Објављен
Овај документ дефинише директну методу мерења за карактерисање површинске храпавости шине и точка, која је повезана са буком која се јавља услед котрљања у облику појасног спектра по терцама.
Овим документом се описују методе за:
а) избор мерних положаја дуж колосека или избор точкова возила,
b) избор попречних положаја за спровођење мерења,
с) поступак прикупљања података,
d) обраду података добијених мерењем у сврху процене спектра храпавости са опсегом од једне трећине октаве,
e) презентацију процене спектра ради поређења са граничним вредностима акустичке храпавости,
f) поређење са датом горњом граничном вредношћу у смислу спектра храпавости са опсегом од једне трећине октаве,
g) одређивање захтева који се односе на мерни систем.
Стандард се примењује за:
а) испитивање усаглашености референтних деоница колосека у односу на испитивање прихватљивости буке коју емитују шинска возила,
b) испитивање перформанси деоница колосека у односу на буку коју емитују железничка возила,
с) прихватљивост стања контактне површине између шина и точкова, али само у случају када је акустичка храпавост критеријум за прихватљивост,
d) процену стања површине точка као улазног податка за акустичку прихватљивост кочних блокова,
e) процену храпавости точка и шине као улазног податка за прорачун комбиноване храпавости шине точка;
f) дијагностику проблема са буком система точак-шина за специфичне колосеке или точкове;
g) процену храпавости точка и шине као улазног податка за формирање модела буке која настаје услед котрљања;
h) процену храпавости точка и шине као улазног податка за спровођење метода за раздвајање извора буке.
ПОВУЧЕН
SRPS EN 15610:2019
ОБЈАВЉЕН
SRPS EN 15610:2025
60.60
Стандард објављен
29. 8. 2025.