need or expectation that is stated, generally implied or obligatory
NOTE 1 âGenerally impliedâ means that it is custom or common practice for the organization (3.3.1), its customers (3.3.5) and other interested parties (3.3.7), that the need or expectation under consideration is implied.
NOTE 2 A qualifier can be used to denote a specific type of requirement, e.g. product requirement, quality management requirement, customer requirement.
NOTE 3 A specified requirement is one that is stated, for example in a document (3.7.2).
NOTE 4 Requirements can be generated by different interested parties (3.3.7).
NOTE 5 This definition differs from that provided in 3.12.1 of ISO/IEC Directives, Part2:2004.
3.12.1
requirement
expression in the content of a document conveying criteria to be fulfilled if compliance with the document is to be claimed and from which no deviation is permitted
Potreba ili očekivanje koji su iskazani, po pravilu podrazumevani ili obavezni.
NAPOMENA 1 "Po pravilu podrazumevani" znači da je običaj ili uobičajena praksa organizacije (3.3.1), njenih korisnika (3.3.5) i ostalih zainteresovanih strana (3.3.7) da su potrebe ili očekivanja koja se razmatraju podrazumevani.
NAPOMENA 2 Može se koristiti određeni atribut da označi specifičan tip zahteva, na primer: zahtev proizvoda, zahtev sistema kvaliteta, zahtev korisnika.
NAPOMENA 3 Specificiran zahtev je onaj koji je iskazan, na primer, u dokumentu (3.7.2).
NAPOMENA 4 Zahteve mogu generisati različite zainteresovane strane (3.3.7).
NAPOMENA 5 Ova definicija razlikuje se od one navedene u ISO/IEC Direktivama, Deo 2:2004, tačka 3.12.1.
3.12.1
zahtev
izraz u sadržini nekog dokumenta kojim se saopštava kriterijum koji treba ispuniti ako se zahteva usklađenost sa tim dokumentom i od kojeg nije dopušteno nikakvo odstupanje.
Potreba ili očekivanje koji su iskazani, po pravilu podrazumevani ili obavezni.
NAPOMENA 1 "Po pravilu podrazumevani" znači da je običaj ili uobičajena praksa organizacije (3.3.1), njenih korisnika (3.3.5) i ostalih zainteresovanih strana (3.3.7) da su potrebe ili očekivanja koja se razmatraju podrazumevani.
NAPOMENA 2 Može se koristiti određeni atribut da označi specifičan tip zahteva, na primer: zahtev proizvoda, zahtev sistema kvaliteta, zahtev korisnika.
NAPOMENA 3 Specificiran zahtev je onaj koji je iskazan, na primer, u dokumentu (3.7.2).
NAPOMENA 4 Zahteve mogu generisati različite zainteresovane strane (3.3.7).
NAPOMENA 5 Ova definicija razlikuje se od one navedene u ISO/IEC Direktivama, Deo 2:2004, tačka 3.12.1.
3.12.1
zahtev
izraz u sadržini nekog dokumenta kojim se saopštava kriterijum koji treba ispuniti ako se zahteva usklađenost sa tim dokumentom i od kojeg nije dopušteno nikakvo odstupanje.
No information