Povučen
Ovaj dokument definiše direktnu metodu merenja za karakterisanje površinske hrapavosti šine i točka, koja je povezana sa bukom koja se javlja usled kotrljanja u obliku pojasnog spektra po tercama.
Ovim dokumentom se opisuju metode za:
a) izbor mernih tačaka duž koloseka ili izbor točkova vozila,
b) izbor poprečnih položaja za sprovođenje merenja,
s) formiranje procedure za prikupljanje podataka,
d) obradu podataka dobijenih merenjem u svrhu procene spektra hrapavosti sa opsegom od jedne trećine oktave i
e) zahteve za merni sistem.
Standard se primenjuje za:
a) ispitivanje usaglašenosti referentnih deonica koloseka u odnosu na ispitivanje prihvatljivosti buke koju emituju šinska vozila,
b) ispitivanje performansi deonica koloseka u odnosu na buku koju emituju železnička vozila,
s) procena stanja površine točkova kao ulaznog podatka u vezi akustične prihvatljivosti kočionih blokova,
d) ostala ispitivanja ili analize u vezi buke usled kotrljanja.
e) procenu hrapavosti točka i šine kao ulaznog podatka za proračun kombinovane hrapavosti šine točka;
f) dijagnostiku problema sa bukom sistema točak-šina za specifične koloseke ili točkove;
g) procenu hrapavosti točka i šine kao ulaznog podatka za formiranje modela buke koja nastaje usled kotrljanja;
h) procenu hrapavosti točka i šine kao ulaznog podatka za sprovođenje metoda za razdvajanje izvora buke.
NAPOMENA: Ukoliko se u polju sa nazivom direktive ne nalazi reč „harmonizovan“ (obeležena zelenom bojom), to znači da evropski standard nije citiran u OJEU.
Direktiva za interoperabilnost železnice u okviru Zajednice (RAIL)
Harmonizovan
POVUČEN
SRPS EN 15610:2011
POVUČEN
SRPS EN 15610:2019
95.99
Povučen
29. 8. 2025.
OBJAVLJEN
SRPS EN 15610:2025