Повучен
Овај документ дефинише директну методу мерења за карактерисање површинске храпавости шине и точка, која је повезана са буком која се јавља услед котрљања у облику појасног спектра по терцама.
Овим документом се описују методе за:
а) избор мерних тачака дуж колосека или избор точкова возила,
b) избор попречних положаја за спровођење мерења,
с) формирање процедуре за прикупљање података,
d) обраду података добијених мерењем у сврху процене спектра храпавости са опсегом од једне трећине октаве и
e) захтеве за мерни систем.
Стандард се примењује за:
а) испитивање усаглашености референтних деоница колосека у односу на испитивање прихватљивости буке коју емитују шинска возила,
b) испитивање перформанси деоница колосека у односу на буку коју емитују железничка возила,
с) процена стања површине точкова као улазног податка у вези акустичне прихватљивости кочионих блокова,
d) остала испитивања или анализе у вези буке услед котрљања.
e) процену храпавости точка и шине као улазног податка за прорачун комбиноване храпавости шине точка;
f) дијагностику проблема са буком система точак-шина за специфичне колосеке или точкове;
g) процену храпавости точка и шине као улазног податка за формирање модела буке која настаје услед котрљања;
h) процену храпавости точка и шине као улазног податка за спровођење метода за раздвајање извора буке.
НАПОМЕНА: Уколико се у пољу са називом директиве не налази реч „хармонизован“ (обележена зеленом бојом), то значи да европски стандард није цитиран у OJEU.
Директива за интероперабилност железнице о оквиру Заједнице (RAIL)
Хармонизован
ПОВУЧЕН
SRPS EN 15610:2011
ПОВУЧЕН
SRPS EN 15610:2019
95.99
Повучен
29. 8. 2025.
ОБЈАВЉЕН
SRPS EN 15610:2025