Телефон: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Продаја стандарда: prodaja@iss.rs Семинари, обуке: iss-edukacija@iss.rs Информације о стандардима: infocentar@iss.rs
Стевана Бракуса 2, 11030 Београд
Главни мени

Зашто је вашој компанији потребна сертификација према стандарду SRPS ISO 9001

Стандард ISO 9001:2015, Системи менаџмента квалитетом — Захтеви, дефинише систем менаџмента квалитетом (QMS) и поставља основу за константно унапређење квалитета производа и услуга.

Организације које примењују овај стандард доказују да су у стању да доследно испуњавају захтеве применљивих закона и прописа, као и очекивања својих купаца. Зато и имају редовну годишњу проверу коју спроводе акредитована сертификациона тела. Проверама се утврђује поштовање усвојених правила и процедура. Такође, на сваке три године врши се и ресертификација за наредни период од три године, чиме се потврђује раније успостављен систем. 

 

С обзиром на то да у пракси доноси значајне користи за раст и развој пословања, више од 1,4 милиона организација у свету је сертификовано према ISO 9001 ( ISO извештај 2024). Како је у Србији око 3.700 таквих организација, ипак су бројније оне које се још увек двоуме. Ако је и ваша организација међу њима, издвајамо најважније разлоге због којих би требало да размотрите увођење ISO 9001 стандарда.

1. Интегрисано унапређење процеса

Поред тога што обезбеђује квалитет производа и услуга, ISO 9001 обухвата и све остале кључне процесе у компанији. Уједно, подстиче систематско размишљање, бољу организацију рада и ниже трошкове пословања.

2. Доношење квалитетних одлука

Уз јасно дефинисане процесе и доступне податке, менаџмент има основу за доношење квалитетнијих и бржих одлука, што директно утиче на успешност и развој пословања.

3. Већа кредибилност и препознатљивост

ISO 9001 је глобално признат. Сертификација подиже углед и поузданост компаније, јача поверење клијената и издваја организацију од конкуренције.

4. Повећање прихода

Сертификат је доказ доброг пословања, који може и треба да се користи у маркетиншке сврхе. Његово истицање привлачи више купаца и омогућава боље позиционирање производа и услуга.

5. Доследност квалитета

Контролисани и уједначени процеси рада омогућују да компанија сваком кориснику пружа исти ниво квалитета производа и услуга што побољшава поверење корисника.

6. Веће задовољство купаца

Сертификат гарантује квалитет и купци знају шта могу да очекују. Као резултат, смањује се број жалби и приговора и повећава се лојалност клијената.

7. Оспособљени и мотивисани запослени

ISO 9001 подстиче обуку, развој и јасну поделу одговорности у оквиру организације. Запослени добијају алате, процедуре и знања која им омогућавају да раде ефикасније и напредују у каријери.

8. Испуњавање услова за јавне набавке

Многе државне институције и велике корпорације захтевају да испоручиоци буду сертификовани према ISO 9001. Сертификација омогућава вашој компанији да учествује на објављеним тендерима.

9. Смањење трошкова

Сертификацијом се смањује број рекламација, чиме систем пословања постаје ефикаснији. Као резултат се јавља и већа продуктивност.

10. Побољшана комуникација и интеракција са купцима

Јасан систем и уређени процеси олакшавају комуникацију са клијентима и смањују могућност неспоразума око производа, услуга или процедура.

У Србији је још увек мали број организација које имају имплементиран систем менаџмента према ISO 9001. Углавном су то оне које учествују на тендерима и послују на међународним тржиштима. Међутим, како је глобализација тржишта присутна у свим областима пословања, а чињеница је да увођење овог система може да потраје и неколико месеци, одлуку треба донети на време. У почетку делује као трошак, а заправо је инвеститрање у успешно и организовано пословање на дуге стазе. 

Важно је знати да сертификационо тело које једној организацији уводи ISO 9001 није и оно које ту организацију сертификује. Инсистира се на непристрасности која је кључ успешног пословања сваке организације која успоставља систем менаџмента квалитетом – ISO 9001. 

Није свеједно ком сертификационом телу ћете поклонити поверење. Уколико инсистирате на искуству, стручности и професионалном односу према клијенту, Сертификационо тело Института за стандардизацију Србије може бити ваш партнер на дуге стазе. Стручњаци са вишегодишњим искуством могу вашој организацији пружити услугу сертификације не само према стандарду SRPS ISO 9001, већ и према стандарду SRPS ISO 14001, који се односи на системе менаџмента животном средином, као и SRPS ISO 45001, који се бави системима менаџмента безбедношћу и здрављем на раду.
За детаље и понуду кликните ОВДЕ