Како би компаније испуниле најновије захтеве EУ прописа и што боље заштитиле личне податке корисника, као и начин на који се ти подаци сaкупљају, ISO је оформио нови комитет ISO/PC 317, Consumer protection: privacy by design for consumer goods and services. Циљ новооснованог комитета је да се изради први сет међународних смерница којима би се обезбедило да приватност потрошача буде неодвојиви део производа или услуге, од самог њиховог пројектовања.
Овај нови комитет је основаo ISO/COPOLCO, који се у оквиру ISO-а бави питањима потрошача, а крајњи циљ је да се изради стандард који ће помоћи компанијама не само да се ускладе са прописима већ и да избегну потенцијално нарушавање података услед чега корисници губе поверење у дигитални свет. Овај стандард ће, пре свега, бити користан за компаније које нуде производе који су дигитално повезани, као што су кућни апарати, преносиви уређаји, као и за оне који израђују мобилне апликације или су пружаоци онлајн-услуга.