Povučen
Standard utvrđuje pravila i parametre projektnih elemenata za geometrijsko oblikovanje trase, koji se primenjuju za određivanje dopuštene brzine u koloseku sa neposrednom promenom zakrivljenosti koja uslovljava i neposrednu promenu nedostajućeg nadvišenja. Ovakvi uslovi nastaju u sledećim situacijama:
- u odvojnim kolosecima skretnica i ukrštajima,
- u područjima u kojima iz praktičnih razloga nije prikladno predvideti prelaznu krivinu,
- ukoliko je dužina prelazne krivine manja od minimalne potrebne dužine koja odgovara zahtevima trase.
Tehnički uslovi koji se odnose na mehanička svojstva elemenata i podsistema skretnica i ukrštaja sadržani su u odgovarajućim standardima.
Standard pretpostavlja da je odobrenje za vozilo važeće i da odgovara uslovima u skladu sa graničnim vrednostima koje se utvrđuju prema ovoj normi.
Standard se primenjuje za neposrednu promenu zakrivljenosti u skretnici i ukrštaju i glavnim prolaznim kolosecima širine 1435 mm i veće.
Standard utvrđuje uslove za sprečavanje blokiranja odbojnika.
Ukoliko se granične vrednosti utvrđene u ovom standardu odnose na početak skretnice, one važe za skretnice sa tangencijalnom geometrijom (kao što je utvrđeno u EN 13232-1).
Ovaj evropski standard ne važi za gradske i prigradske šinske sisteme. Standard ne reguliše uslove za geometrijsko oblikovanje trase za vozila sa tehnikom naginjanja sanduka u krivini.
Ipak, Prilog H ukazuje projektantima na posledice i ograničenja koja se moraju uzeti u obzir ukoliko vozilo sa tehnikom naginjanja sanduka u krivini saobraćaju preko skretnica i ukrštaja kao i preko elemenata trase bez prelazne krivine.
NAPOMENA: Ukoliko se u polju sa nazivom direktive ne nalazi reč „harmonizovan“ (obeležena zelenom bojom), to znači da evropski standard nije citiran u OJEU.
Direktiva za interoperabilnost transevropske konvencionalne železnice
Direktiva za interoperabilnost železnice u okviru Zajednice (RAIL)
Harmonizovan
POVUČEN
SRPS EN 13803-2:2011
95.99
Povučen
31. 5. 2017.
OBJAVLJEN
SRPS EN 13803:2017