Phone: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Standards sales: prodaja@iss.rs Education: iss-edukacija@iss.rs Information about standards: infocentar@iss.rs
Stevana Brakusa 2, 11030 Beograd
Main menu

Predstavljen standard SRPS ISO 26000

20.05.2011.

U Privrednoj komori Srbije 17. maja 2011. godine obeležen je izlazak iz štampe standarda SRPS ISO 26000, Uputstvo o društvenoj odgovornosti. Samo šest meseci posle objavljivanja međunarodnog standarda ISO 26000, komisija za standarde iz oblasti društvene odgovornosti Instituta za standardizaciju Srbije pripremila je za objavljivanje srpski standard, i to u prevodu na srpski jezik.

Događaju su prisustvovali predstavnici privrede i društveno odgovornih kompanija, državnih institucija, visokoškolskih ustanova, udruženja potrošača, misije OEBS-a, nevladinog sektora, kao i direktor Instituta za standardizaciju Crne Gore.

U svom uvodnom obraćanju, direktor Instituta za standardizaciju Srbije mr Ivan Krstić istakao je da su predstavnici nacionalne komisije za standarde iz oblasti društvene odgovornosti od samog početka, zajedno sa više od četiri stotine eksperata iz devedeset devet zemalja članica Međunarodne organizacije za standardizaciju, bili uključeni u rad na donošenju ovog važnog međunarodnog standarda. Rezultat tog petogodišnjeg rada je standard koji temom koju obrađuje predstavlja odgovor na zahtev savremenog društva. Bez obzira na delatnost i veličinu, da li pripadaju privatnom ili javnom sektoru, razvijenim ekonomijama ili onima u razvoju ili tranziciji, društveno odgovorno poslovanje je zahtev koji se neminovno postavlja pred sve organizacije.

Potpredsednica Privredne komore Srbije gđa Vidosava Džagić podsetila je sve prisutne da je odgovornost prema poslovanju, zaposlenima, lokalnoj zajednici nešto što je bilo aktuelno i prisutno u poslovanju naših organizacija i u ranijem periodu, ali se kao takvo nije održalo jer nije prepoznato kao važno. Takođe, istakla je i da će primenom standarda SRPS ISO 26000 organizacije povećati svoju konkurentnost i izgraditi imidž koji će u javnosti biti ocenjen kao pozitivan. Privredna komora Srbije svoj doprinos daje i dodeljivanjem nacionalne nagrade za društveno odgovorno poslovanje. Ovogodišnji dobitnici "Eurobank EFG", Beograd, i "Sunce Marinković", Kragujevac, predstavili su prisutnima svoja iskustva.

Na koji način se pripremao međunarodni standard, koje su kriterijume morale da zadovolje nacionalne delegacije koje su učestvovale u radnoj grupi koja je radila na standardu, koliko je teško bilo postići i zadovoljiti ISO-ov princip konsenzusa do konačnog usvajanja ovog standarda, objasnile su u svojim prezentacijama predsednica komisije za standarde iz oblasti društvene odgovornosti gđa Branislava Milovanov i doskorašnja sekretarka te komisije Biljana Leković-Milojković. G. Dušan Stokić, član komisije, upoznao je prisutne sa osnovnim elementima standarda, posebno sa osnovnim principima društvene odgovornosti. Govoreći o značaju standarda o društvenoj odgovornosti, istakao je da se uspešno poslovanje jedne organizacije ne meri više samo njenim finansijskim uspehom, već pre svega njenim uticajem na okruženje, odnosno društvo i ekonomiju u celini.

Na kraju, g. Neven Marinović, član UO Globalnog dogovora Srbija, organizacije koja je pomogla prevođenje međunarodnog standarda ISO 26000 na srpski jezik, govorio je o vezi principa društvene odgovornosti predstavljenih u ovom standardu i principa kojih se u svom radu pridržava Globalni dogovor.

Upoznajte ISO 26000