Телефон: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Продаја стандарда: prodaja@iss.rs Семинари, обуке: iss-edukacija@iss.rs Информације о стандардима: infocentar@iss.rs
Стевана Бракуса 2, 11030 Београд
Главни мени

SRPS EN 15954-2:2014

Primene na železnici — Kolosek — Radni vagoni i prateća oprema — Deo 2: Opšti uslovi bezbednosti

Railway applications - Track - Trailers and associated equipment - Part 2: General safety requirements
30. 4. 2014.

Опште информације

60.60     30. 4. 2014.

ISS

P256

Европски стандард

45.120     45.060.20  

енглески  

Куповина

Објављен

Језик на коме желите да примите документ.

Апстракт

Ovaj standard definiše tehničke uslove koji se tiču značajnih opasnosti, opasnih situacija i događaja koji su u vezi sa radnim vagonima, onako kako je to definisano u oblasti primene EN 15954-1, uključujući mehanizaciju, priključke i opremu koja je trajno vezana za radne vagone, a namenjena je za izgradnju, održavanje i/ili inspekciju železničke infrastrukture, hitna spasavanja i zbrinjavanje. Ovaj standard definiše tehničke uslove kojima se treba baviti u slučaju uobičajenih opasnosti tokom transporta, sklapanja i montiranja, puštanja u rad, vožnje po koloseku, korišćenja (uključujući postavljanje, programiranje i opremanje), rada, čišćenja, traženja grešaka, održavanja, kao i isključenja iz rada radnih vagona ukoliko su korišćeni u skladu sa namenom, kao i pod uslovima nepravilnog korišćenja koje je predvideo proizvođač (pogledati Deo 4).
NAPOMENA Posebne mere za izuzetne okolnosti nisu obrađene ovim standardom. One mogu biti predmet ugovora između proizvođača i mašinskog operatera. Uobičajene opasnosti kojima se bavi ovaj standard obuhvataju opšte opasnosti koje nastaju primenom radnih vagona, kao i opasnosti koje nastaju primenom sledećih posebnih aktivnosti:
— obnova koloseka;
— održavanje šina;
— korišćenje kranova;
— obnova i održavanje kontaktne mreže;
— održavanje elemenata infrastrukture;
— inspekcija i merenja na elementima infrastrukture;
— inspekcija i provetravanje tunela;
— hitna spašavanja i zbrinjavanja za vreme puštanja u rad, korišćenja, održavanja i nege.
Ovaj standard se primenjuje za radne vagone koji nisu predviđeni za saobraćaj regulisan signalima i sistemima za upravljanje. Ostale slične mašine su obrađene u okviru drugih standarda (videti Prilog D). Pretpostavljeno je da će gotova standardna šasija drumskog vozila, onda kada se koristi kao postolje za drumsko-pružne (dvoputne) radne vagone, pružiti prihvatljivi nivo bezbednosti za osnovno funkci¬onisanje. Ovaj posebni aspekt nije obrađen u okviru ovog standarda.
Ovaj standard se ne bavi:
— uslovima u pogledu kvaliteta radova i učinka radnih vagona;
— posebnim uslovima koje je ustanovio upravljač infrastrukturom;
— usaglašavanjima između proizvođača i korisnika radnih vagona oko dodatnih ili alternativnih uslova;
— uslovima za primenu i vožnju drumsko-pružnih vagona na javnim putevima;
— opasnostima usled aerodinamičkih pritisaka prilikom prolaza vozova za velike brzine (većim od 200 km/h);
— uslovima koji bi mogli da budu neophodni u slučaju ekstremnih okolnosti, kao što su:
1) ekstremne temperature (ispod – 20 °C ili iznad + 40 °C);
2) agresivno okruženje (korozivno ili zagađeno), na primer prisustvo hemikalija;
3) potencijalno eksplozivne materije.
Ovaj standard se primenjuje na sve radne vagone koji su naručeni godinu dana nakon što ga je CEN objavio.

Повезане директиве

Директиве повезане са овим стандардом

2006/42/EC

Директива за машине (MD)

Хармонизован

Животни циклус

ТРЕНУТНО

ОБЈАВЉЕН
SRPS EN 15954-2:2014
60.60 Стандард објављен
30. 4. 2014.

РЕВИДИРАН ОД

ПРОЈЕКАТ
naSRPS EN 15955-2:2021

Повезани пројекти

Идентичан са EN 15954-2:2013