Објављен
Ovaj standard pruža zajednički informativni model za opisivanje potreba i preporuka učenika ili korisnika prilikom pristupa digitalno isporučenim resursima ili uslugama. Ovaj opis je jedna strana opisa korišćenih u odgovarajućim potrebama korisnika i preporukama sa isporukom obrazovanja (kao što je opisano u ISO/IEC 24751-1). Ovaj standard razmatra osnovne principe razvoja ovog modela za opisivanje ličnih potreba i preporuka. Objašnjava: rešenje za korišćenje funkcionalnog pristupa za opisivanje potreba, mogućih metoda stvaranja ličnih potreba i izjave o preporukama, glavnih grupa potreba i preporuka u okviru standarda, korišćenja različitih potreba i izjava o preporukama u različitim kontekstima, a po potrebi se preporuke mogu i rangirati u odnosu na prioritet i korišćenje generičkih i aplikativnih specifičnih potreba i specifikacija preporuka.
Sadrži informacioni model za ovaj standard, uključujucći atribut, dozvoljene pojave i tip podataka za svaki element. Definiše i opisuje način na koji treba koristiti pojmove u informacionom modelu.
Razmatra usaglašenosti sa ovim standardom. Usaglašenost zavisi od uloge koja je u skladu sa tehnologijom koja se prilagođava. Objašnjeni su zahtevi za usaglašenost aplikacija za pružanje obrazovanja i alternativnih pristupnih sistema. Pruža konsolidovanu listu svih termina definisanih u ovom standardu, sortiranih po francuskom abecednom redu, termine i definicije ekvivalentne u francuskom izdanju ISO-a i kodove koji predstavljaju pol u francuskim izrazima. Definisani su kodovi rečnika, vrednosti i pridružena pravila primene. Obezbeđuje informativnu listu preporučenih podrazumevanih vrednosti za želje i potrebe učenika. Navodi postojeće veze pristupa paketa za pristup informacijama za IMS za LIP – verzija 1 [ACCLIP] koja služi kao referentna specifikacija za ovaj standard. Opisuje scenarije informacija za primenu ovog standarda i daje informativne primere primene. Upotreba ovog standarda će pomoći u prilagođavanju individualnih potreba učenika u računarskom okruženju za učenje sa potrebnim korisničkim interfejsom i resursima potrebnim za zadovoljavanje tih potreba.
ОБЈАВЉЕН
SRPS ISO/IEC 24751-2:2018
90.20
Почетак поступка преиспитивања стандарда
15. 10. 2025.
Да бисте видели цео садржај, морате се регистровати или пријавити помоћу корисничког имена које већ имате.