Телефон: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Продаја стандарда: prodaja@iss.rs Семинари, обуке: iss-edukacija@iss.rs Информације о стандардима: infocentar@iss.rs
Стевана Бракуса 2, 11030 Београд
Главни мени

SRPS ISO 10003:2020

Менаџмент квалитетом — Задовољство корисника – Смернице за екстерно решавање спорова организације

Quality management — Customer satisfaction — Guidelines for dispute resolution external to organizations
30. 11. 2020.
30. 11. 2020.

Опште информације

90.93     11. 12. 2023.

90.20    15. 10. 2028.

ISS

CASCO

Међународни стандард

03.120.10  

српски  

Термини

Куповина

Објављен

Језик на коме желите да примите документ.

Апстракт

У овом документу се дају смернице за организацију да планира, пројектује, развија, реализује оперативне активности, одржава и побољшава ефективaн и ефикасaн процес за решавање спорова за приговоре које није решила организација.
Овај документ је применљив за:
• приговоре који су у вези са производима и услугама организације, процесом поступања са приговорима или процесом за решавање спорова;
• решавање спорова који настају у домаћим и прекограничним пословним активностима, укључујући и оне који настају у електронској трговини.
Овај документ је намењен је да га користи било која организација, без обзира на њену врсту или величину, или производе и услуге које обезбеђује, а бави се:
• упутством за утврђивање када и како организације могу да учествују у решавању спорова;
• упуством за одабирање посредника и коришћење њихових услуга,
• учествовањем и посвећеношћу највишег руководства за решавање спорова и за распоређивање адекватних ресурса у оквиру организације;
• суштинским елементима за праведно, погодно, транспарентно и приступачно решавање спорова;
• упутством за управљање учествовањем организације у решавању спорова;
• праћењем, вредновањем и побољшавањем процеса за решавање спорова
Овај документ је нарочито намењен за решавање спора између организације и.
• појединаца који набављају или користе производе и услуге за личне сврхе или за сврхе у домаћинству, или
• мале привредне субјекте.
Овај документ се не примењује за решавање других врсте спорова, као што су спорови у вези са запослењем. Овај документ се не примењује за поступање са приговорима у оквиру организације.

Животни циклус

ПРЕТХОДНО

ПОВУЧЕН
SRPS ISO 10003:2009

ТРЕНУТНО

ОБЈАВЉЕН
SRPS ISO 10003:2020
90.93 Одлука о потврђивању стандарда
11. 12. 2023.

Повезани пројекти

Идентичан са ISO 10003:2018