Telefon: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Prodaja standarda: prodaja@iss.rs Seminari, obuke: iss-edukacija@iss.rs Informacije o standardima: infocentar@iss.rs
Stevana Brakusa 2, 11030 Beograd
Glavni meni

Zašto je vašoj kompaniji potrebna sertifikacija prema standardu SRPS ISO 9001

Standard ISO 9001:2015, Sistemi menadžmenta kvalitetom — Zahtevi, definiše sistem menadžmenta kvalitetom (QMS) i postavlja osnovu za konstantno unapređenje kvaliteta proizvoda i usluga.

Organizacije koje primenjuju ovaj standard dokazuju da su u stanju da dosledno ispunjavaju zahteve primenljivih zakona i propisa, kao i očekivanja svojih kupaca. Zato i imaju redovnu godišnju proveru koju sprovode akreditovana sertifikaciona tela. Proverama se utvrđuje poštovanje usvojenih pravila i procedura. Takođe, na svake tri godine vrši se i resertifikacija za naredni period od tri godine, čime se potvrđuje ranije uspostavljen sistem. 

 

S obzirom na to da u praksi donosi značajne koristi za rast i razvoj poslovanja, više od 1,4 miliona organizacija u svetu je sertifikovano prema ISO 9001 ( ISO izveštaj 2024). Kako je u Srbiji oko 3.700 takvih organizacija, ipak su brojnije one koje se još uvek dvoume. Ako je i vaša organizacija među njima, izdvajamo najvažnije razloge zbog kojih bi trebalo da razmotrite uvođenje ISO 9001 standarda.

1. Integrisano unapređenje procesa

Pored toga što obezbeđuje kvalitet proizvoda i usluga, ISO 9001 obuhvata i sve ostale ključne procese u kompaniji. Ujedno, podstiče sistematsko razmišljanje, bolju organizaciju rada i niže troškove poslovanja.

2. Donošenje kvalitetnih odluka

Uz jasno definisane procese i dostupne podatke, menadžment ima osnovu za donošenje kvalitetnijih i bržih odluka, što direktno utiče na uspešnost i razvoj poslovanja.

3. Veća kredibilnost i prepoznatljivost

ISO 9001 je globalno priznat. Sertifikacija podiže ugled i pouzdanost kompanije, jača poverenje klijenata i izdvaja organizaciju od konkurencije.

4. Povećanje prihoda

Sertifikat je dokaz dobrog poslovanja, koji može i treba da se koristi u marketinške svrhe. Njegovo isticanje privlači više kupaca i omogućava bolje pozicioniranje proizvoda i usluga.

5. Doslednost kvaliteta

Kontrolisani i ujednačeni procesi rada omogućuju da kompanija svakom korisniku pruža isti nivo kvaliteta proizvoda i usluga što poboljšava poverenje korisnika.

6. Veće zadovoljstvo kupaca

Sertifikat garantuje kvalitet i kupci znaju šta mogu da očekuju. Kao rezultat, smanjuje se broj žalbi i prigovora i povećava se lojalnost klijenata.

7. Osposobljeni i motivisani zaposleni

ISO 9001 podstiče obuku, razvoj i jasnu podelu odgovornosti u okviru organizacije. Zaposleni dobijaju alate, procedure i znanja koja im omogućavaju da rade efikasnije i napreduju u karijeri.

8. Ispunjavanje uslova za javne nabavke

Mnoge državne institucije i velike korporacije zahtevaju da isporučioci budu sertifikovani prema ISO 9001. Sertifikacija omogućava vašoj kompaniji da učestvuje na objavljenim tenderima.

9. Smanjenje troškova

Sertifikacijom se smanjuje broj reklamacija, čime sistem poslovanja postaje efikasniji. Kao rezultat se javlja i veća produktivnost.

10. Poboljšana komunikacija i interakcija sa kupcima

Jasan sistem i uređeni procesi olakšavaju komunikaciju sa klijentima i smanjuju mogućnost nesporazuma oko proizvoda, usluga ili procedura.

U Srbiji je još uvek mali broj organizacija koje imaju implementiran sistem menadžmenta prema ISO 9001. Uglavnom su to one koje učestvuju na tenderima i posluju na međunarodnim tržištima. Međutim, kako je globalizacija tržišta prisutna u svim oblastima poslovanja, a činjenica je da uvođenje ovog sistema može da potraje i nekoliko meseci, odluku treba doneti na vreme. U početku deluje kao trošak, a zapravo je investitranje u uspešno i organizovano poslovanje na duge staze. 

Važno je znati da sertifikaciono telo koje jednoj organizaciji uvodi ISO 9001 nije i ono koje tu organizaciju sertifikuje. Insistira se na nepristrasnosti koja je ključ uspešnog poslovanja svake organizacije koja uspostavlja sistem menadžmenta kvalitetom – ISO 9001. 

Nije svejedno kom sertifikacionom telu ćete pokloniti poverenje. Ukoliko insistirate na iskustvu, stručnosti i profesionalnom odnosu prema klijentu, Sertifikaciono telo Instituta za standardizaciju Srbije može biti vaš partner na duge staze. Stručnjaci sa višegodišnjim iskustvom mogu vašoj organizaciji pružiti uslugu sertifikacije ne samo prema standardu SRPS ISO 9001, već i prema standardu SRPS ISO 14001, koji se odnosi na sisteme menadžmenta životnom sredinom, kao i SRPS ISO 45001, koji se bavi sistemima menadžmenta bezbednošću i zdravljem na radu.
Za detalje i ponudu kliknite OVDE