Ovim međunarodnim standardom se specificiraju zahtevi za sistem menadžmenta kvalitetom onda kada organizacija:
a) treba da pokaže svoju sposobnost da dosledno obezbeđuje proizvod ili uslugu koji ispunjavaju zahteve korisnika i primenljivih zakona i ostalih propisa i
b) ima za cilj da poveća zadovoljstvo korisnika efektivnom primenom sistema, uključujući procese stalnog poboljšavanja sistema i dokazivanje usaglašenosti sa zahtevima korisnika i primenljivih zakona i ostalih propisa.
Svi zahtevi u ovom međunarodnom standardu su generički i namenjeni su da budu primenljivi za sve organizacije, bez obzira na njihov tip, veličinu i proizvode koje obezbeđuju.
NAPOMENA 1 U ovom međunarodnom standardu se termini „proizvod” ili „usluga” primenjuju samo na: proizvode i usluge koji su namenjeni korisniku ili ih on zahteva.
NAPOMENA 2 Zahtevi zakona i ostalih propisa mogu se izraziti kao zakonski zahtevi.
НАПОМЕНА: Уколико се у пољу са називом директиве не налази реч „хармонизован“ (обележена зеленом бојом), то значи да европски стандард није цитиран у OJEU.
ОБЈАВЉЕН
SRPS ISO 9001:2015
ПРОЈЕКАТ
nkSRPS EN ISO 9001:2023
30.99
Нацрт комисије стандарда одобрава се за јавну расправу
14. 7. 2025.