Повучен
Ovaj standard definiše tehničke uslove koji se tiču značajnih opasnosti, opasnih situacija i događaja koji su u vezi sa radnim vagonima, onako kako je to definisano u oblasti primene EN 15954-1, uključujući mehanizaciju, priključke i opremu koja je trajno vezana za radne vagone, a namenjena je za izgradnju, održavanje i/ili inspekciju železničke infrastrukture, hitna spasavanja i zbrinjavanje. Ovaj standard definiše tehničke uslove kojima se treba baviti u slučaju uobičajenih opasnosti tokom transporta, sklapanja i montiranja, puštanja u rad, vožnje po koloseku, korišćenja (uključujući postavljanje, programiranje i opremanje), rada, čišćenja, traženja grešaka, održavanja, kao i isključenja iz rada radnih vagona ukoliko su korišćeni u skladu sa namenom, kao i pod uslovima nepravilnog korišćenja koje je predvideo proizvođač (pogledati Deo 4).
NAPOMENA Posebne mere za izuzetne okolnosti nisu obrađene ovim standardom. One mogu biti predmet ugovora između proizvođača i mašinskog operatera. Uobičajene opasnosti kojima se bavi ovaj standard obuhvataju opšte opasnosti koje nastaju primenom radnih vagona, kao i opasnosti koje nastaju primenom sledećih posebnih aktivnosti:
— obnova koloseka;
— održavanje šina;
— korišćenje kranova;
— obnova i održavanje kontaktne mreže;
— održavanje elemenata infrastrukture;
— inspekcija i merenja na elementima infrastrukture;
— inspekcija i provetravanje tunela;
— hitna spašavanja i zbrinjavanja za vreme puštanja u rad, korišćenja, održavanja i nege.
Ovaj standard se primenjuje za radne vagone koji nisu predviđeni za saobraćaj regulisan signalima i sistemima za upravljanje. Ostale slične mašine su obrađene u okviru drugih standarda (videti Prilog D). Pretpostavljeno je da će gotova standardna šasija drumskog vozila, onda kada se koristi kao postolje za drumsko-pružne (dvoputne) radne vagone, pružiti prihvatljivi nivo bezbednosti za osnovno funkci¬onisanje. Ovaj posebni aspekt nije obrađen u okviru ovog standarda.
Ovaj standard se ne bavi:
— uslovima u pogledu kvaliteta radova i učinka radnih vagona;
— posebnim uslovima koje je ustanovio upravljač infrastrukturom;
— usaglašavanjima između proizvođača i korisnika radnih vagona oko dodatnih ili alternativnih uslova;
— uslovima za primenu i vožnju drumsko-pružnih vagona na javnim putevima;
— opasnostima usled aerodinamičkih pritisaka prilikom prolaza vozova za velike brzine (većim od 200 km/h);
— uslovima koji bi mogli da budu neophodni u slučaju ekstremnih okolnosti, kao što su:
1) ekstremne temperature (ispod – 20 °C ili iznad + 40 °C);
2) agresivno okruženje (korozivno ili zagađeno), na primer prisustvo hemikalija;
3) potencijalno eksplozivne materije.
Ovaj standard se primenjuje na sve radne vagone koji su naručeni godinu dana nakon što ga je CEN objavio.
НАПОМЕНА: Уколико се у пољу са називом директиве не налази реч „хармонизован“ (обележена зеленом бојом), то значи да европски стандард није цитиран у OJEU.
ПОВУЧЕН
SRPS EN 15954-2:2014
95.99
Повучен
30. 6. 2025.
ОБЈАВЉЕН
SRPS EN 15955-2:2025