Објављен
Овај документ пружа практично упутство за развој наставних планова и програма за подршку ICT професионалцима као што је описано и дефинисано у EN 16234-1 (e-CF).
Овај документ пружа смернице и инспирацију о томе како пројектовати/редизајнирати, развијети, одржавати, прилагодити и упоређивати наставних планова и програма за ИКТ професионалце према EN 16234-1:2019 (e-CF) и повезаним документима.
ЕN 16234-1:2019 (e-CF) је полазна тачка овај документ, за заједнички европски језик за професионални развој ИКТ. Други оквирни извори могу се користити за примену методологије описане у овом документу.
Овај документ је за примену од стране образовних институција, програма учења и провајдера сертификата свих врста (јавних и приватних), пружајући ИКТ професионално образовање и обуку укључујући:
• Високо образовање (HE);
• Стручно образовање и обуке (VET);
• Било које друге образовне институције или институције за обуке или провајдере у професионалној ИКТ, нпр. Континуирано професионално усавршавање (CPD).
Овај документ је фокусиран на усмеравање пружалаца образовања о томе како ускладити наставне планове и програме и програме учења са структуром и принципима EN 16234-1 (e-CF) е-компетенција и CWA 16458-1, ИКТ професионалних профила. Примењује се на све облике образовања, подржавајући образовне институције које планирају да користе заједнички европски језик о знању, вештинама, компетенцијама и улогама, као елементима за успешно пружање ИКТ професионалног образовања и обуке.
Смернице, дате у овом документу, укључују формално, неформално и индустријско развијено образовање и обуку кроз пружање конзистентних препорука и упутстава на високом нивоу за пројектовање ИКТ наставних планова и програма учења од стране било које образовне институције.
У овом документу се прави разлика између програма учења и наставног плана и програма. Термин „наставни план и програм” је снажно повезан са формалним образовним институцијама и степеном образовања, термин „програм учења” указује на шири, свеобухватнији концепт, који такође укључује обуку и друге програме учења, који нису ограничени само на „наставне планове и програме”. Како се предложена методологија у овом документу односи и на наставне планове и програме и на програме учења, термин „програм учења“ се користи у целом тексту. Ако се користи термин „наставни план и програм“, онда је то уже значење експлицитно применљиво у тој ситуацији.
ОБЈАВЉЕН
SRPS CEN/TS 17699:2022
90.20
Почетак поступка преиспитивања стандарда
15. 4. 2025.
Да бисте видели цео садржај, морате се регистровати или пријавити помоћу корисничког имена које већ имате.