Phone: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Standards sales: prodaja@iss.rs Education: iss-edukacija@iss.rs Information about standards: infocentar@iss.rs
Stevana Brakusa 2, 11030 Beograd
Main menu

service

English

Name
service
Description

output of a service provider with at least one activity necessarily performed between the service
provider and the customer
Note 1 to entry: The dominant elements of a service are generally intangible.
Note 2 to entry: Service often involves activities at the interface with the customer to establish customer
requirements as well as upon delivery of the service and can involve a continuing relationship, such as services
provided by banks, accountancies or public organizations, e.g. schools or hospitals.
Note 3 to entry: Provision of a service can involve, for example, the following:
— an activity performed on a customer-supplied tangible product (e.g. a car to be repaired);
— an activity performed on a customer-supplied intangible product (e.g. the income statement needed to
prepare a tax return);
— the delivery of an intangible product (e.g. the delivery of information in the context of knowledge
transmission);
— the creation of ambience for the customer (e.g. in hotels and restaurants).
Note 4 to entry: A service is generally experienced by the customer.

Serbian

Name
usluga
Description

izlazni element pružaoca usluge, sa najmanje jednom aktivnošću koja se neophodno obavlja između pružaoca usluge i korisnika
NAPOMENA 1 uz termin: Dominantni elementi usluge su uglavnom nematerijalne prirode.
NAPOMENA 2 uz termin: Usluga često obuhvata aktivnosti u interfejsu sa korisnikom kako bi se uspostavili njegovi zahtevi, kao i aktivnosti posle isporuke usluga, i može da podrazumeva stalan odnos, kao što su usluge koje pružaju banke, računovodstvene ili javne organizacije, npr. škole ili bolnice.
NAPOMENA 3 uz termin: Pružanje usluge može da obuhvati, na primer, sledeće:
– aktivnost koja se obavlja na materijalnom proizvodu koji je isporučio korisnik (npr. automobil koji treba da se popravi);
– aktivnost koja se obavlja na nematerijalnom proizvodu koji je isporučio korisnik (npr. izjava o prihodu koja je potrebna da bi se pripremio povraćaj poreza);

– isporuka nematerijalnog proizvoda (npr. dostavljanje informacija u kontekstu prenosa znanja);
– stvaranje ambijenta za korisnika (npr. u hotelima i restoranima).

NAPOMENA 4 uz termin: Uslugu, po pravilu, doživljava korisnik.

Serbian

Name
услуга
Description

излазни елемент пружаоца услуге, са најмање једном активношћу која се неопходно обавља између пружаоца услуге и корисника
НАПОМЕНА 1 уз термин: Доминантни елементи услуге су углавном нематеријалне природе.
НАПОМЕНА 2 уз термин: Услуга често обухвата активности у интерфејсу са корисником како би се успоставили његови захтеви, као и активности после испоруке услуга, и може да подразумева сталан однос, као што су услуге које пружају банке, рачуноводствене или јавне организације, нпр. школе или болнице.
НАПОМЕНА 3 уз термин: Пружање услуге може да обухвати, на пример, следеће:
– активност која се обавља на материјалном производу који је испоручио корисник (нпр. аутомобил који треба да се поправи);
– активност која се обавља на нематеријалном производу који је испоручио корисник (нпр. изјава о приходу која је потребна да би се припремио повраћај пореза);

– испорука нематеријалног производа (нпр. достављање информација у контексту преноса знања);
– стварање амбијента за корисника (нпр. у хотелима и ресторанима).

НАПОМЕНА 4 уз термин: Услугу, по правилу, доживљава корисник.

Related standards

No information

Related ICSs

  • 03.120.20 - Product and company certification. Conformity assessment