Телефон: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Продаја стандарда: prodaja@iss.rs Семинари, обуке: iss-edukacija@iss.rs Информације о стандардима: infocentar@iss.rs
Стевана Бракуса 2, 11030 Београд
Главни мени

Системи менаџмента квалитетом - Смернице за примену ISO 9001 у локалној самоуправи

Тематска e-збирка српских стандарда

e-zbirka

Опште информације

60.60     22. 3. 2023.

ISS

Национални стандард

енглески   српски  

Куповина

Објављен

Апстракт

Садржај другог издања тематске е-збирке „Системи менаџмената квалитетом – Смернице за примену стандарда ISO 9001 у локалној самоуправи” чине следећи стандарди на српском и енглеском језику: 1. SRPS ISO 18091:2022 (170 стр.); 2. SRPS ISO 9000:2015 (106 стр.); 3. SRPS ISO 9001:2015 (72 стр.) и 4. SRPS EN ISO 9004:2018 (131 стр.).
У стандарду SRPS ISO 9000:2015 описани су основни појмови и принципи менаџмента квалитетом који су универзално применљиви на све организације.
У стандарду SRPS ISO 9001:2015 специфицирани су захтеви за систем менаџмента квалитетом када организација треба да покаже своју способност да доследно обезбеђује производ или услугу који испуњавају захтеве корисника и применљиве захтеве закона и осталих прописа. Сви захтеви у овом међународном стандарду су генерички и предвиђено је да их примењују све организације, без обзира на њихов тип, величину и производе и/или услуге које обезбеђују.
У стандарду SRPS EN ISO 9004:2018 дате су смернице за повећавање способности организације да остварује одрживи успех. Ово упутство је у складу са принципима менаџмента квалитетом датим у ISO 9000:2015. Обезбеђује се алат за самооцењивање како би се преиспитао обим до кога је организација прихватила концепте из овог документа.
Стандард SRPS ISO 18091:2022 је намењен локалним самоуправама и даје смернице за разумевање захтева ISO 9001:2015 и примену QMS-a. Он се може применити на све процесе локалне управе, на свим нивоима – стратешком, тактичко-управљачком и оперативном – да би се конституисао свеобухватан систем менаџмента квалитетом, усмерен на доследно остваривање циљева локалне управе. Сви процеси, укључујући процесе менаџмента, оперативне и процесе подршке, чине јединствен интегрисани систем менаџмента квалитетом. Процеси менаџмента дефинишу врсту одлучивања, споразуме и везу са грађанима и релевантним заинтересованим странама, док су процеси подршке усмерени на активности које потпомажу функционисање процеса остваривања основних послова управе, нпр. ресурси, инфраструктура и сл. Процес побољшавања треба да укључи највише руководство, кориснике/грађане и јавне службенике.
Ова збирка садржи смернице применљиве се на све локалне самоуправе, без обзира на њихов тип, величину и врсту делатности. Намењена је како органима локалних самоуправа тако и приватним предузећима која пружају услуге локалној самоуправи, сертификационим телима за системе менаџмента квалитетом, као и другим заинтересованим организацијама и појединцима.

Животни циклус

ТРЕНУТНО

ОБЈАВЉЕН
Системи менаџмента квалитетом - Смернице за примену ISO 9001 у локалној самоуправи
60.60 Стандард објављен
22. 3. 2023.