Objavljen
Ovaj dokument pruža praktično uputstvo za razvoj nastavnih planova i programa za podršku ICT profesionalcima kao što je opisano i definisano u EN 16234-1 (e-CF).
Ovaj dokument pruža smernice i inspiraciju o tome kako projektovati/redizajnirati, razvijeti, održavati, prilagoditi i upoređivati nastavnih planova i programa za IKT profesionalce prema EN 16234-1:2019 (e-CF) i povezanim dokumentima.
EN 16234-1:2019 (e-CF) je polazna tačka ovaj dokument, za zajednički evropski jezik za profesionalni razvoj IKT. Drugi okvirni izvori mogu se koristiti za primenu metodologije opisane u ovom dokumentu.
Ovaj dokument je za primenu od strane obrazovnih institucija, programa učenja i provajdera sertifikata svih vrsta (javnih i privatnih), pružajući IKT profesionalno obrazovanje i obuku uključujući:
• Visoko obrazovanje (HE);
• Stručno obrazovanje i obuke (VET);
• Bilo koje druge obrazovne institucije ili institucije za obuke ili provajdere u profesionalnoj IKT, npr. Kontinuirano profesionalno usavršavanje (CPD).
Ovaj dokument je fokusiran na usmeravanje pružalaca obrazovanja o tome kako uskladiti nastavne planove i programe i programe učenja sa strukturom i principima EN 16234-1 (e-CF) e-kompetencija i CWA 16458-1, IKT profesionalnih profila. Primenjuje se na sve oblike obrazovanja, podržavajući obrazovne institucije koje planiraju da koriste zajednički evropski jezik o znanju, veštinama, kompetencijama i ulogama, kao elementima za uspešno pružanje IKT profesionalnog obrazovanja i obuke.
Smernice, date u ovom dokumentu, uključuju formalno, neformalno i industrijsko razvijeno obrazovanje i obuku kroz pružanje konzistentnih preporuka i uputstava na visokom nivou za projektovanje IKT nastavnih planova i programa učenja od strane bilo koje obrazovne institucije.
U ovom dokumentu se pravi razlika između programa učenja i nastavnog plana i programa. Termin „nastavni plan i program” je snažno povezan sa formalnim obrazovnim institucijama i stepenom obrazovanja, termin „program učenja” ukazuje na širi, sveobuhvatniji koncept, koji takođe uključuje obuku i druge programe učenja, koji nisu ograničeni samo na „nastavne planove i programe”. Kako se predložena metodologija u ovom dokumentu odnosi i na nastavne planove i programe i na programe učenja, termin „program učenja“ se koristi u celom tekstu. Ako se koristi termin „nastavni plan i program“, onda je to uže značenje eksplicitno primenljivo u toj situaciji.
OBJAVLJEN
SRPS CEN/TS 17699:2022
90.20
Početak postupka preispitivanja standarda
15. 4. 2025.
Da biste videli ceo sadržaj, morate se registrovati ili prijaviti pomoću korisničkog imena koje već imate.