Telefon: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Prodaja standarda: prodaja@iss.rs Seminari, obuke: iss-edukacija@iss.rs Informacije o standardima: infocentar@iss.rs
Stevana Brakusa 2, 11030 Beograd
Glavni meni

SRPS ISO 10003:2020

Menadžment kvalitetom — Zadovoljstvo korisnika – Smernice za eksterno rešavanje sporova organizacije

Quality management — Customer satisfaction — Guidelines for dispute resolution external to organizations
30. 11. 2020.
30. 11. 2020.

Опште информације

90.93     11. 12. 2023.

90.20    15. 10. 2028.

ISS

CASCO

Međunarodni standard

03.120.10  

srpski  

Termini

Kupovina

Objavljen

Jezik na kome želite da primite dokument.

Apstrakt

U ovom dokumentu se daju smernice za organizaciju da planira, projektuje, razvija, realizuje operativne aktivnosti, održava i poboljšava efektivan i efikasan proces za rešavanje sporova za prigovore koje nije rešila organizacija.
Ovaj dokument je primenljiv za:
• prigovore koji su u vezi sa proizvodima i uslugama organizacije, procesom postupanja sa prigovorima ili procesom za rešavanje sporova;
• rešavanje sporova koji nastaju u domaćim i prekograničnim poslovnim aktivnostima, uključujući i one koji nastaju u elektronskoj trgovini.
Ovaj dokument je namenjen je da ga koristi bilo koja organizacija, bez obzira na njenu vrstu ili veličinu, ili proizvode i usluge koje obezbeđuje, a bavi se:
• uputstvom za utvrđivanje kada i kako organizacije mogu da učestvuju u rešavanju sporova;
• upustvom za odabiranje posrednika i korišćenje njihovih usluga,
• učestvovanjem i posvećenošću najvišeg rukovodstva za rešavanje sporova i za raspoređivanje adekvatnih resursa u okviru organizacije;
• suštinskim elementima za pravedno, pogodno, transparentno i pristupačno rešavanje sporova;
• uputstvom za upravljanje učestvovanjem organizacije u rešavanju sporova;
• praćenjem, vrednovanjem i poboljšavanjem procesa za rešavanje sporova
Ovaj dokument je naročito namenjen za rešavanje spora između organizacije i.
• pojedinaca koji nabavljaju ili koriste proizvode i usluge za lične svrhe ili za svrhe u domaćinstvu, ili
• male privredne subjekte.
Ovaj dokument se ne primenjuje za rešavanje drugih vrste sporova, kao što su sporovi u vezi sa zaposlenjem. Ovaj dokument se ne primenjuje za postupanje sa prigovorima u okviru organizacije.

Životni ciklus

PRETHODNO

POVUČEN
SRPS ISO 10003:2009

TRENUTNO

OBJAVLJEN
SRPS ISO 10003:2020
90.93 Odluka o potvrđivanju standarda
11. 12. 2023.

Povezani projekti

Identičan sa ISO 10003:2018