Telefon: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Prodaja standarda: prodaja@iss.rs Seminari, obuke: iss-edukacija@iss.rs Informacije o standardima: infocentar@iss.rs
Stevana Brakusa 2, 11030 Beograd
Glavni meni

Системи менаџмента квалитетом - Смернице за примену ISO 9001 у локалној самоуправи

Tematska e-zbirka srpskih standarda

e-zbirka

Опште информације

60.60     22. 3. 2023.

ISS

Nacionalni standard

engleski   srpski  

Kupovina

Objavljen

Apstrakt

Sadržaj drugog izdanja tematske e-zbirke „Sistemi menadžmenata kvalitetom – Smernice za primenu standarda ISO 9001 u lokalnoj samoupravi” čine sledeći standardi na srpskom i engleskom jeziku: 1. SRPS ISO 18091:2022 (170 str.); 2. SRPS ISO 9000:2015 (106 str.); 3. SRPS ISO 9001:2015 (72 str.) i 4. SRPS EN ISO 9004:2018 (131 str.).
U standardu SRPS ISO 9000:2015 opisani su osnovni pojmovi i principi menadžmenta kvalitetom koji su univerzalno primenljivi na sve organizacije.
U standardu SRPS ISO 9001:2015 specificirani su zahtevi za sistem menadžmenta kvalitetom kada organizacija treba da pokaže svoju sposobnost da dosledno obezbeđuje proizvod ili uslugu koji ispunjavaju zahteve korisnika i primenljive zahteve zakona i ostalih propisa. Svi zahtevi u ovom međunarodnom standardu su generički i predviđeno je da ih primenjuju sve organizacije, bez obzira na njihov tip, veličinu i proizvode i/ili usluge koje obezbeđuju.
U standardu SRPS EN ISO 9004:2018 date su smernice za povećavanje sposobnosti organizacije da ostvaruje održivi uspeh. Ovo uputstvo je u skladu sa principima menadžmenta kvalitetom datim u ISO 9000:2015. Obezbeđuje se alat za samoocenjivanje kako bi se preispitao obim do koga je organizacija prihvatila koncepte iz ovog dokumenta.
Standard SRPS ISO 18091:2022 je namenjen lokalnim samoupravama i daje smernice za razumevanje zahteva ISO 9001:2015 i primenu QMS-a. On se može primeniti na sve procese lokalne uprave, na svim nivoima – strateškom, taktičko-upravljačkom i operativnom – da bi se konstituisao sveobuhvatan sistem menadžmenta kvalitetom, usmeren na dosledno ostvarivanje ciljeva lokalne uprave. Svi procesi, uključujući procese menadžmenta, operativne i procese podrške, čine jedinstven integrisani sistem menadžmenta kvalitetom. Procesi menadžmenta definišu vrstu odlučivanja, sporazume i vezu sa građanima i relevantnim zainteresovanim stranama, dok su procesi podrške usmereni na aktivnosti koje potpomažu funkcionisanje procesa ostvarivanja osnovnih poslova uprave, npr. resursi, infrastruktura i sl. Proces poboljšavanja treba da uključi najviše rukovodstvo, korisnike/građane i javne službenike.
Ova zbirka sadrži smernice primenljive se na sve lokalne samouprave, bez obzira na njihov tip, veličinu i vrstu delatnosti. Namenjena je kako organima lokalnih samouprava tako i privatnim preduzećima koja pružaju usluge lokalnoj samoupravi, sertifikacionim telima za sisteme menadžmenta kvalitetom, kao i drugim zainteresovanim organizacijama i pojedincima.

Životni ciklus

TRENUTNO

OBJAVLJEN
Системи менаџмента квалитетом - Смернице за примену ISO 9001 у локалној самоуправи
60.60 Standard objavljen
22. 3. 2023.