in the mouthï± all of the mechanical, geometrical, surface and body attributes of a product perceptible by means of kinaesthesis and somesthesis receptors and (where appropriate) visual and auditory receptors from the first bite to final swallowing NOTE 1 Over the course of mastication, perception is influenced by the physical transformations that occur from contact with the teeth and palate and mixture with saliva. Auditory information may contribute to judgement of texture and may predominate with dry products. NOTE 2 The âmechanical attributesâ are those related to the reaction of the product to stress. They are: hardness, cohesiveness, viscosity, elasticity and adhesiveness. The âgeometrical attributesâ are those related to the size, shape and arrangement of particles within a product. They are: denseness, granularity and conformation. The âsurface attributesâ are those related to the sensations produced in the mouth by moisture and/or fat in and near the surface of the product. The âbody attributesâ are those related to the sensations produced in the mouth by moisture and/or fat in the substance of the product and the way in which these constituents are released.
u ustima sva mehanička, geometrijska, površinska svojstva i svojstva tela proizvoda koja se opažaju pomoću kinestetičkih i somestetskih receptora i (tamo gde je to odgovarajuće) receptorima vida i sluha od prvog zalogaja do konačnog gutanja NAPOMENA 1 Tokom žvakanja, opažanje je pod uticajem fizičkih transformacija koje se dešavaju u kontaktu sa zubima i nepcima i mešanjem sa pljuvačkom. Slušne informacije mogu uticati na procenu teksture i mogu da preovlađuju u suvom proizvodu. NAPOMENA 2 „Mehanička svojstva” su ona koja se odnose na reakciju proizvoda na naprezanje. To su: tvrdoća, kohezivnost, viskoznost, elastičnost i adhezivnost. „Geometrijska svojstva” su ona koja se odnose na veličinu, oblik i raspored čestica u proizvodu. To su: gustina, zrnavost i građa. „Svojstva površine” su ona koja se odnose na osećaje koji se stvaraju u ustima usled vlažnosti i/ili masti na površini proizvoda ili u njenoj blizini. „Svojstva tela” su ona koja se odnose na osećaje koji se stvaraju u ustima usled vlažnosti i/ili masti sadržane u proizvodu i usled načina na koji se ovi sastojci oslobađaju u ustima.
u ustima sva mehanička, geometrijska, površinska svojstva i svojstva tela proizvoda koja se opažaju pomoću kinestetičkih i somestetskih receptora i (tamo gde je to odgovarajuće) receptorima vida i sluha od prvog zalogaja do konačnog gutanja NAPOMENA 1 Tokom žvakanja, opažanje je pod uticajem fizičkih transformacija koje se dešavaju u kontaktu sa zubima i nepcima i mešanjem sa pljuvačkom. Slušne informacije mogu uticati na procenu teksture i mogu da preovlađuju u suvom proizvodu. NAPOMENA 2 „Mehanička svojstva” su ona koja se odnose na reakciju proizvoda na naprezanje. To su: tvrdoća, kohezivnost, viskoznost, elastičnost i adhezivnost. „Geometrijska svojstva” su ona koja se odnose na veličinu, oblik i raspored čestica u proizvodu. To su: gustina, zrnavost i građa. „Svojstva površine” su ona koja se odnose na osećaje koji se stvaraju u ustima usled vlažnosti i/ili masti na površini proizvoda ili u njenoj blizini. „Svojstva tela” su ona koja se odnose na osećaje koji se stvaraju u ustima usled vlažnosti i/ili masti sadržane u proizvodu i usled načina na koji se ovi sastojci oslobađaju u ustima.
Нема информација