redress given to a complainant by a service provider
Note 1 to entry: Compensation rules are generally specified in the terms of business.
naknada štete koju je podnosilac prigovora dobio od pružaoca usluge
NAPOMENA 1 uz termin: Pravila za naknadu štete su uglavnom utvrđena u uslovima poslovanja.
накнада штете коју је подносилац приговора добио од пружаоца услуге
НАПОМЕНА 1 уз термин: Правила за накнаду штете су углавном утврђена у условима пословања.
complaint regarding a subject for which the service provider, after investigation if necessary, recognizes
that it may not have fulfilled its obligations in whole or in part
Note 1 to entry: Examples of the obligations of the service provider are its descriptions of products and prices, its
general terms of business and its regulatory and legal requirements.
prigovor na predmet za koji pružalac usluge, nakon istrage ako je potrebno, priznaje da nije ispunio svoje obaveze u celini ili delimično
NAPOMENA 1 uz termin: Primeri obaveza pružaoca usluga su njegovi opisi proizvoda i usluga, opšta pravila poslovanja, kao i regulatorni i pravni zahtevi.
приговор на предмет за који пружалац услуге, након истраге ако је потребно, признаје да није испунио своје обавезе у целини или делимично
НАПОМЕНА 1 уз термин: Примери обавеза пружаоца услуга су његови описи производа и услуга, општа правила пословања, као и регулаторни и правни захтеви.
carriage of mail that involves more than one operator from its introduction into the postal process to its
delivery
prenos pošiljaka koji podrazumeva više operatora, od njihovog prijema u poštanske tokove do uručenja
пренос пошиљака који подразумева више оператора, од њиховог пријема у поштанске токове до уручења
anything dispatched and/or to be delivered by a postal service provider.
sve što je otpremljeno i/ili isporučeno od strane pružaoca poštanskih usluga
све што је отпремљено и/или испоручено од стране пружаоца поштанских услуга
natural or legal person benefiting from postal services
Note 1 to entry: A sender or recipient of a postal item is a user.
Note 2 to entry: The concept of user is wider than customer.
Note 3 to entry: The concept of user includes persons with disabilities and older persons.
fizičko ili pravno lice koje koristi poštanske usluge
NAPOMENA 1 uz termin: Korisnik je pošiljalac ili primalac poštanske pošiljke.
NAPOMENA 2 uz termin: Koncept korisnika je znatno širi od klijenta.
NAPOMENA 3 uz termin: Koncept korisnika obuhvata osobe sa invaliditetom i starije osobe.
физичко или правно лице које користи поштанске услуге
НАПОМЕНА 1 уз термин: Корисник је пошиљалац или прималац поштанске пошиљке.
НАПОМЕНА 2 уз термин: Концепт корисника је знатно шири од клијента.
НАПОМЕНА 3 уз термин: Концепт корисника обухвата особе са инвалидитетом и старије особе.
person, organization or its representative, making a complaint
osoba, organizacija ili njen predstavnik koji podnosi prigovor
особа, организација или њен представник који подноси приговор
expression of dissatisfaction made to an organization, related to its products, services, or the complaintshandling process itself, where a response or resolution is explicitly or implicitly expected
Note 1 to entry: Organizations can have a more detailed definition of what comprises a complaint in their
respective complaint handling approaches.
izraz nezadovoljstva prema nekoj organizaciji koji se odnosi na njene proizvode, usluge ili na sam proces za postupanje sa prigovorima, pri čemu se eksplicitno ili implicitno očekuje odgovor ili odluka
NAPOMENA 1 uz termin: Organizacije mogu imati detaljniju definiciju onoga što potpada pod prigovor u okviru svog sistema za postupanje sa prigovorima.
израз незадовољства према некој организацији који се односи на њене производе, услуге или на сам процес за поступање са приговорима, при чему се експлицитно или имплицитно очекује одговор или одлука
НАПОМЕНА 1 уз термин: Организације могу имати детаљнију дефиницију онога што потпада под приговор у оквиру свог система за поступање са приговорима.
process starting at the receipt of a complaint through a series of actions resulting in a final response or
any necessary escalation
proces počinje prijemom prigovora i sprovodi se kroz niz akcija koje rezultiraju konačnim odgovorom ili prigovorom višoj instanci
процес почиње пријемом приговора и спроводи се кроз низ акција које резултирају коначним одговором или приговором вишој инстанци
mail distributed from one country to another country
pošiljke poslate iz jedne zemlje u drugu
пошиљке послате из једне земље у другу
natural or legal person having a business relationship with a postal operator
Note 1 to entry: A consumer who purchases postal services is a customer.
fizičko ili pravno lice koje ima poslovni odnos sa poštanskim operatorom
NAPOMENA 1 uz termin: Potrošač koji koristi poštanske usluge je korisnik usluga.
физичко или правно лице које има пословни однос са поштанским оператором
НАПОМЕНА 1 уз термин: Потрошач који користи поштанске услуге је корисник услуга.
interaction of the organization with the user throughout the life cycle of a product or service.
interakcija organizacije sa korisnikom tokom celog životnog ciklusa proizvoda ili usluge
интеракција организације са корисником током целог животног циклуса производа или услуге
opinions, comments and expressions of interest in the products or services or the complaints-handling
process
mišljenja, komentari ili interesovanja vezana za proizvode ili usluge ili za proces za postupanje sa prigovorima
мишљења, коментари или интересовања везана за производе или услуге или за процес за поступање са приговорима
communication by means of which the service provider informs a complainant of the results of any
investigation caused by a complaint, and whether the complaint is considered to be justified or not
Note 1 to entry: A continued dialogue between the service provider and an unsatisfied customer, after the
complainant has been informed about the results of the investigation in the final response, is considered a new
complaint about complaint handling.
Note 2 to entry: Even if the complainant is still not satisfied with the content of the final response, the specific
complaint is solved by the final response.
komunikacija putem koje pružalac usluge informiše podnosioca prigovora o rezultatima bilo koje istrage izazvane prigovorom i o tome da li se prigovor smatra opravdanim ili ne
NAPOMENA 1 uz termin: Kontinuirani dijalog između pružaoca usluge i nezadovoljnog korisnika, nakon što je podnosilac prigovora informisan o rezultatima istrage, smatra se novim prigovorom u sistemu za prigovore.
NAPOMENA 2 uz termin: Čak i onda kada podnosilac prigovora nije zadovoljan sadržajem konačnog odgovora, konačni odgovor se smatra rešenjem posebnog prigovora.
комуникација путем које пружалац услуге информише подносиоца приговора о резултатима било које истраге изазване приговором и о томе да ли се приговор сматра оправданим или не
НАПОМЕНА 1 уз термин: Континуирани дијалог између пружаоца услуге и незадовољног корисника, након што је подносилац приговора информисан о резултатима истраге, сматра се новим приговором у систему за приговоре.
НАПОМЕНА 2 уз термин: Чак и онда када подносилац приговора није задовољан садржајем коначног одговора, коначни одговор се сматра решењем посебног приговора.