bilo koji deo čvrsto spojen za vozilo.
Distance between the supporting surface and the lowest Point of the vehicle, except for the wheels, taking into account only those Parts rigidly attached to the vehicle.
Rastojanje između oslone površine i najniže tačke vozila, izuzimajući točkove a uzimajući u obzir samo one delove koji su čvrsto spojeni za vozilo.
Rastojanje između oslone površine i najniže tačke vozila, izuzimajući točkove a uzimajući u obzir samo one delove koji su čvrsto spojeni za vozilo.
Distance from the supporting surface to the horizontal line perpendicular to the longitudinal median plane (4.1.4) and touching the upper surface of the Chassis measured at the axle centreline NOTE - The height of the Chassis above the supporting surface should be determined not only with the vehicle loaded to its maximum authorized mass, but also with the vehicle unladen.
Rastojanje, mereno u centru osovine, između oslone površine i horizontalne linije koja je upravna na podužnu srednju ravan (4.1.4), a dodiruje gornju površinu šasije.
Rastojanje, mereno u centru osovine, između oslone površine i horizontalne linije koja je upravna na podužnu srednju ravan (4.1.4), a dodiruje gornju površinu šasije.
Projection onto a plane perpendicular to the longitudinal median plane (4.1.4) of the acute angle formed by the vertical and the real or imaginary swivelling axis of the stub axle.
Projekcija oštrog ugla koji zaklapaju vertikala i stvarna ili imaginarna osa obrtanja osovinice rukavca točka na ravan koja je upravna na podužnu srednju ravan (4.1.4).
Projekcija oštrog ugla koji zaklapaju vertikala i stvarna ili imaginarna osa obrtanja osovinice rukavca točka na ravan koja je upravna na podužnu srednju ravan (4.1.4).
Distance from the extension of the swivelling axis of the stub axle onto the supporting surface to the extension onto the same plane of the wheel plane. NOTE - The kingpin offset shown on the drawing is positive.
Rastojanje između prodora ose obrtanja osovinice rukavca točka i srednje ravni točka kroz oslonu površinu. NAPOMENA - Krak zakretanja točka prikazan na slici je pozitivan.
Rastojanje između prodora ose obrtanja osovinice rukavca točka i srednje ravni točka kroz oslonu površinu. NAPOMENA - Krak zakretanja točka prikazan na slici je pozitivan.
(1) For two-wheeled vehicles with side-car: longitudinal median plane of the vehicle without side-car, as defined in ISO 6725. (2) For other three-wheeled vehicles: vertical plane Y passing through the mid-Point of AB, perpendicular to AB, for front or rear axle, whichever has two wheels, A and B being defined as follows: - for each wheel, the vertical plane through its axis cutting the wheel plane (4.1.2) following a straight line Ð which meets the supporting surface of the vehicle at one Point; - A and B are two Points thus defined which correspond to two wheels, both of which are either steering or powered, situated respectively at either end of the same real or imaginary axle. Y (Al (11) l NOTE - The longitudinal (vehicle) median plane is also called the âlongitudinall plane of symmetn/â or zero Y planeâ in accordance with ISO 4130 1-1.
1) Kod vozila sa dva točka i bočnom prikolicom: podužna srednja ravan vozila bez bočne prikolice, kao što je određeno u ISO 6725. 2) Kod ostalih vozila sa tri točka: vertikalna ravan Y upravna na duž AB u njenoj sredini na srednjoj ili zadnjoj osovini, zavisno od toga koja od njih ima dva točka, gde su tačke A i B određene na sledeći način: - za svaki točak, vertikalna ravan kroz njegovu osu koja preseca srednju ravan točka (4.1.2) po pravoj А koja u jednoj tački prodire kroz oslonu površinu; - A i B su dve tačke, koje su određene na gore opisani način, a odnose se na dva točka, s tim što su oba upravljački ili pogonski točkovi i nalaze se, respektivno, na krajevima iste stvarne ili imaginarne osovine. NAPOMENA - Podužna srednja ravan (vozila) naziva se i "podužna ravan simetrije" ili "nulta Y ravan", u skladu sa ISO 4130 (1).
1) Kod vozila sa dva točka i bočnom prikolicom: podužna srednja ravan vozila bez bočne prikolice, kao što je određeno u ISO 6725. 2) Kod ostalih vozila sa tri točka: vertikalna ravan Y upravna na duž AB u njenoj sredini na srednjoj ili zadnjoj osovini, zavisno od toga koja od njih ima dva točka, gde su tačke A i B određene na sledeći način: - za svaki točak, vertikalna ravan kroz njegovu osu koja preseca srednju ravan točka (4.1.2) po pravoj А koja u jednoj tački prodire kroz oslonu površinu; - A i B su dve tačke, koje su određene na gore opisani način, a odnose se na dva točka, s tim što su oba upravljački ili pogonski točkovi i nalaze se, respektivno, na krajevima iste stvarne ili imaginarne osovine. NAPOMENA - Podužna srednja ravan (vozila) naziva se i "podužna ravan simetrije" ili "nulta Y ravan", u skladu sa ISO 4130 (1).
Inside length, width and height of the body without taking into account internal projections (wheel-boxes, ribs, hooks, etc.). NOTES 1) However, the presence of internal projections should be noted. 2) If the Walls and/or roof are curved, each dimension is measured between the planes (vertical or horizontal, depending on the case) tangential to the apices of the curved surfaces concerned, the dimensions being measured inside the body.
Unutrašnja dužina, širina i visina noseće strukture vozila, ne uzimajući u obzir unutrašnje izbočine (unutrašnji blatobrani, rebra, kuke i sl.). NAPOMENE 1) Postojanje unutrašnjih izbočina ipak treba evidentirati. 2) Ako su zidovi ili krov krivi, svaka dimenzija se meri između ravni (vertikalnih ili horizontalnih, zavisno od slučaja) koje u vrhovima tangiraju posmatrane krive površine, s tim što se ove dimenzije mere u unutrašnjosti vozila.
Unutrašnja dužina, širina i visina noseće strukture vozila, ne uzimajući u obzir unutrašnje izbočine (unutrašnji blatobrani, rebra, kuke i sl.). NAPOMENE 1) Postojanje unutrašnjih izbočina ipak treba evidentirati. 2) Ako su zidovi ili krov krivi, svaka dimenzija se meri između ravni (vertikalnih ili horizontalnih, zavisno od slučaja) koje u vrhovima tangiraju posmatrane krive površine, s tim što se ove dimenzije mere u unutrašnjosti vozila.
Distance between two vertical planes C and D
perpendicular to the longitudinal median plane (4.1.4) where - plane C is the foremost plane which can be used for the bodywork - plane D touches the rear end of the Chassis.
Rastojanje između dve vertikalne ravni C i D koje su upravne na podužnu srednju ravan (4.1.4) gde:
-ravan C je najisturenija ravan sa prednje strane koja može da bude upotrebljena za nadgradnju;
-ravan D dodiruje zadnji kraj šasije.
Rastojanje između dve vertikalne ravni C i D koje su upravne na podužnu srednju ravan (4.1.4) gde:
-ravan C je najisturenija ravan sa prednje strane koja može da bude upotrebljena za nadgradnju;
-ravan D dodiruje zadnji kraj šasije.
Diameter of the outermost circle circumscribing circle diameter the extension on the supporting plane of any wheel plane (4.1.2) of the vehicle, the steered wheel(s) being turned to full leck.
Najveći prečnik kruga koji na oslonoj ravni opisuje srednja ravan bilo kog točka na vozilu (4.1.2) kada je(su) upravljački točak (točkovi) zakrenut(i) do krajnjeg položaja.
Najveći prečnik kruga koji na oslonoj ravni opisuje srednja ravan bilo kog točka na vozilu (4.1.2) kada je(su) upravljački točak (točkovi) zakrenut(i) do krajnjeg položaja.
Minimum acute angle measured between two planes perpendicular to the longitudinal median plane tangential, respectively, to the tyres of the front and rear wheels, and intersecting at a line touching the lower part of the vehicle, outside these wheels. This angle defines the largest ramp over which the vehicle can move. NOTE - This definition does not apply to a moped or motorcycle equipped with a side-car.
Najmanji oštar ugao izmeren između dve ravni upravne na podužnu srednju ravan koje tangiraju pneumatike prednjeg i, respektivno, zadnjeg točka a presek im je linija koja dodiruje najnižu tačku vozila, izuzimajući same točkove. Ovim uglom se određuje najveći ugao rampe preko koje vozilo može da pređe. NAPOMENA - Ova definicija NE odnosi se na mopede ili motocikle sa bočnom prikolicom.
Najmanji oštar ugao izmeren između dve ravni upravne na podužnu srednju ravan koje tangiraju pneumatike prednjeg i, respektivno, zadnjeg točka a presek im je linija koja dodiruje najnižu tačku vozila, izuzimajući same točkove. Ovim uglom se određuje najveći ugao rampe preko koje vozilo može da pređe. NAPOMENA - Ova definicija NE odnosi se na mopede ili motocikle sa bočnom prikolicom.
Distance between the transverse vertical plane passing through the rear wheel(s) centre(s) (4.1.3) and the rearmost Point of the vehicle, taking into consideration any Parts rigidly attached to the vehicle.
Rastojanje između poprečne vertikalne ravni koja prolazi kroz centar (centre) točka (točkova) (vidi 4.1.3) i najisturenije tačke vozila sa zadnje strane, uzimajući u obzir bilo koji deo čvrsto spojen za vozilo.
Rastojanje između poprečne vertikalne ravni koja prolazi kroz centar (centre) točka (točkova) (vidi 4.1.3) i najisturenije tačke vozila sa zadnje strane, uzimajući u obzir bilo koji deo čvrsto spojen za vozilo.
Vertical displacement of a wheel, in relation to the suspended part of the vehicle from the Position corresponding to the maximum manufacturerâs payload as defined in ISO 9132, to the Position in which any additional vertical travel is impossible.
Vertikalno pomeranje točka, u odnosu na oslonjeni deo vozila, od položaja koji odgovara najvećem proizvođačkom korisnom opterećenju prema ISO 9132, do položaja u kome nikakvo dalje vertikalno pomeranje nije moguće.
Vertikalno pomeranje točka, u odnosu na oslonjeni deo vozila, od položaja koji odgovara najvećem proizvođačkom korisnom opterećenju prema ISO 9132, do položaja u kome nikakvo dalje vertikalno pomeranje nije moguće.
NOTE - Toe-in may be defined in terms of length (4.2.19.1) or angle (4.2.19.2).
Može da bude određena kao dužinska (4.2.19.1) ili ugaona (4.2.19.2).
Može da bude određena kao dužinska (4.2.19.1) ili ugaona (4.2.19.2).
Angle formed by the horizontal diameter of the wheel with the longitudinal median plane (4.1.4) or by the acute angle (a) of the vertical plane (W) Direction of movement passing through the axis of the axle-pin and a Sens de deplacement vertical plane (W') perpendicular to the longitudinal median plane (4.1.4).
Ugao koji zaklapaju horizontalni prečnik točka i podužna srednja ravan (4.1.4) ili oštar ugao (a) koji zaklapaju vertikalna ravan (W) u kojoj leži osa rukavca točka i vertikalna ravan (W') koja je upravna na podužnu srednju ravan (4.1.4).
Ugao koji zaklapaju horizontalni prečnik točka i podužna srednja ravan (4.1.4) ili oštar ugao (a) koji zaklapaju vertikalna ravan (W) u kojoj leži osa rukavca točka i vertikalna ravan (W') koja je upravna na podužnu srednju ravan (4.1.4).
Differente (b2 - b1) between the lengths of the rear base and the forward base of an isosceles trapezium the apices of which are the ends of the horizontal diameters of the interior contours of the rims corresponding to the same axle. Direction of movement Sens de deplacement The differente is positive when the wheels are closer together in front than behind, and vice versa.
Razlika (b1 - b2) između dužina zadnje i prednje osnovice jednakokrakog trapeza čija temena predstavljaju horizontalni prečnici unutrašnje konture naplataka točkova na istoj osovini. Ova razlika je pozitivna ako je rastojanje između točkova ispred osovine manje od rastojanja između točkova iza osovine, i obrnuto.
Razlika (b1 - b2) između dužina zadnje i prednje osnovice jednakokrakog trapeza čija temena predstavljaju horizontalni prečnici unutrašnje konture naplataka točkova na istoj osovini. Ova razlika je pozitivna ako je rastojanje između točkova ispred osovine manje od rastojanja između točkova iza osovine, i obrnuto.
For a real or imaginary axle (4.1.1), the sum of the two distances AH and BH in relation to the two wheels connected to this axle, AH and BH being the distances from Points A and B defined in 4.1.4 (2) to the longitudinal median plane (4.1.4).
U slučaju stvarne ili imaginarne osovine (vidi 4.1.1), zbir dve duži AH i BH kojima su spojena dva točka na toj osovini, s tim što duži AH i BH predstavljaju rastojanja između tačaka A i B (kao što je određeno u 4.1.4.b) i podužne srednje ravni (4.1.4).
U slučaju stvarne ili imaginarne osovine (vidi 4.1.1), zbir dve duži AH i BH kojima su spojena dva točka na toj osovini, s tim što duži AH i BH predstavljaju rastojanja između tačaka A i B (kao što je određeno u 4.1.4.b) i podužne srednje ravni (4.1.4).
The turning clearance circle diameters, with the steering-wheel turned to full leck, are a) the diameter of the largest circle beyond which are located the projections onto the supporting surface of all Parts of the vehicle; \ b) the diameter of the smallest circle within which are located the projections onto the supporting surface of all Parts of the vehicle. NOTE - Esch vehicle has left-hand and right-hand turning clearance circles.
Prečnici krugova zaokreta u slučaju kada je upravljački točak zakrenut do krajnjeg položaja, i to: a) prečnik najvećeg kruga unutar kojeg se nalaze projekcije svih tačaka vozila na oslonu ravan; b) prečnik najmanjeg kruga izvan kojeg se nalaze projekcije svih tačaka vozila na oslonu ravan. NAPOMENA - Kod svakog vozila postoje levi i desni prečnici krugova.
Prečnici krugova zaokreta u slučaju kada je upravljački točak zakrenut do krajnjeg položaja, i to: a) prečnik najvećeg kruga unutar kojeg se nalaze projekcije svih tačaka vozila na oslonu ravan; b) prečnik najmanjeg kruga izvan kojeg se nalaze projekcije svih tačaka vozila na oslonu ravan. NAPOMENA - Kod svakog vozila postoje levi i desni prečnici krugova.
Distance between the supporting surface and a horizontal plane touching the top-most part of the vehicle. NOTE - All fixed Parts of the vehicle are contained between these two planes, with the exception of the rear-view mirrors.
Rastojanje između oslone površine i horizontalne ravni koja dodiruje najistureniji deo vozila sa gornje strane. NAPOMENA - Svi stalno vezani delovi vozila nalaze se između ove dve ravni, izuzimajući spoljne retrovizore.
Rastojanje između oslone površine i horizontalne ravni koja dodiruje najistureniji deo vozila sa gornje strane. NAPOMENA - Svi stalno vezani delovi vozila nalaze se između ove dve ravni, izuzimajući spoljne retrovizore.
Distance between two vertical planes perpendicular to the longitudinal median plane (4.1.4) and touching respectively the front and rear of the vehicle. NOTE - All Parts of the vehicle and, in particular, any Parts projecting to front or rear (bumpers, mudguards, etc.), are contained between these two planes.
Rastojanje između dve vertikalne ravni koje su upravne na podužnu srednju ravan (4.1.4) i koje, respektivno, dodiruju prednji i zadnji točak. NAPOMENA - Svi delovi vozila i, naročito, svi delovi koji su istureni unapred ili unazad (branici, blatobrani itd.) nalaze se između ove dve ravni.
Rastojanje između dve vertikalne ravni koje su upravne na podužnu srednju ravan (4.1.4) i koje, respektivno, dodiruju prednji i zadnji točak. NAPOMENA - Svi delovi vozila i, naročito, svi delovi koji su istureni unapred ili unazad (branici, blatobrani itd.) nalaze se između ove dve ravni.
Distance between two planes parallel to the longitudinal median plane (4.1.4) and touching the vehicle on either side of this plane. NOTE - All Parts of the vehicle and, in particular, any lateral projections of fixed Patts, are contained between these two planes with the exception of the rear-view mirrors.
Rastojanje između dve ravni koje su paralelne sa podužnom srednjom ravni (4.1.4) a svaka dodiruje vozilo sa po jedne bočne strane. NAPOMENA - Svi delovi vozila i, posebno, svaki bočno istureni deo, nalaze se između ovih dveju ravni, izuzimajući spoljne retrovizore.
Rastojanje između dve ravni koje su paralelne sa podužnom srednjom ravni (4.1.4) a svaka dodiruje vozilo sa po jedne bočne strane. NAPOMENA - Svi delovi vozila i, posebno, svaki bočno istureni deo, nalaze se između ovih dveju ravni, izuzimajući spoljne retrovizore.
Point at which the spin axis of the wheel intersects the wheel plane (4.1.2).
Tačka prodora obrtne ose točka kroz srednju ravan točka (4.1.2).
Tačka prodora obrtne ose točka kroz srednju ravan točka (4.1.2).
Centre plane of the wheel rim normal to the spin axis of the wheel.
Ravan koja se nalazi na istom rastojanju od spoljnih ivica naplatka.
Ravan koja se nalazi na istom rastojanju od spoljnih ivica naplatka.
Distance, on the supporting surface, between two vertical planes perpendicular to the longitudinal median plane (4.1.4) and passing through the wheel centres (4.1.3). NOTE - If the values of left and right wheelbases are different, both dimensions are stated, separated by a dash, the first one corresponding to the left side.
Rastojanje između dve vertikalne ravni koje su upravne na podužnu srednju ravan (4.1.4) i prolaze kroz centar točkova (4.1.3), mereno na oslonoj površini. NAPOMENA - Ako postoji razlika između razmaka osovina sa leve i desne strane vozila, navode se obe vrednosti, razdvojene povlakom, s tim što prva vrednost odgovara levoj strani.
Rastojanje između dve vertikalne ravni koje su upravne na podužnu srednju ravan (4.1.4) i prolaze kroz centar točkova (4.1.3), mereno na oslonoj površini. NAPOMENA - Ako postoji razlika između razmaka osovina sa leve i desne strane vozila, navode se obe vrednosti, razdvojene povlakom, s tim što prva vrednost odgovara levoj strani.