opadanje nivoa zvučnog pritiska u funkciji vremena u jednoj tački prostorije posle prestanka rada zvučnog izvora
NAPOMENA 1 Ovo opadanje može da bude ili mereno posle prekida rada konstantnog zvučnog izvora u prostoriji ili dobijeno iz integraljenja kvadrata impulsnog odziva prostorije u suprotnom smeru od protoka vremena.
NAPOMENA 2 Opadanje koje se dobija posle trenutne pobude u prostoriji (npr. snimanjem pucnja na pisaču) ne preporučuje se za precizno određivanje vremena reverberacije. Ova metoda može se koristiti samo za orijentaciona merenja.
opadanje nivoa zvučnog pritiska u funkciji vremena u jednoj tački prostorije posle prestanka rada zvučnog izvora
NAPOMENA 1 Ovo opadanje može da bude ili mereno posle prekida rada konstantnog zvučnog izvora u prostoriji ili dobijeno iz integraljenja kvadrata impulsnog odziva prostorije u suprotnom smeru od protoka vremena.
NAPOMENA 2 Opadanje koje se dobija posle trenutne pobude u prostoriji (npr. snimanjem pucnja na pisaču) ne preporučuje se za precizno određivanje vremena reverberacije. Ova metoda može se koristiti samo za orijentaciona merenja.
dijagram zvučnog pritiska u funkciji vremena dobijen kao rezultat pobuđivanja prostorije Dirakovom delta funkcijom
NAPOMENA 3 U praksi je nemoguće proizvesti i emitovati prave signale Dirakovih delta funkcija, ali kratki zvučni signali (npr. pucnji) predstavljaju dovoljno bliske aproksimacije za praktična merenja. Drugi način merenja je, međutim, kada se koristi metoda pobuđivanja tipom signala sekvence maksimalne dužine (ili nekim drugim determinističkim signalom ravnog spektra), a zatim se izmereni odziv pretvara natrag u impulsnu odziv.
dijagram zvučnog pritiska u funkciji vremena dobijen kao rezultat pobuđivanja prostorije Dirakovom delta funkcijom
NAPOMENA 3 U praksi je nemoguće proizvesti i emitovati prave signale Dirakovih delta funkcija, ali kratki zvučni signali (npr. pucnji) predstavljaju dovoljno bliske aproksimacije za praktična merenja. Drugi način merenja je, međutim, kada se koristi metoda pobuđivanja tipom signala sekvence maksimalne dužine (ili nekim drugim determinističkim signalom ravnog spektra), a zatim se izmereni odziv pretvara natrag u impulsnu odziv.
metoda dobijanja krivih opadanja integraljenjem kvadrata impulsnog odziva u suprotnom smeru od protoka vremena
metoda dobijanja krivih opadanja integraljenjem kvadrata impulsnog odziva u suprotnom smeru od protoka vremena
metoda dobijanja krivih opadanja direktnim snimanjem opadanja nivoa zvučnog pritiska posle pobuđivanja prostorije širokopojasnim ili pojasno ograničenim šumom u prostoriji
metoda dobijanja krivih opadanja direktnim snimanjem opadanja nivoa zvučnog pritiska posle pobuđivanja prostorije širokopojasnim ili pojasno ograničenim šumom u prostoriji
stanje u dvorani ili u pozorištu kada je zauzeto 80 % do 100 % sedišta
NAPOMENA 8 Neuobičajena popunjenost (kao što je ona koja može nastati u koncertnoj dvorani kada se u njoj nalazi veći orkestar ili hor ili ima publike koja stoji) mora se navesti uz rezultate.
stanje u dvorani ili u pozorištu kada je zauzeto 80 % do 100 % sedišta
NAPOMENA 8 Neuobičajena popunjenost (kao što je ona koja može nastati u koncertnoj dvorani kada se u njoj nalazi veći orkestar ili hor ili ima publike koja stoji) mora se navesti uz rezultate.
vreme, izraženo u sekundama, koje je potrebno da nivo zvučnog pritiska opadne za 60 dB, određeno strminom opadanja regresione prave, koja se dobija metodom najmanjih kvadrata izmerene krive, počevši od nivoa 5 dB ispod početnog nivoa, pa dalje do 35 dB
NAPOMENA 4 Kada kriva opadanja nije monotona, opseg koji se uzima u obzir definisan je vremenskim intervalom u kome kriva prvi put opadne za 5 dB i za 35 dB, ispod početnog nivoa. Vrednost za T, zasnovana na manjem dinamičkom opsegu (sve do najmanje 20 dB, polazeći od 5 dB, pa naniže do 25 dB) takođe je dozvoljena pod uslovom da se rezultati označe na odgovarajući način. Da ne bi došlo do zabune, veličina T određena opadanjem od 5 dB do 35 dB, treba da se označi sa T30. Kada se koristi opseg od 5 dB do 25 dB, rezultat treba označiti sa T20 i slično za druge opsege.
vreme, izraženo u sekundama, koje je potrebno da nivo zvučnog pritiska opadne za 60 dB, određeno strminom opadanja regresione prave, koja se dobija metodom najmanjih kvadrata izmerene krive, počevši od nivoa 5 dB ispod početnog nivoa, pa dalje do 35 dB
NAPOMENA 4 Kada kriva opadanja nije monotona, opseg koji se uzima u obzir definisan je vremenskim intervalom u kome kriva prvi put opadne za 5 dB i za 35 dB, ispod početnog nivoa. Vrednost za T, zasnovana na manjem dinamičkom opsegu (sve do najmanje 20 dB, polazeći od 5 dB, pa naniže do 25 dB) takođe je dozvoljena pod uslovom da se rezultati označe na odgovarajući način. Da ne bi došlo do zabune, veličina T određena opadanjem od 5 dB do 35 dB, treba da se označi sa T30. Kada se koristi opseg od 5 dB do 25 dB, rezultat treba označiti sa T20 i slično za druge opsege.
NAPOMENA Na merenje vremena reverberacije u prostoriji uticaće broj prisutnih osoba, a sledeća stanja popunjenosti definišu se za svrhe merenja.
NAPOMENA 6 Tačan opis stanja popunjenosti prostorije od odlučujućeg je značaja za ocenu rezultata dobijenih merenjem vremena reverberacije.
NAPOMENA 7 U pozorištima se mora napraviti razlika između "podignute protivpožarne zavese" i "spuštene protivpožarne zavese", između "otvorenog orkestarskog udubljenja" i "zatvorenog orkestarskog udubljenja", kao i između "orkestra smeštenog na bini" sa koncertnom školjkom ili bez nje. Merenje može biti korisno za sve ove slučajeve. Ako je protivpožarna zavesa podignuta, količina dekora i opreme za binu, predstavljaju značajan faktor i moraju se opisati.
NAPOMENA Na merenje vremena reverberacije u prostoriji uticaće broj prisutnih osoba, a sledeća stanja popunjenosti definišu se za svrhe merenja.
NAPOMENA 6 Tačan opis stanja popunjenosti prostorije od odlučujućeg je značaja za ocenu rezultata dobijenih merenjem vremena reverberacije.
NAPOMENA 7 U pozorištima se mora napraviti razlika između "podignute protivpožarne zavese" i "spuštene protivpožarne zavese", između "otvorenog orkestarskog udubljenja" i "zatvorenog orkestarskog udubljenja", kao i između "orkestra smeštenog na bini" sa koncertnom školjkom ili bez nje. Merenje može biti korisno za sve ove slučajeve. Ako je protivpožarna zavesa podignuta, količina dekora i opreme za binu, predstavljaju značajan faktor i moraju se opisati.
stanje u prostoriji u kojoj su samo izvođači ili govornici (bez publike), na primer na probi ili za vreme snimanja zvuka; sa uobičajenim brojem izvođača ili drugih osoba, kao što su tehničari
stanje u prostoriji u kojoj su samo izvođači ili govornici (bez publike), na primer na probi ili za vreme snimanja zvuka; sa uobičajenim brojem izvođača ili drugih osoba, kao što su tehničari
stanje u prostoriji pripremljenoj za korišćenje i spremnoj za govornike ili izvođače i publiku, ali bez njihovog prisustva; za koncertne dvorane i opere postavljanje stolica za izvođače, muzičkih stalaka i udaračkih instrumenata itd. mora se uzeti u obzir
stanje u prostoriji pripremljenoj za korišćenje i spremnoj za govornike ili izvođače i publiku, ali bez njihovog prisustva; za koncertne dvorane i opere postavljanje stolica za izvođače, muzičkih stalaka i udaračkih instrumenata itd. mora se uzeti u obzir