Државна управа и локална самоуправа као носиоци јавног сектора управљају свим делатностима од јавног значаја, почев од енергетике, транспорта и канализације, преко јавне расвете, до заштите и безбедности грађана, тако да су јасни разлози због којих грађани имају велика очекивања од својих локалних самоуправа. Институт за стандардизацију Србије је управо објавио документ на српском језику (двојезично издање) SRPS ISO 18091:2022, Системи менаџмента квалитетом – Смернице за примену ISO 9001 у лoкалној самоуправи (https://iss.rs/sr_Cyrl/project/show/iss:proj:100735), који пружа смернице које могу помоћи државној управи и локалној самоуправи да унапреде своје активности и ускладе их са локалним потребама и очекивањима.
Јавни сектор као највећи пружалац услуга у свакој земљи нуди широк спектар услуга које директно утичу на квалитет живота становништва. Изазови су бројни, а међу њима је и балансирање очекивања грађана са буџетским ограничењима, утицајима на животну средину и демографским променама. У овим динамичним условима, локалне самоуправе треба ефикасно да управљају расположивим ресурсима и процесима и да раде заједно као систем. Управо овде ступа на снагу стандард SRPS ISO 18091, који је усмерен на јавни сектор и даје смернице за примену SRPS ISO 9001 у локалној самоуправи, узимајући у обзир контекст у коме делује. Смернице обухватају захтеве SRPS ISO 9001:2015 за системе менаџмента квалитетом и низ прилога који помажу корисницима да извуку максимум из стандарда, укључујући дијагностичку методологију којом локалне власти могу да процене обим и зрелост својих процеса и услуга (прилози А и B, SRPS ISO 18091:2022).