maximum load in kg (depending on lift height âHâ, attachment, load centre distance and maximum reach), permitted by the manufacturer, taking into account the stability test results, which the truck is capable of transporting or lifting under specific conditions
маса највећег терета у kg (у зависности од висине дизања "H", додатног уређаја, растојања средишта терета и највећег дохвата), коју је одобрио произвођач, узимајући у обзир резултате испитивања стабилности, а који возило може да преноси или диже под посебним условима
маса највећег терета у kg (у зависности од висине дизања "H", додатног уређаја, растојања средишта терета и највећег дохвата), коју је одобрио произвођач, узимајући у обзир резултате испитивања стабилности, а који возило може да преноси или диже под посебним условима
mast at the end of the telescopic boom intended to reach greater lifting heights
додатни део на крају телескопске стреле, намењен за постизање већих висина дизања
додатни део на крају телескопске стреле, намењен за постизање већих висина дизања
mechanism designed to stop oscillation of the rear axle for improving truck stability during stacking and destacking operations
механизам пројектован тако да спречи осциловање задње осовине ради побољшања стабилности возила током операција слагања и узимања терета
механизам пројектован тако да спречи осциловање задње осовине ради побољшања стабилности возила током операција слагања и узимања терета
a device including a fixed length and articulated or telescopic parts
уређај који обухвата делове непромењиве дужине и зглобно везане или телескопске делове
уређај који обухвата делове непромењиве дужине и зглобно везане или телескопске делове
a device intended to carry bulk products such as sand, gravel, coal etc
уређај предвиђен за ношење расутих терета, као што су песак, шљунак, уgаљ итд.
уређај предвиђен за ношење расутих терета, као што су песак, шљунак, уgаљ итд.
devices fitted over the forks to increase their length
уређаји постављени преко виљушака да би повећали њихову дужину
уређаји постављени преко виљушака да би повећали њихову дужину
a device including two or more solid fork arms (hook-mounted or shaft mounted) which is fitted on the carriage and usually spread manually
уређај који се састоји од двеју или више крутих виљушака (причвршћених за носач виљушака кукама или осовиницама) које се постављају на носач виљушака и обично ручно размичу
уређај који се састоји од двеју или више крутих виљушака (причвршћених за носач виљушака кукама или осовиницама) које се постављају на носач виљушака и обично ручно размичу
forward direction of travel occurs when the load handling means is leading the travel motion of the truck.
вожња напред подразумева вожњу приликом које је уређај за руковање теретом испред возила
вожња напред подразумева вожњу приликом које је уређај за руковање теретом испред возила
the front end of a truck is that which leads the forward direction of travel described in 3.22. The rear end of a truck is that which trails
предњи крај возила је онај крај којим се креће напред, онако како је то описано у 3.22. Задњи крај возила је онај који прати
предњи крај возила је онај крај којим се креће напред, онако како је то описано у 3.22. Задњи крај возила је онај који прати
changing the angular relationship between the chassis and the load axle normally in order to adjust the chassis to horizontal when the truck is standing on a side slope and to ensure the boom operates in a vertical plane
мењање угаоног односа између шасије и осе терета да би се шасија довела у хоризонталан положај онда када возило стоји на бочном нагибу и да би се осигурало да стрела ради у вертикалној равни
мењање угаоног односа између шасије и осе терета да би се шасија довела у хоризонталан положај онда када возило стоји на бочном нагибу и да би се осигурало да стрела ради у вертикалној равни
a device fitted to the back of the fork arm carriage to prevent any part of the load from falling onto the operatorâs position
уређај који се поставља са задње стране носача виљушке како би се спречило да било који део терета пада на место руковаоца
уређај који се поставља са задње стране носача виљушке како би се спречило да било који део терета пада на место руковаоца
a device enabling the load to be slid forward or backwards on the fork arms
уређај који омогућава да се терет помера напред или назад на виљушкама
уређај који омогућава да се терет помера напред или назад на виљушкама
a device clamping the load vertically and stabilizing it to prevent it from falling particularly when the truck is travelling over poor terrain
уређај који стеже терет вертикално и стабилизује га како би спречио да падне, нарочито када се возило креће по неравном терену
уређај који стеже терет вертикално и стабилизује га како би спречио да падне, нарочито када се возило креће по неравном терену
between two vertical parallel planes, one plane is tangent to the front of the outside diameter of the front tyres. The other plane is tangent to the curve described by âgâ moving from position âHâ to its lowest position. Point âgâ is the vertical projection of the centre of gravity âGâ onto the plane of the top surface of the fork arm blades
размак између две вертикалне паралелне равни. Једна раван додирује предњу страну спољашњег пречника предњих гума. Друга раван додирује криву која је описана помоћу "g" која се креће од положаја "H" до свог најнижег положаја. Тачка "g" је вертикална пројекција тежишта "G" на раван горње површине кљова виљушака
размак између две вертикалне паралелне равни. Једна раван додирује предњу страну спољашњег пречника предњих гума. Друга раван додирује криву која је описана помоћу "g" која се креће од положаја "H" до свог најнижег положаја. Тачка "g" је вертикална пројекција тежишта "G" на раван горње површине кљова виљушака
a position in which the operator shall be capable of controlling all the operating and load handling functions. Other positions may prove necessary if it is not possible to control all the functions of the truck from a single position
место на којем руковаоцу мора да буде омогућено да управља свим радним функцијама и функцијама руковања теретом. Може се показати да су и друга места неопходна ако није могуће да се управља свим функцијама возила са једног места
место на којем руковаоцу мора да буде омогућено да управља свим радним функцијама и функцијама руковања теретом. Може се показати да су и друга места неопходна ако није могуће да се управља свим функцијама возила са једног места
a device protecting the operatorâs position against falling objects
уређај који штити место руковаоца од предмета који падају
уређај који штити место руковаоца од предмета који падају
a structure fitted at the end of the lifting boom to grip and lock interchangeable attachments without the use of a tool
конструкција постављена на крају стреле како би се прихватили и осигурали изменљиви додатни уређаји без употребе посебног алата
конструкција постављена на крају стреле како би се прихватили и осигурали изменљиви додатни уређаји без употребе посебног алата
maximum load in kg that the attachment is permitted by its manufacturer to handle in normal operation under specified conditions
маса највећег терета, у kg, којим додатним уређајем може да се рукује, коју је одобрио произвођач, приликом нормалног рада, под специфицираним условима
маса највећег терета, у kg, којим додатним уређајем може да се рукује, коју је одобрио произвођач, приликом нормалног рада, под специфицираним условима
load âQâ in kg, permitted by the manufacturer, that the truck type is capable of transporting or lifting in normal operation under specific conditions. It shall be equal to the maximum load âQâ with centre of gravity at point âGâ (see figure 2) which the truck is designed to carry on fork arms at the standard load centre distance âDâ as specified in 3.3 and stack at the standard lift height âHâ as specified in 3.2. âGâ is the load centre of gravity positioned in the longitudinal plane that passes through the central point between the front wheels
маса терета "Q" у kg3), коју је одобрио произвођач, и коју тај тип возила може да превози или подиже приликом нормалног рада и под одређеним условима. Носивост мора да буде једнака највећој маси терета "Q", са тежиштем у тачки "G" (видети слику 2), за коју је возило пројектовано да носи на виљушкама на стандардном растојању средишта терета "D", онако како је то специфицирано у 3.3 да слаже на стандардној висини дизања "H", онако како је то специфицирано у 3.2
"G" је тежиште терета, постављено у уздужној равни која пролази кроз средишњу тачку између предњих точкова.
маса терета "Q" у kg3), коју је одобрио произвођач, и коју тај тип возила може да превози или подиже приликом нормалног рада и под одређеним условима. Носивост мора да буде једнака највећој маси терета "Q", са тежиштем у тачки "G" (видети слику 2), за коју је возило пројектовано да носи на виљушкама на стандардном растојању средишта терета "D", онако како је то специфицирано у 3.3 да слаже на стандардној висини дизања "H", онако како је то специфицирано у 3.2
"G" је тежиште терета, постављено у уздужној равни која пролази кроз средишњу тачку између предњих точкова.
a device comprising two plates clamping uniform loads (boxes, cartons, barrels, blocks etc) horizontally
уређај који се састоји од двеју плоча које хоризонтално стежу униформне терете (кутије, картоне, бурад, блокове итд.)
уређај који се састоји од двеју плоча које хоризонтално стежу униформне терете (кутије, картоне, бурад, блокове итд.)
a device fitted to the boom and designed to engage with the lifting points of freight containers, swap bodies and semi-trailers. It may have powered devices to connect the lifting points of the load and an articulated mechanism to facilitate engagement
уређај постављен на стрелу и пројектован за прихватање теретних контејнера преко науглица, односно товарних сандука теретних возила и полуприколица са додатним уређајима. Он може да има уређај на моторни погон за остваривање везе са теретом и зглобни механизам да би се олакшало прихватање
уређај постављен на стрелу и пројектован за прихватање теретних контејнера преко науглица, односно товарних сандука теретних возила и полуприколица са додатним уређајима. Он може да има уређај на моторни погон за остваривање везе са теретом и зглобни механизам да би се олакшало прихватање
extendible mechanical supports used to improve stability of a stationary truck
продуживи механички носачи који се користе за побољшање стабилности возила приликом рада у месту
продуживи механички носачи који се користе за побољшање стабилности возила приликом рада у месту
height âHâ from the ground to the upper face of the fork blades or to the underside of the load. The standard heights are as follows: H = 3,3 m for trucks with capacities of 10 000 kg or less H = 5,0 m for trucks with capacities of 10 000 kg
висина "H" од тла до горње површине кљова виљушке или до доње стране терета.
Стандардне висине су следеће:
H = 3,3 m за возила са носивошћу од највише 10 000 kg;
H = 5,0 m за возила са носивошћу преко 10 000 kg.
висина "H" од тла до горње површине кљова виљушке или до доње стране терета.
Стандардне висине су следеће:
H = 3,3 m за возила са носивошћу од највише 10 000 kg;
H = 5,0 m за возила са носивошћу преко 10 000 kg.
distance âDâ in mm from the centre of gravity âGâ of the load measured horizontally to the front face of the fork shanks and vertically to the upper face of the fork blades as specified in table 1. Table 1 Rated Standard load centre distance D (in mm) load Q (in Kg) 400 500 600 900 1200 1500 < 1 000 X + + ⥠1 000 < 5 000 X + ⥠5 000 ⤠10 000 X > 10 000 < 20 000 X X X ⥠20 000 < 25 000 X X ⥠25 000 X X NOTE The standard load centre distances D are designated by X. The load centre distances designated by + are optional. Trucks may be rated for special applications with load centres related to those applications.
(standard load centre distance)
растојање "D", у mm, од тежишта терета "G", измерено хоризонтално до предње површине држача виљушке и вертикално до горње површине кљова виљушака, онако како је то специфицирано у табели 1
Табела 1
Назначени терет Q Стандардно растојање средишта терета D (у mm)
(у kg) 400 500 600 900 1200 1500
< 1 000 × + +
≥ 1 000 < 5 000 × +
≥ 5 000 ≤ 10 000 ×
10 000 < 20 000 × × ×
≥ 20 000 < 25 000 × ×
≥ 25 000 × ×
НАПОМЕНА Стандардна растојања средишта терета D означена су помоћу Х.
Растојања средишта терета означена помоћу + су опциона.
За возила могу да се одреде назначене вредности за посебне примене са средиштима терета која се односе на те примене.
(standard load centre distance)
растојање "D", у mm, од тежишта терета "G", измерено хоризонтално до предње површине држача виљушке и вертикално до горње површине кљова виљушака, онако како је то специфицирано у табели 1
Табела 1
Назначени терет Q Стандардно растојање средишта терета D (у mm)
(у kg) 400 500 600 900 1200 1500
< 1 000 × + +
≥ 1 000 < 5 000 × +
≥ 5 000 ≤ 10 000 ×
10 000 < 20 000 × × ×
≥ 20 000 < 25 000 × ×
≥ 25 000 × ×
НАПОМЕНА Стандардна растојања средишта терета D означена су помоћу Х.
Растојања средишта терета означена помоћу + су опциона.
За возила могу да се одреде назначене вредности за посебне примене са средиштима терета која се односе на те примене.
a device comprising a curved pressing fork arm specially designed for handling logs or round timber
уређај који се састоји од закривљене виљушке за притискање која је пројектована за руковање трупцима или округлом дрвеном грађом
уређај који се састоји од закривљене виљушке за притискање која је пројектована за руковање трупцима или округлом дрвеном грађом