complainant
person, organization (3.6) or their representative, making a complaint (3.3)
NOTE This definition clarifies the definition given in ISO 10002, in that a representative can represent a person or an
organization.
osoba, organizacija (3.6) ili njihov predstavnik koji podnose prigovor (3.3)
NAPOMENA Ova definicija objašnjava definiciju datu u ISO 10002, prema kojoj predstavnik može predstavljati osobu ili organizaciju.
osoba, organizacija (3.6) ili njihov predstavnik koji podnose prigovor (3.3)
NAPOMENA Ova definicija objašnjava definiciju datu u ISO 10002, prema kojoj predstavnik može predstavljati osobu ili organizaciju.
expression of dissatisfaction made to an organization (3.6), related to its products, or the complaints-handling
process itself, where a response or resolution is explicitly or implicitly expected
[ISO 10002:2004, 3.2]
NOTE Complaints can be made in relation to the code (3.1).
iskaz nezadovoljstva podnet organizaciji (3.6) u vezi sa njenim proizvodima ili u vezi sa samim procesom rešavanja prigovora, gde se eksplicitno ili implicitno očekuje odluka
[ISO 10002:2004, 3.2]
NAPOMENA Prigovori se mogu uložiti i u odnosu na kodeks (3.1).
iskaz nezadovoljstva podnet organizaciji (3.6) u vezi sa njenim proizvodima ili u vezi sa samim procesom rešavanja prigovora, gde se eksplicitno ili implicitno očekuje odluka
[ISO 10002:2004, 3.2]
NAPOMENA Prigovori se mogu uložiti i u odnosu na kodeks (3.1).
organization (3.6) or person that receives a product
EXAMPLE Consumer, client, end-user, retailer, beneficiary or purchaser.
NOTE 1 A customer can be internal or external to the organization.
NOTE 2 For the purposes of this International Standard, the term âcustomerâ includes potential customers.
NOTE 3 Adapted from ISO 9000:2005, 3.3.5.
organizacija (3.6) ili osoba koja prima proizvod
organizacija (3.6) ili osoba koja prima proizvod
customerâs (3.4) perception of the degree to which the customerâs requirements have been fulfilled
NOTE 1 Customer complaints (3.3) are a common indicator of low customer satisfaction but their absence does not
necessarily imply high customer satisfaction.
NOTE 2 Even when customer requirements have been agreed with the customer and fulfilled, this does not necessarily
ensure high customer satisfaction.
[ISO 9000:2005, 3.1.4]
mišljenje korisnika (3.4) o stepenu do kojeg su ispunjeni njegovi zahtevi
NAPOMENA 1 Prigovori (3.3) korisnika su uobičajen indikator niskog stepena zadovoljstva korisnika, ali odsustvo prigovora nužno ne podrazumeva da se radi o visokom stepenu zadovoljstva korisnika.
NAPOMENA 2 Čak i kada se sa korisnikom postigne dogovor o njegovim zahtevima i kada su ti zahtevi ispunjeni, to nužno ne znači da je osiguran visok stepen zadovoljstva korisnika.
[ISO 9000:2005, 3.1.4]
mišljenje korisnika (3.4) o stepenu do kojeg su ispunjeni njegovi zahtevi
NAPOMENA 1 Prigovori (3.3) korisnika su uobičajen indikator niskog stepena zadovoljstva korisnika, ali odsustvo prigovora nužno ne podrazumeva da se radi o visokom stepenu zadovoljstva korisnika.
NAPOMENA 2 Čak i kada se sa korisnikom postigne dogovor o njegovim zahtevima i kada su ti zahtevi ispunjeni, to nužno ne znači da je osiguran visok stepen zadovoljstva korisnika.
[ISO 9000:2005, 3.1.4]
promises, made to customers (3.4) by an organization (3.6) concerning its behaviour, that are aimed at
enhanced customer satisfaction (3.5) and related provisions
NOTE 1 Related provisions can include objectives, conditions, limitations, contact information and complaints handling
procedures.
NOTE 2 Hereafter in this International Standard, the term âcodeâ is used in place of âcustomer satisfaction code of
conductâ.
obećanja data korisnicima (3.4) od strane organizacije (3.6) koja se odnose na njeno ponašanje i koja imaju za cilj da povećaju zadovoljstvo korisnika (3.5) i odredbe u vezi s tim
NAPOMENA 1 Odredbe u vezi s tim mogu da obuhvate ciljeve, uslove, ograničenja, informacije o kontaktima i procedure za postupanje sa prigovorima.
NAPOMENA 2 U daljem tekstu ovog međunarodnog standarda, termin "kodeks" se koristi umesto termina "kodeks ponašanja za zadovoljstvo korisnika".
obećanja data korisnicima (3.4) od strane organizacije (3.6) koja se odnose na njeno ponašanje i koja imaju za cilj da povećaju zadovoljstvo korisnika (3.5) i odredbe u vezi s tim
NAPOMENA 1 Odredbe u vezi s tim mogu da obuhvate ciljeve, uslove, ograničenja, informacije o kontaktima i procedure za postupanje sa prigovorima.
NAPOMENA 2 U daljem tekstu ovog međunarodnog standarda, termin "kodeks" se koristi umesto termina "kodeks ponašanja za zadovoljstvo korisnika".
group of people and facilities with an arrangement of responsibilities, authorities and relationships
EXAMPLE Company, corporation, firm, enterprise, institution, charity, sole trader, association, government agency
or parts or combination thereof.
NOTE Adapted from ISO 9000:2005, 3.3.1.
grupa ljudi, objekata i pripadajuće opreme, sa uspostavljenim odgovornostima, ovlašćenjima i odnosima
PRIMER Kompanija, korporacija, firma, preduzeće, institucija, humanitarna organizacija, trgovinska organizacija, asocijacija ili njihovi delovi, odnosno njihova kombinacija.
Prilagođeno na osnovu ISO 9000:2005, 3.3.1.
grupa ljudi, objekata i pripadajuće opreme, sa uspostavljenim odgovornostima, ovlašćenjima i odnosima
PRIMER Kompanija, korporacija, firma, preduzeće, institucija, humanitarna organizacija, trgovinska organizacija, asocijacija ili njihovi delovi, odnosno njihova kombinacija.
Prilagođeno na osnovu ISO 9000:2005, 3.3.1.