systematic, independent and documented process for obtaining audit evidence (3.3) and evaluating it objectively
to determine the extent to which the audit criteria (3.2) are fulfilled
NOTE 1 Internal audits, sometimes called first-party audits, are conducted by, or on behalf of, the organization itself for
management review and other internal purposes, and may form the basis for an organization's self-declaration of conformity. In
many cases, particularly in smaller organizations, independence can be demonstrated by the freedom from responsibility for the
activity being audited.
NOTE 2 External audits include those generally termed second- and third-party audits. Second-party audits are conducted
by parties having an interest in the organization, such as customers, or by other persons on their behalf. Third-party audits are
conducted by external, independent auditing organizations, such as those providing registration or certification of conformity to
the requirements of ISO 9001 or ISO 14001.
NOTE 3 When a quality management system and an environmental management system are audited together, this is termed
a combined audit.
NOTE 4 When two or more auditing organizations cooperate to audit a single auditee (3.7), this is termed a joint audit.
Sistematičan, nezavisan i dokumentovan proces za dobijanje dokaza provere (3.3) i njegovo objektivno vrednovanje, da bi se utvrdio stepen do kojeg su ispunjeni kriterijumi provere (3.2).
NAPOMENA 1 Interne provere, koje se ponekad nazivaju “provere preko prve strane”, sprovodi sama organizacija, ili se sprovode u njeno ime, za preispitivanje menadžmenta i ostale interne potrebe, a za organizaciju mogu predstavljati osnovu samodeklarisanja o usaglašenosti. U mnogim slučajevima, naročito u malim organizacijama, nezavisnost se demonstrira oslobođenošću od odgovornosti za aktivnost koja se proverava.
NAPOMENA 2 Eksterne provere obuhvataju ono što se, u načelu, naziva “provere preko druge strane” i “provere preko treće strane”. Provere preko druge strane obavljaju zainteresovane strane u odnosu na organizaciju, kao što su korisnici ili neko drugi u njihovo ime. Provere preko treće strane obavljaju eksterne, nezavisne organizacije za proveru, kao što su one koje obezbeđuju registraciju ili sertifikaciju usaglašenosti sa zahtevima standarda ISO 9001 ili ISO 14001.
NAPOMENA 3 Ako se sistem menadžmenta kvalitetom i sistem upravljanja zaštitom životne sredine proveravaju zajedno, to se naziva “kombinovana provera”.
NAPOMENA 4 Ako dve ili više organizacija za proveru sarađuju prilikom provere iste organizacije koja se proverava (3.7), to se naziva “zajednička provera”.
Sistematičan, nezavisan i dokumentovan proces za dobijanje dokaza provere (3.3) i njegovo objektivno vrednovanje, da bi se utvrdio stepen do kojeg su ispunjeni kriterijumi provere (3.2).
NAPOMENA 1 Interne provere, koje se ponekad nazivaju “provere preko prve strane”, sprovodi sama organizacija, ili se sprovode u njeno ime, za preispitivanje menadžmenta i ostale interne potrebe, a za organizaciju mogu predstavljati osnovu samodeklarisanja o usaglašenosti. U mnogim slučajevima, naročito u malim organizacijama, nezavisnost se demonstrira oslobođenošću od odgovornosti za aktivnost koja se proverava.
NAPOMENA 2 Eksterne provere obuhvataju ono što se, u načelu, naziva “provere preko druge strane” i “provere preko treće strane”. Provere preko druge strane obavljaju zainteresovane strane u odnosu na organizaciju, kao što su korisnici ili neko drugi u njihovo ime. Provere preko treće strane obavljaju eksterne, nezavisne organizacije za proveru, kao što su one koje obezbeđuju registraciju ili sertifikaciju usaglašenosti sa zahtevima standarda ISO 9001 ili ISO 14001.
NAPOMENA 3 Ako se sistem menadžmenta kvalitetom i sistem upravljanja zaštitom životne sredine proveravaju zajedno, to se naziva “kombinovana provera”.
NAPOMENA 4 Ako dve ili više organizacija za proveru sarađuju prilikom provere iste organizacije koja se proverava (3.7), to se naziva “zajednička provera”.
Нема информација