Објављен
Овим документом се описују две методе испитивања (метода А и метода B) за одређивање подложности хабању асфалтних мешавина од пнеуматика са клиновима, испитиваних на цилиндричним узорцима асфалтних мешавина. Метода испитивања се примењује код асфалтних мешавина код којих величина отвора горњег сита агрегата није већа од mm. Испитивање се примењује на узорцима направљених у лабораторији или на узорцима извађених из плоче или коловоза.
НАПОМЕНА 1 Метода А води порекло од „Pral“-методе, која је побољшана кроз свеобухватан истраживачки рад нордијских земаља. Метода је у корелацији са хабањем на лицу места када се користи путни битумен. Према искуствима у нордијским земљама о методи А, није успостављена корелација између хабања у лабораторијским условима и условима на терену онда када се користи полимер-модификовани битумен, битумен са додатком гуме и сл.
НАПОМЕНА 2 Метода B се заснива на искуству из Финске и такође је погодна када се користи полимер-модификовани битумен. у корелацији је са хабањем на лицу места испитивања. Није успостављена корелација између хабања у лабораторијским условима и условима на терену онда када се користи гума.
ПОВУЧЕН
SRPS EN 12697-16:2017
ОБЈАВЉЕН
SRPS EN 12697-16:2025
60.60
Стандард објављен
31. 1. 2025.