Телефон: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Продаја стандарда: prodaja@iss.rs Семинари, обуке: iss-edukacija@iss.rs Информације о стандардима: infocentar@iss.rs
Стевана Бракуса 2, 11030 Београд
Главни мени

SRPS ISO 10002:2016

Menadžment kvalitetom — Zadovoljstvo korisnika — Smernice za postupanje sa prigovorima u organizacijama

Quality management — Customer satisfaction — Guidelines for complaints handling in organizations
29. 1. 2016.
29. 1. 2016.
95.99   Повучен   29. 11. 2019.

Опште информације

95.99     29. 11. 2019.

ISS

CASCO

Међународни стандард

03.120.10  

српски  

Куповина

Повучен

Језик на коме желите да примите документ.

Апстракт

Ovaj međunarodni standard pruža uputstvo za proces postupanja sa prigovorima koji se odnose na proizvode u organizaciji, uključujući planiranje, projektovanje, funkcionisanje, održavanje i poboljšanje. Opisani proces postupanja sa prigovorima pogodan je za upotrebu kao jedan od procesa sveukupnog sistema menadžmenta kvalitetom. Ovaj međunarodni standard nije primenljiv u sporovima upućenim na rešavanje van organizacije ili u sporovima koji se odnose na zapošljavanje. On je takođe namenjen da ga koriste organizacije svih veličina i iz svih sektora. U Prilogu A je dato posebno uputstvo za male organizacije. Ovaj međunarodni standard se bavi sledećim aspektima postupanja sa prigovorima:
a) povećanje zadovoljstva korisnika stvaranjem okruženja usredsre¬đenog na korisnika, otvorenog za povratne informacije (uključu¬jući i prigovore), rešavanje svih primljenih prigovora i povećanje sposobnosti organizacije da poboljša svoj proizvod i koris¬nički servis;
b) uključivanje i posvećenost najvišeg rukovodstva putem adekvatnog sticanja i raspoređivanja resursa, uključujući i obuku osoblja;
v) prepoznavanje i bavljenje potrebama i očekivanjima podnosilaca prigovora;
g) obezbeđenje podnosiocu prigovora procesa u vezi sa prigovorima koji je otvoren, efektivan i lak za korišćenje;
d) analiziranje i vrednovanje prigovora da bi se poboljšao kvalitet proizvoda i korisničkog servisa;
đ) proveravanje procesa postupanja sa prigovorima;
e) preispitivanje efektivnosti i efikasnosti procesa postupanja sa prigovorima.

Животни циклус

ПРЕТХОДНО

ПОВУЧЕН
SRPS ISO 10002:2007

ПОВУЧЕН
SRPS ISO 10002:2007/Cor.1:2009

ТРЕНУТНО

ПОВУЧЕН
SRPS ISO 10002:2016
95.99 Повучен
29. 11. 2019.

РЕВИДИРАН ОД

ОБЈАВЉЕН
SRPS ISO 10002:2019

Повезани пројекти

Идентичан са ISO 10002:2014