Telefon: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Prodaja standarda: prodaja@iss.rs Seminari, obuke: iss-edukacija@iss.rs Informacije o standardima: infocentar@iss.rs
Stevana Brakusa 2, 11030 Beograd
Glavni meni

SRPS ISO 10002:2016

Menadžment kvalitetom — Zadovoljstvo korisnika — Smernice za postupanje sa prigovorima u organizacijama

Quality management — Customer satisfaction — Guidelines for complaints handling in organizations
29. 1. 2016.
29. 1. 2016.
95.99   Povučen   29. 11. 2019.

Опште информације

95.99     29. 11. 2019.

ISS

CASCO

Međunarodni standard

03.120.10  

srpski  

Kupovina

Povučen

Jezik na kome želite da primite dokument.

Apstrakt

Ovaj međunarodni standard pruža uputstvo za proces postupanja sa prigovorima koji se odnose na proizvode u organizaciji, uključujući planiranje, projektovanje, funkcionisanje, održavanje i poboljšanje. Opisani proces postupanja sa prigovorima pogodan je za upotrebu kao jedan od procesa sveukupnog sistema menadžmenta kvalitetom. Ovaj međunarodni standard nije primenljiv u sporovima upućenim na rešavanje van organizacije ili u sporovima koji se odnose na zapošljavanje. On je takođe namenjen da ga koriste organizacije svih veličina i iz svih sektora. U Prilogu A je dato posebno uputstvo za male organizacije. Ovaj međunarodni standard se bavi sledećim aspektima postupanja sa prigovorima:
a) povećanje zadovoljstva korisnika stvaranjem okruženja usredsre¬đenog na korisnika, otvorenog za povratne informacije (uključu¬jući i prigovore), rešavanje svih primljenih prigovora i povećanje sposobnosti organizacije da poboljša svoj proizvod i koris¬nički servis;
b) uključivanje i posvećenost najvišeg rukovodstva putem adekvatnog sticanja i raspoređivanja resursa, uključujući i obuku osoblja;
v) prepoznavanje i bavljenje potrebama i očekivanjima podnosilaca prigovora;
g) obezbeđenje podnosiocu prigovora procesa u vezi sa prigovorima koji je otvoren, efektivan i lak za korišćenje;
d) analiziranje i vrednovanje prigovora da bi se poboljšao kvalitet proizvoda i korisničkog servisa;
đ) proveravanje procesa postupanja sa prigovorima;
e) preispitivanje efektivnosti i efikasnosti procesa postupanja sa prigovorima.

Životni ciklus

TRENUTNO

POVUČEN
SRPS ISO 10002:2016
95.99 Povučen
29. 11. 2019.

REVIDIRAN OD

OBJAVLJEN
SRPS ISO 10002:2019

Povezani projekti

Identičan sa ISO 10002:2014