Повучен
Ovim evropskim standardom se opisuju metode za klasifikaciju postojećih i novih železničkih pruga i za kategorizaciju vozila. Standardom se utvrđuju tehnički zahtevi za osiguranje međusobne usklađenosti u interakciji vozilo–infrastruktura, uzimajući u obzir sposobnost pruge za prihvatanje vertikalnog opterećenja. Standard je pogodan za primenu na železničkim prugama za teretni, putnički i mešoviti saobraćaj, sa standardnom širinom koloseka, kao i sa širinom koloseka većom od standardne. Standard sadrži zahteve u vezi sa:
– klasifikacijom sposobnosti železničke infrastrukture za prihvatanje vertikalnog opterećenja,
– konstrukcijom železničkih vozila,
– određivanjem granica nosivosti teretnih kola.
Pregled klasifikacije infrastrukture i kategorizacije vozila je dat u Prilogu B. Određivanje sposobnosti prihvatanja vertikalnog opterećenja za inženjerske konstrukcije, kolosek, podtlo i zemljani trup primenom modela opterećenja definisanih u Prilogu A daje se klasifikacija infrastrukture u odgovarajuće kategorije. Ovaj standard utvrđuje na kojim prugama su železnička vozila usklađena sa infrastrukturom za normalne uslove saobraćaja sa aspekta vertikalnog opterećenja. Kategorije železničkih pruga su date za:
– sve tipove saobraćaja,
– težak teretni saobraćaj,
– lokomotive,
– mešovita vozila,
– lak putnički saobraćaj.
Prenosiva šinska kolica, definisana u EN 13977, ne pripadaju oblasti primene ovog standarda, kao ni mašine za održavanje u procesu rada (šinska radna vozila, kranovi). Ovaj standard daje smernice za efikasno određivanje veze između vozila i infrastrukture.
НАПОМЕНА: Уколико се у пољу са називом директиве не налази реч „хармонизован“ (обележена зеленом бојом), то значи да европски стандард није цитиран у OJEU.
Директива за интероперабилност железнице о оквиру Заједнице (RAIL)
Хармонизован
ПОВУЧЕН
SRPS EN 15528:2013
ПОВУЧЕН
SRPS EN 15528:2017
95.99
Повучен
30. 6. 2022.
ОБЈАВЉЕН
SRPS EN 15528:2022