Повучен
Циљ примене паневропског система позива у хитним случајевима (eCall) је аутоматизација обавештења о саобраћајној несрећи, било где у Европи, са истим техничким стандардима и истим циљевима квалитета услуга коришћењем „Јавних копнених мобилних мрежа“. '(PLMN) (као што су GSM и UMTS), који подржава европску унапред додељену адресу одредишта за хитне случајеве (види нормативне референце) и пружа начин ручног активирања обавештења о инциденту. Овим европским стандардом утврђују се општи захтеви за рад и унутрашње процедуре за електронске хитне позиве (eCall) из возила ради преношења хитне поруке из возила до центра за јавну безбедност (PSAP) у случају судара или нужде, путем сесија комуникације eCall и за успостављање говорног канала између опреме у возилу и PSAP-а. Приватне службе за помоћ у хитним случајевима у возилу такође могу пружити сличну функцију eCall на друге начине. Пружање таквих услуга дефинисано је у EN 16102 и изван је делокруга овог европског стандарда. Комуникацијски протоколи и методе за пренос eCall поруке нису наведени у овом европском стандарду. Овај европски стандард утврђује захтеве за рад за услугу eCall. Важан део услуге eCall је минимални скуп података (MSD). Оперативни захтеви за MSD утврђени су у овом европском стандарду, али облик и садржај података MSD овде нису дефинисани. Уобичајени европски MSD утврђен је у EN 15722. Овај европски стандард не прецизира да ли се eCall пружа помоћу уграђене опреме или на други начин (на пример у случају опреме која се продаје накнадно).
НАПОМЕНА: Уколико се у пољу са називом директиве не налази реч „хармонизован“ (обележена зеленом бојом), то значи да европски стандард није цитиран у OJEU.
ПОВУЧЕН
SRPS EN 16072:2015
ПОВУЧЕН
SRPS EN 16072:2022
95.99
Повучен
30. 5. 2025.
ОБЈАВЉЕН
SRPS EN 16072:2025