Телефон: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Продаја стандарда: prodaja@iss.rs Семинари, обуке: iss-edukacija@iss.rs Информације о стандардима: infocentar@iss.rs
Стевана Бракуса 2, 11030 Београд
Главни мени

SRPS EN 13803-2:2011

Primene na železnici — Kolosek — Parametri za geometrijsko oblikovanje trase — Širina koloseka 1 435 mm i veća — Deo 2: Skretnice i ukrštaji, kao i elementi trase sa neposrednom promenom zakrivljenosti

Railway applications - Track - Track alignment design parameters - Track gauges 1 435 mm and wider - Part 2: Switches and crossings and comparable alignment design situations with abrupt changes of curvature
30. 9. 2011.
95.99   Повучен   31. 5. 2017.

Опште информације

95.99     31. 5. 2017.

ISS

P256

Европски стандард

93.100  

енглески  

From plan 2011

Куповина

Повучен

Језик на коме желите да примите документ.

Апстракт

Standard utvrđuje pravila i parametre projektnih elemenata za geometrijsko oblikovanje trase, koji se primenjuju za određivanje dopuštene brzine u koloseku sa neposrednom promenom zakrivljenosti koja uslovljava i neposrednu promenu nedostajućeg nadvišenja. Ovakvi uslovi nastaju u sledećim situacijama:
- u odvojnim kolosecima skretnica i ukrštajima,
- u područjima u kojima iz praktičnih razloga nije prikladno predvideti prelaznu krivinu,
- ukoliko je dužina prelazne krivine manja od minimalne potrebne dužine koja odgovara zahtevima trase.
Tehnički uslovi koji se odnose na mehanička svojstva elemenata i podsistema skretnica i ukrštaja sadržani su u odgovarajućim standardima.
Standard pretpostavlja da je odobrenje za vozilo važeće i da odgovara uslovima u skladu sa graničnim vrednostima koje se utvrđuju prema ovoj normi.
Standard se primenjuje za neposrednu promenu zakrivljenosti u skretnici i ukrštaju i glavnim prolaznim kolosecima širine 1435 mm i veće.
Standard utvrđuje uslove za sprečavanje blokiranja odbojnika.
Ukoliko se granične vrednosti utvrđene u ovom standardu odnose na početak skretnice, one važe za skretnice sa tangencijalnom geometrijom (kao što je utvrđeno u EN 13232-1).
Ovaj evropski standard ne važi za gradske i prigradske šinske sisteme. Standard ne reguliše uslove za geometrijsko oblikovanje trase za vozila sa tehnikom naginjanja sanduka u krivini.
Ipak, Prilog H ukazuje projektantima na posledice i ograničenja koja se moraju uzeti u obzir ukoliko vozilo sa tehnikom naginjanja sanduka u krivini saobraćaju preko skretnica i ukrštaja kao i preko elemenata trase bez prelazne krivine.

Повезане директиве

НАПОМЕНА: Уколико се у пољу са називом директиве не налази реч „хармонизован“ (обележена зеленом бојом), то значи да европски стандард није цитиран у OJEU.

93/38/EEC

Direktiva za usaglašavanje postupaka za javne nabavke preduzeća koja posluju u sektorima vodosnabdevanja, energetike i telekomunikacija

96/48/EC

Директива за интероперабилност трансевропске „high speed” мреже

2001/16/EC

Директива за интероперабилност трансевропске конвенционалне железнице

2008/57/EC

Директива за интероперабилност железнице о оквиру Заједнице (RAIL)

Хармонизован

Животни циклус

ТРЕНУТНО

ПОВУЧЕН
SRPS EN 13803-2:2011
95.99 Повучен
31. 5. 2017.

РЕВИДИРАН ОД

ОБЈАВЉЕН
SRPS EN 13803:2017

Повезани пројекти

Идентичан са EN 13803-2:2006+A1:2009