â©project⪠smallest identified item of work in a project (3.5) process (3.3)
person or group having an interest in the performance or success of an organization
EXAMPLE Customers, owners, people in an organization, suppliers, bankers, unions, partners or society. NOTE 1 A group can comprise an organization, a part thereof, or more than one organization.
[ISO 9000:2000, definition 3.3.7]
NOTE 2 Interested parties may include
â customers (of the projectâs products),
â consumers (such as a user of the projectâs product),
â owners of the project (such as the organization originating the project),
â partners (as in joint-venture projects),
â funders (such as a financial institution),
â suppliers or subcontractors (e.g. organizations supplying products to the project organization),
â society (such as jurisdictional or regulatory bodies and the public at large), and
â internal personnel (such as members of the project organization).
NOTE 3 There can be conflicting interests among interested parties. These may need to be resolved for the project to be successful.
osoba ili grupa koje imaju interes u performansama ili uspehu organizacije
PRIMER Korisnici, vlasnici, zaposleni u organizaciji, isporučioci, bankari, sindikat, partneri ili društvo.
NAPOMENA 1 Grupa može da podrazumeva organizaciju, deo organizacije ili više od jedne organizacije.
[ISO 9000:2000, definicija 3.3.7]
NAPOMENA 2 Zainteresovane strane mogu obuhvatiti:
— korisnike (proizvoda projekta),
— potrošače (kao što su korisnici proizvoda projekta),
— vlasnike projekta (kao što je matična organizacija projekta),
— partnere (kao u projektima koji su zajednički poduhvat),
— ulagače (kao što su finansijske institucije),
— isporučioce ili podugovarače (npr. organizacije koje isporučuju proizvode za projektnu organizaciju ),
— društvo (kao što su pravne ili regulatorne organizacije ili šira javnost) i
— interno osoblje (kao što su članovi projektne organizacije).
NAPOMENA 3 Mogu postojati konfliktni interesi između zainteresovanih strana. Oni treba da budu razrešeni da bi projekat bio uspešan.
osoba ili grupa koje imaju interes u performansama ili uspehu organizacije
PRIMER Korisnici, vlasnici, zaposleni u organizaciji, isporučioci, bankari, sindikat, partneri ili društvo.
NAPOMENA 1 Grupa može da podrazumeva organizaciju, deo organizacije ili više od jedne organizacije.
[ISO 9000:2000, definicija 3.3.7]
NAPOMENA 2 Zainteresovane strane mogu obuhvatiti:
— korisnike (proizvoda projekta),
— potrošače (kao što su korisnici proizvoda projekta),
— vlasnike projekta (kao što je matična organizacija projekta),
— partnere (kao u projektima koji su zajednički poduhvat),
— ulagače (kao što su finansijske institucije),
— isporučioce ili podugovarače (npr. organizacije koje isporučuju proizvode za projektnu organizaciju ),
— društvo (kao što su pravne ili regulatorne organizacije ili šira javnost) i
— interno osoblje (kao što su članovi projektne organizacije).
NAPOMENA 3 Mogu postojati konfliktni interesi između zainteresovanih strana. Oni treba da budu razrešeni da bi projekat bio uspešan.
set of interrelated or interacting activities which transforms inputs into outputs
NOTE 1 Inputs to a process are generally outputs of other processes.
NOTE 2 Processes in an organization are generally planned and carried out under controlled conditions to add value.
[ISO 9000:2000, definition 3.4.1 (excluding Note 3)]
skup međusobno povezanih ili međusobno delujućih aktivnosti koji pretvara ulazne elemente u izlazne
NAPOMENA 1 Ulazni elementi nekog procesa su, po pravilu, izlazni elementi drugih procesa.
NAPOMENA 2 Procesi u organizaciji se, po pravilu, planiraju i sprovode u kontrolisanim uslovima da bi se dobila dodatna vrednost.
[ISO 9000:2000, definicija 3.4.1 (isključujući napomenu 3)]
skup međusobno povezanih ili međusobno delujućih aktivnosti koji pretvara ulazne elemente u izlazne
NAPOMENA 1 Ulazni elementi nekog procesa su, po pravilu, izlazni elementi drugih procesa.
NAPOMENA 2 Procesi u organizaciji se, po pravilu, planiraju i sprovode u kontrolisanim uslovima da bi se dobila dodatna vrednost.
[ISO 9000:2000, definicija 3.4.1 (isključujući napomenu 3)]
assessment of progress made on achievement of the project (3.5) objectives
NOTE 1 This assessment should be carried out at appropriate points in the project life cycle across project processes, based on criteria for project processes and product.
NOTE 2 The results of progress evaluations may lead to revision of the project management plan (3.7).
ocenjivanje napredovanja radova na projektu i ostvarenih ciljeva projekta (3.5)
NAPOMENA 1 Ovo ocenjivanje treba da se obavlja u odgovarajućim tačkama životnog ciklusa projekta kroz procese projekta, zasnovano na kriterijumima za procese i proizvod projekta.
NAPOMENA 2 Rezultati vrednovanja napredovanja mogu dovesti do revizije plana menadžmenta projektom (3.7).
ocenjivanje napredovanja radova na projektu i ostvarenih ciljeva projekta (3.5)
NAPOMENA 1 Ovo ocenjivanje treba da se obavlja u odgovarajućim tačkama životnog ciklusa projekta kroz procese projekta, zasnovano na kriterijumima za procese i proizvod projekta.
NAPOMENA 2 Rezultati vrednovanja napredovanja mogu dovesti do revizije plana menadžmenta projektom (3.7).
unique process, consisting of a set of coordinated and controlled activities (3.1) with start and finish dates, undertaken to achieve an objective conforming to specific requirements, including the constraints of time, cost and resources
[ISO 9000:2000, definition 3.4.3 (excluding Notes)]
NOTE 1 An individual project may form part of a larger project structure.
NOTE 2 In some projects the objectives and scope are updated and the product characteristics defined progressively as the project proceeds.
NOTE 3 The projectâs product (see ISO 9000:2000, 3.4.2) is generally defined in the project scope (see 7.3.1). It may be one or several units of product and may be tangible or intangible.
NOTE 4 The projectâs organization is normally temporary and established for the lifetime of the project.
NOTE 5 The complexity of the interactions among project activities is not necessarily related to the project size.
jedinstven proces, koji se sastoji od skupa aktivnosti (3.1) kojima se koordinira i upravlja, sa datumima početka i završetka, a koji se preduzima da bi se ostvario cilj koji je u skladu sa specifičnim zahtevima, uzimajući u obzir i ograničenja u pogledu vremena, troškova i resursa
[ISO 9000:2000, definicija 3.4.3 (isključujući napomene)]
NAPOMENA 1 Jedan projekat može biti deo veće projektne strukture.
NAPOMENA 2 U nekim projektima ciljevi i obim se koriguju, pa se karakteristike proizvoda definišu progresivno, kako projekat napreduje.
NAPOMENA 3 Proizvod projekta (videti ISO 9000:2000, 3.4.2) uopšteno je definisan u obimu projekta (videti 7.3.1). To može biti jedna ili nekoliko jedinica proizvoda i može biti materijalan ili nematerijalan.
NAPOMENA 4 Projektna organizacija je po pravilu privremena i uspostavlja se za životni vek projekta.
NAPOMENA 5 Složenost međusobnih veza između akivnosti projekta nije obavezno povezana sa veličinom projekta.
jedinstven proces, koji se sastoji od skupa aktivnosti (3.1) kojima se koordinira i upravlja, sa datumima početka i završetka, a koji se preduzima da bi se ostvario cilj koji je u skladu sa specifičnim zahtevima, uzimajući u obzir i ograničenja u pogledu vremena, troškova i resursa
[ISO 9000:2000, definicija 3.4.3 (isključujući napomene)]
NAPOMENA 1 Jedan projekat može biti deo veće projektne strukture.
NAPOMENA 2 U nekim projektima ciljevi i obim se koriguju, pa se karakteristike proizvoda definišu progresivno, kako projekat napreduje.
NAPOMENA 3 Proizvod projekta (videti ISO 9000:2000, 3.4.2) uopšteno je definisan u obimu projekta (videti 7.3.1). To može biti jedna ili nekoliko jedinica proizvoda i može biti materijalan ili nematerijalan.
NAPOMENA 4 Projektna organizacija je po pravilu privremena i uspostavlja se za životni vek projekta.
NAPOMENA 5 Složenost međusobnih veza između akivnosti projekta nije obavezno povezana sa veličinom projekta.
planning, organizing, monitoring, controlling and reporting of all aspects of a project (3.5) and the motivation of all those involved in it to achieve the project objectives
planiranje, organizovanje, praćenje, kontrolisanje i izveštavanje o svim aspektima projekta (3.5), kao i motivacija svih onih koji su uključeni u ostvarivanje ciljeva projekta
planiranje, organizovanje, praćenje, kontrolisanje i izveštavanje o svim aspektima projekta (3.5), kao i motivacija svih onih koji su uključeni u ostvarivanje ciljeva projekta
document specifying what is necessary to meet the objective(s) of the project (3.5)
NOTE 1 A project management plan should include or refer to the projectâs quality plan (3.8).
NOTE 2 The project management plan also includes or references such other plans as those relating to organizational structures, resources, schedule, budget, risk management, environmental management, health and safety management and security management, as appropriate.
dokument koji specificira šta je neophodno da bi se zadovoljio cilj (ciljevi) projekta (3.5)
NAPOMENA 1 Plan menadžmenta projektom treba da obuhvati ili da se poziva na plan kvaliteta (3.8) projekta.
NAPOMENA 2 Plan menadžmenta projektom takođe obuhvata ili se poziva na druge planove kao što su oni koji se odnose na organizacione strukture, resurse, termin-plan, budžet, menadžment rizikom, menadžment životnom sredinom, menadžment zdravljem i bezbednošću i menadžment sigurnošću, po potrebi.
dokument koji specificira šta je neophodno da bi se zadovoljio cilj (ciljevi) projekta (3.5)
NAPOMENA 1 Plan menadžmenta projektom treba da obuhvati ili da se poziva na plan kvaliteta (3.8) projekta.
NAPOMENA 2 Plan menadžmenta projektom takođe obuhvata ili se poziva na druge planove kao što su oni koji se odnose na organizacione strukture, resurse, termin-plan, budžet, menadžment rizikom, menadžment životnom sredinom, menadžment zdravljem i bezbednošću i menadžment sigurnošću, po potrebi.
document specifying which procedures and associated resources shall be applied by whom and when to a specific project (3.5), product, process (3.3) or contract
NOTE 1 These procedures generally include those referring to quality management processes and to product realization processes.
NOTE 2 A quality plan often makes reference to parts of the quality manual or to procedure documents.
NOTE 3 A quality plan is generally one of the results of quality planning.
[ISO 9000:2000, definition 3.7.5]
dokument kojim se, za specifičan projekat (3.5), proizvod, proces (3.3) ili ugovor, utvrđuje koje se procedure i odgovarajući resursi moraju primeniti, ko mora da ih primeni i kada
NAPOMENA 1 U principu, ove procedure obuhvataju one koje se odnose na procese menadžmenta kvalitetom i na procese realizacije proizvoda.
NAPOMENA 2 Plan kvaliteta često se poziva na delove poslovnika o kvalitetu ili na dokumente procedura.
NAPOMENA 3 U principu, plan kvaliteta je jedan od rezultata planiranja kvaliteta.
[ISO 9000:2000, definicija 3.7.5]
dokument kojim se, za specifičan projekat (3.5), proizvod, proces (3.3) ili ugovor, utvrđuje koje se procedure i odgovarajući resursi moraju primeniti, ko mora da ih primeni i kada
NAPOMENA 1 U principu, ove procedure obuhvataju one koje se odnose na procese menadžmenta kvalitetom i na procese realizacije proizvoda.
NAPOMENA 2 Plan kvaliteta često se poziva na delove poslovnika o kvalitetu ili na dokumente procedura.
NAPOMENA 3 U principu, plan kvaliteta je jedan od rezultata planiranja kvaliteta.
[ISO 9000:2000, definicija 3.7.5]
organization or person that provides a product
EXAMPLE A producer, distributor, retailer or vendor of a product, or a provider of a service or information.
NOTE 1 A supplier can be internal or external to the organization.
NOTE 2 In a contractual situation a supplier is sometimes called a âcontractorâ.
[ISO 9000:2000, definition 3.3.6]
NOTE 3 In the context of projects, âcontractorâ or âsubcontractorâ is often used in place of âsupplierâ.
organizacija ili osoba koji isporučuju proizvod
PRIMER Proizvođač, distributer, prodavac na malo, ili davalac usluge ili informacije.
NAPOMENA 1 Za organizaciju, isporučilac može biti interni ili eksterni.
NAPOMENA 2 Kada je reč o ugovaranju, isporučilac se ponekad naziva i "ugovorna strana".
[ISO 9000:2000, definicija 3.3.6]
NAPOMENA 3 U okviru projekata, "izvođač" ili "podizvođač"/"ugovarač" ili "podugovarač" često se koriste umesto "isporučilac".
organizacija ili osoba koji isporučuju proizvod
PRIMER Proizvođač, distributer, prodavac na malo, ili davalac usluge ili informacije.
NAPOMENA 1 Za organizaciju, isporučilac može biti interni ili eksterni.
NAPOMENA 2 Kada je reč o ugovaranju, isporučilac se ponekad naziva i "ugovorna strana".
[ISO 9000:2000, definicija 3.3.6]
NAPOMENA 3 U okviru projekata, "izvođač" ili "podizvođač"/"ugovarač" ili "podugovarač" često se koriste umesto "isporučilac".