Phone: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Standards sales: prodaja@iss.rs Education: iss-edukacija@iss.rs Information about standards: infocentar@iss.rs
Stevana Brakusa 2, 11030 Beograd
Main menu

complaint

English

Name
complaint
Description

expression of dissatisfaction made to an organization (3.7), related to its product or service, or the complaints-handling process itself, where a response or resolution is explicitly or implicitly expected Note 1 to entry: Complaints can be made in relation to other processes where the organization interacts with the customer (3.1). Note 2 to entry: Complaints can be made directly or indirectly to the organization.

Serbian

Name
No information
Description
No information

Serbian

Name
приговор
Description

\<задовољство корисника> изражавање незадовољства упућено организацији (3.7), које се односи на њен производ или услугу, или сам процес поступања са приговорима, при чему се експлицитно или имплицитно очекује одговор или решење

НАПОМЕНА 1 уз термин:       Приговори могу да се подносе и за друге процесе у којима организација има интеракцију са корисником (3.1).

НАПОМЕНА 2 уз термин:       Приговори могу да се подносе организацији директно или индиректно.

Related standards

Related ICSs

  • 03.120.10 - Quality management and quality assurance