Ovim međunarodnim standardom se specificiraju zahtevi za sistem menadžmenta kvalitetom onda kada organizacija:
a) treba da pokaže svoju sposobnost da dosledno obezbeđuje proizvod ili uslugu koji ispunjavaju zahteve korisnika i primenljivih zakona i ostalih propisa i
b) ima za cilj da poveća zadovoljstvo korisnika efektivnom primenom sistema, uključujući procese stalnog poboljšavanja sistema i dokazivanje usaglašenosti sa zahtevima korisnika i primenljivih zakona i ostalih propisa.
Svi zahtevi u ovom međunarodnom standardu su generički i namenjeni su da budu primenljivi za sve organizacije, bez obzira na njihov tip, veličinu i proizvode koje obezbeđuju.
NAPOMENA 1 U ovom međunarodnom standardu se termini „proizvod” ili „usluga” primenjuju samo na: proizvode i usluge koji su namenjeni korisniku ili ih on zahteva.
NAPOMENA 2 Zahtevi zakona i ostalih propisa mogu se izraziti kao zakonski zahtevi.
NAPOMENA: Ukoliko se u polju sa nazivom direktive ne nalazi reč „harmonizovan“ (obeležena zelenom bojom), to znači da evropski standard nije citiran u OJEU.
OBJAVLJEN
SRPS ISO 9001:2015
PROJEKAT
nkSRPS EN ISO 9001:2023
30.99
Nacrt komisije standarda odobrava se za javnu raspravu
14. 7. 2025.