Телефон: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Продаја стандарда: prodaja@iss.rs Семинари, обуке: iss-edukacija@iss.rs Информације о стандардима: infocentar@iss.rs
Стевана Бракуса 2, 11030 Београд
Главни мени

SRPS EN 14012:2019

Поштанске услуге – Квалитет услуге – Принципи за решавање рекламација

Postal services - Quality of service - Complaints handling principles
29. 11. 2019.
29. 10. 2021.

Опште информације

90.60     4. 3. 2025.

ISS

A331

Европски стандард

03.240  

енглески   српски  

Термини

Куповина

Објављен

Језик на коме желите да примите документ.

Апстракт

Овај европски стандард утврђује принципе за решавање рекламација које се односе на унутрашње и међународне поштанске услуге. Стандард се примењује како на националне, тако и на међународне услуге.
Овај стандард такође пружа смернице за накнаду штете и процедуре обештећења.
Овај европски стандард могу да примене све поштанске организације на све врсте поштанских услуга – како на универзалну, тако и на оне које то нису. Стандардом се дефинишу разне врсте рекламација и успоставља методологија за њихово решавање ради побољшања квалитета услуге која се пружа поштанским корисницима. Такође се дају смернице поштанским операторима за системско решавање рекламација ради побољшања квалитета услуга.
Овај европски стандард даје смернице мимо захтева постављених у ISO 10002 и ISO 9001 ради разматрања како ефективности, тако и ефикасности процеса за решавање рекламација, а самим тим и обезбеђује потенцијал за побољшање учинка неке организације. У односу на ISO 9001, циљеви усмерени на задовољство потрошача и квалитет производа сада обухватају и задовољство заинтересованих страна и учинак организације.
Овај европски стандард је применљив на процесе организације и самим тим се принципи квалитетног руковођења на којима се ови процеси заснивају могу распоредити у целој организацији.
Треба напоменути да број евидентираних рекламација не мора да буде у вези са нивоом пружене услуге. Велики број рекламација може, напротив, да одсликава ефикасност система за решавање рекламација поштанског оператора.

Повезане директиве

НАПОМЕНА: Уколико се у пољу са називом директиве не налази реч „хармонизован“ (обележена зеленом бојом), то значи да европски стандард није цитиран у OJEU.

97/67/EC

Општа правила за развој тржишта поштанских услуга и побољшања квалитета услуга

Хармонизован

Животни циклус

ПРЕТХОДНО

ПОВУЧЕН
SRPS EN 14012:2014

ПОВУЧЕН
SRPS EN 14012:2010

ТРЕНУТНО

ОБЈАВЉЕН
SRPS EN 14012:2019
90.60 Завршетак поступка преиспитивања стандарда
4. 3. 2025.

Повезани пројекти

Идентичан са EN 14012:2019