Управо је усвојено двојезично издање стандарда SRPS ISO 21001, Образовне организације – Систем менаџмента за образовне организације – Захтеви са упутством за коришћење. SRPS ISO 21001 утврђује захтеве за систем менаџмента за образовне организације (ЕОМS) који су генерички и намењени за примену на било коју организацију која наставним програмима даје подршку развоју компетентности кроз предавање, учење и истраживање. Образовне организације широм света користе овај документ у циљу испуњавања захтева ученика и других корисника, као и других релевантних заинтересованих страна. Mоже се применити и на образовне организације унутар веће организације којој основна делатност није образовање, као што су одељења за професионалну обуку.
Стандард садржи и додатне захтеве и упутства, који су дати у оквиру 7 информативних прилога. Прилог А специфицира додатне захтеве за образовање у раном детињству, за организације које пружају ову услугу, Прилог B даје преглед принципа за ЕОМS (усредсређеност на ученике и друге кориснике, визионарско лидерство, ангажовање људи, процесни приступ, побољшавање, доношење одлуке на основу доказа, менаџмент међусобним односима, друштвена одговорност, приступачност и једнакост, етичко понашање у образовању и безбедност и заштита података), Прилог C даје класификацију заинтересованих страна у образовним институцијама (ученици, особље, родитељи и старатељи, тржиште рада, конкуренција...), Прилог D даје смернице за комуницирање са заинтересованим странама (нивои ангажовања, методе ангажовања и комуницирања), Прилог Е даје упутство о процесима, мерењима и алатима у образовним организацијама, Прилог F даје пример мапирања према регионалним стандардима, док Прилог G даје разматрања о безбедности и здрављу у образовним организацијама.
Овај документ промовише усвајање процесног приступа да би се повећало задовољство ученика и других корисника. Процесни приступ омогућава образовној организацији да управља међусобним односима и међузависностима процеса у систему, како би се унапредиле укупне перформансе организације.