Povučen
Cilj primene panevropskog sistema poziva u hitnim slučajevima (eCall) je automatizacija obaveštenja o saobraćajnoj nesreći, bilo gde u Evropi, sa istim tehničkim standardima i istim ciljevima kvaliteta usluga korišćenjem „Javnih kopnenih mobilnih mreža“. '(PLMN) (kao što su GSM i UMTS), koji podržava evropsku unapred dodeljenu adresu odredišta za hitne slučajeve (vidi normativne reference) i pruža način ručnog aktiviranja obaveštenja o incidentu. Ovim evropskim standardom utvrđuju se opšti zahtevi za rad i unutrašnje procedure za elektronske hitne pozive (eCall) iz vozila radi prenošenja hitne poruke iz vozila do centra za javnu bezbednost (PSAP) u slučaju sudara ili nužde, putem sesija komunikacije eCall i za uspostavljanje govornog kanala između opreme u vozilu i PSAP-a. Privatne službe za pomoć u hitnim slučajevima u vozilu takođe mogu pružiti sličnu funkciju eCall na druge načine. Pružanje takvih usluga definisano je u EN 16102 i izvan je delokruga ovog evropskog standarda. Komunikacijski protokoli i metode za prenos eCall poruke nisu navedeni u ovom evropskom standardu. Ovaj evropski standard utvrđuje zahteve za rad za uslugu eCall. Važan deo usluge eCall je minimalni skup podataka (MSD). Operativni zahtevi za MSD utvrđeni su u ovom evropskom standardu, ali oblik i sadržaj podataka MSD ovde nisu definisani. Uobičajeni evropski MSD utvrđen je u EN 15722. Ovaj evropski standard ne precizira da li se eCall pruža pomoću ugrađene opreme ili na drugi način (na primer u slučaju opreme koja se prodaje naknadno).
NAPOMENA: Ukoliko se u polju sa nazivom direktive ne nalazi reč „harmonizovan“ (obeležena zelenom bojom), to znači da evropski standard nije citiran u OJEU.
POVUČEN
SRPS EN 16072:2015
POVUČEN
SRPS EN 16072:2022
95.99
Povučen
30. 5. 2025.
OBJAVLJEN
SRPS EN 16072:2025