evaluation of participant performance against pre-established criteria by means of interlaboratory comparisons Note 1 to entry: For the purposes of this document, the term “proficiency testing” is taken in its widest sense and includes, but is not limited to: a) quantitative scheme — where the objective is to quantify one or more measurands of the proficiency test item; b) qualitative scheme — where the objective is to identify or describe one or more characteristics of the proficiency test item; c) sequential scheme — where one or more proficiency test items are distributed sequentially for testing or measurement and returned to the proficiency testing provider at intervals; d) simultaneous scheme — where proficiency test items are distributed for concurrent testing or measurement within a defined time period; e) single occasion exercise — where proficiency test items are provided on a single occasion; f) continuous scheme — where proficiency test items are provided at regular intervals; g) sampling — where samples are taken for subsequent analysis; and h) data transformation and interpretation — where sets of data or other information are furnished and the information is processed to provide an interpretation (or other outcome). Note 2 to entry: Some providers of proficiency testing in the medical area use the term “External Quality Assessment (EQA)” for their proficiency testing schemes, or for their broader programs, or both.
вредновање перформанси учесника према унапред успостављеним критеријумима, путем међулабораторијских поређeња
Напомена 1 уз термин: За сврхе овог документа, термин „испитивање оспособљености” узима се у свом најширем смислу и укључује, али се не ограничава на следеће:
а) квантитативну шему – ситуација у којој је циљ квантификовање једне или више мерених величина предмета испитивања оспособљености;
b) квалитативну шему – ситуација у којој је циљ утврђивање или опис једног или већег броја карактеристика предмета испитивања оспособљености;
c) секвенцијалну шему – ситуација када се један или више предмета испитивања оспособљености шаљу секвенцијално у циљу спровођења испитивања или мерења и враћају провајдеру шеме за испитивање оспособљености у одређеним интервалима;
d) симултану шему – ситуација у којој се предмети испитивања оспособљености шаљу ради испитивања или мерења која се врше истовремено у оквиру дефинисаног временског периода;
е) једнократна испитивања – ситуација у којој се предмети испитивања оспособљености шаљу лабораторији само једном;
f) континуалну шему – ситуација у којој се предмети испитивања оспособљености достављају у редовним интервалима;
g) узорковање – када се узорци узимају за накнадне анализе и
h) трансформисање и тумачење података – ситуација у којој се добију скупови података или других информација и потом обрађују ради тумачења (или неког другог исхода).
Напомена 2 уз термин: Неки провајдери испитивања оспособљености у области медицине користе термин „екстерно оцењивање квалитета (EQА)” за шеме испитивања оспособљености, или за њихове шире програме, или и за једно и за друго.