Телефон: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Продаја стандарда: prodaja@iss.rs Семинари, обуке: iss-edukacija@iss.rs Информације о стандардима: infocentar@iss.rs
Стевана Бракуса 2, 11030 Београд
Главни мени

Смернице за повећање задовољства корисника

Као што смо и најавили крајем јануара, Институт за стандардизацију Србије је управо објавио још један стандард који је од великог значаја за компаније које воде рачуна о задовољству својих корисника. Реч је о стандарду SRPS ISO 10001:2020, Менаџмент квалитетом – Задовољство корисника – Смернице за кодексе понашања за организације.

Колико је задржавање постојећих корисника важно, говоре и подаци о томе да је трошак привлачења нових корисника пет пута већи од трошкова задржавања постојећих. Задовољство корисника је један од кључних фактора за постизање конкурентске предности и озбиљне компаније своје ресурсе и те како усмеравају у овај део пословања. Како компаније раде на томе да испуне очекивања својих корисника, тако се и корисници све више информишу о својим правима на накнаду штете уколико њихова очекивања нису испуњена. Ова њихова права, поред права на информисаност, садржана су и у Смерницама Уједињених нација за заштиту потрошача.

Истраживања су, такође, показала да компаније које воде рачуна о задовољству својих корисника остварују знатно већи профит и далеко брже враћају уложена средства. Да не помињемо чињеницу да се највише корисника не враћа компанији са којом су имали лоша искуства.

Управо због великог интересовања наших корисника, Институт за стандардизацију Србије настоји да у што краћим роковима стандарде из ове области учини доступним на српском језику. Крајем новембра објављен је најважнији стандард из ове серије – SRPS ISO 10002:2019, Менаџмент квалитетом – Задовољство корисника – Смернице за поступање са приговорима у организацијама, a током ове године ће бити објављене и нове верзије стандарда SRPS ISO 10003 и SRPS ISO 10004, који се односе на упутства за екстерно решавање спорова организација и упутства за праћења и мерења.

Овај стандард, као и све стандарде из понуде Института, можете без накнаде прочитати у стандардотеци Института или у инфоцентрима регионалних привредних комора у шест градова Србије (Суботица, Нови Сад, Ваљево, Крагујевац, Зајечар и Ниш), можете их читати онлајн захваљујући једној од услуга Института или их можете купити у продавници ИСС-а.