Telefon: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Prodaja standarda: prodaja@iss.rs Seminari, obuke: iss-edukacija@iss.rs Informacije o standardima: infocentar@iss.rs
Stevana Brakusa 2, 11030 Beograd
Glavni meni

SRPS EN 13803-2:2011

Primene na železnici — Kolosek — Parametri za geometrijsko oblikovanje trase — Širina koloseka 1 435 mm i veća — Deo 2: Skretnice i ukrštaji, kao i elementi trase sa neposrednom promenom zakrivljenosti

Railway applications - Track - Track alignment design parameters - Track gauges 1 435 mm and wider - Part 2: Switches and crossings and comparable alignment design situations with abrupt changes of curvature
30. 9. 2011.
95.99   Povučen   31. 5. 2017.

Опште информације

95.99     31. 5. 2017.

ISS

P256

Evropski standard

93.100  

engleski  

From plan 2011

Kupovina

Povučen

Jezik na kome želite da primite dokument.

Apstrakt

Standard utvrđuje pravila i parametre projektnih elemenata za geometrijsko oblikovanje trase, koji se primenjuju za određivanje dopuštene brzine u koloseku sa neposrednom promenom zakrivljenosti koja uslovljava i neposrednu promenu nedostajućeg nadvišenja. Ovakvi uslovi nastaju u sledećim situacijama:
- u odvojnim kolosecima skretnica i ukrštajima,
- u područjima u kojima iz praktičnih razloga nije prikladno predvideti prelaznu krivinu,
- ukoliko je dužina prelazne krivine manja od minimalne potrebne dužine koja odgovara zahtevima trase.
Tehnički uslovi koji se odnose na mehanička svojstva elemenata i podsistema skretnica i ukrštaja sadržani su u odgovarajućim standardima.
Standard pretpostavlja da je odobrenje za vozilo važeće i da odgovara uslovima u skladu sa graničnim vrednostima koje se utvrđuju prema ovoj normi.
Standard se primenjuje za neposrednu promenu zakrivljenosti u skretnici i ukrštaju i glavnim prolaznim kolosecima širine 1435 mm i veće.
Standard utvrđuje uslove za sprečavanje blokiranja odbojnika.
Ukoliko se granične vrednosti utvrđene u ovom standardu odnose na početak skretnice, one važe za skretnice sa tangencijalnom geometrijom (kao što je utvrđeno u EN 13232-1).
Ovaj evropski standard ne važi za gradske i prigradske šinske sisteme. Standard ne reguliše uslove za geometrijsko oblikovanje trase za vozila sa tehnikom naginjanja sanduka u krivini.
Ipak, Prilog H ukazuje projektantima na posledice i ograničenja koja se moraju uzeti u obzir ukoliko vozilo sa tehnikom naginjanja sanduka u krivini saobraćaju preko skretnica i ukrštaja kao i preko elemenata trase bez prelazne krivine.

Povezane direktive

NAPOMENA: Ukoliko se u polju sa nazivom direktive ne nalazi reč „harmonizovan“ (obeležena zelenom bojom), to znači da evropski standard nije citiran u OJEU.

96/48/EC

Direktiva za interoperabilnost transevropske „high speed” mreže

2001/16/EC

Direktiva za interoperabilnost transevropske konvencionalne železnice

2008/57/EC

Direktiva za interoperabilnost železnice u okviru Zajednice (RAIL)

Harmonizovan

Životni ciklus

TRENUTNO

POVUČEN
SRPS EN 13803-2:2011
95.99 Povučen
31. 5. 2017.

REVIDIRAN OD

OBJAVLJEN
SRPS EN 13803:2017

Povezani projekti

Identičan sa EN 13803-2:2006+A1:2009