anthropomorphic device representative of a 50th percentile adult male, specifically designed to represent in form, size and mass, a vehicle occupant, and to reproduce the dynamic behaviour of an occupant in crash testing
antropomorfni uređaj za ispitivanje koji predstavlja 50 odsto odraslog muškarca, koji je projektovan tako da po obliku, veličini i masi predstavlja putnika u vozilu, i koji prikazuje dinamičko ponašanje putnika prilikom ispitivanja sudara
antropomorfni uređaj za ispitivanje koji predstavlja 50 odsto odraslog muškarca, koji je projektovan tako da po obliku, veličini i masi predstavlja putnika u vozilu, i koji prikazuje dinamičko ponašanje putnika prilikom ispitivanja sudara
P centre of tyre contact (or central plane between two tyres for dual axle vehicles) NOTE See Figure 4.
P centar kontakta pneumatika (ili centralna ravan između dva pneumatika za dvoosovinska vozila) NAPOMENA Videti sliku 4.
P centar kontakta pneumatika (ili centralna ravan između dva pneumatika za dvoosovinska vozila) NAPOMENA Videti sliku 4.
vehicle parapet with additional safety provisions for pedestrians and/or other road users
kombinovana zaštitna ograda na objektima za vozila sa dodatnim bezbednosnim odredbama za pešake i/ili ostale učesnike u saobraćaju
kombinovana zaštitna ograda na objektima za vozila sa dodatnim bezbednosnim odredbama za pešake i/ili ostale učesnike u saobraćaju
road vehicle energy absorption device installed in front of one or more hazards to reduce the severity of impact
uređaj za apsorpciju energije drumskog vozila koji je ugrađen ispred jednog ili više opasnih objekata kako bi se umanjila jačina udara
uređaj za apsorpciju energije drumskog vozila koji je ugrađen ispred jednog ili više opasnih objekata kako bi se umanjila jačina udara
vehicle as delivered, including all fluids
masa isporučenog vozila, uključujući sve tečnosti
masa isporučenog vozila, uključujući sve tečnosti
pedestrian or âother userâ restraint system along the edge of a footway or footpath intended to restrain pedestrians and other users from stepping onto or crossing a road or other area likely to be hazardous NOTE âOther usersâ include provision for equestrians, cyclists and livestock.
sistem za zadržavanje pešaka ili „ostalih učesnika u saobraćaju” duž ivice staze ili pešačke staze, namenjen za zadržavanje pešaka i ostalih učesnika u saobraćaju da ne stupe na drugi deo puta koji može biti opasan NAPOMENA „Ostali učesnici u saobraćaju” podrazumeva konjanike, bicikliste i stoku.
sistem za zadržavanje pešaka ili „ostalih učesnika u saobraćaju” duž ivice staze ili pešačke staze, namenjen za zadržavanje pešaka i ostalih učesnika u saobraćaju da ne stupe na drugi deo puta koji može biti opasan NAPOMENA „Ostali učesnici u saobraćaju” podrazumeva konjanike, bicikliste i stoku.
system installed to provide restraint for pedestrians
sistem koji je ugrađen da bi obezbedio zadržavanje pešaka
sistem koji je ugrađen da bi obezbedio zadržavanje pešaka
main longitudinal element(s) of a barrier pre-tensioned to obtain the design performance
osnovni uzdužni element(i) ograde prethodno napregnuti kako bi se dobila projektovana osobina
osnovni uzdužni element(i) ograde prethodno napregnuti kako bi se dobila projektovana osobina
section of a barrier connected at both ends to permanent barriers in order to be removed or displaced wholly or in parts that allows a horizontal opening to be provided
deo ograde koji je na oba kraja povezan sa stalnom ogradom da bi mogao da se ukloni ili odstrani u celini ili delimično, kako bi se omogućilo horizontalno otvaranje
deo ograde koji je na oba kraja povezan sa stalnom ogradom da bi mogao da se ukloni ili odstrani u celini ili delimično, kako bi se omogućilo horizontalno otvaranje
vehicle restraint system and pedestrian restraint system used on the road
sistem za zadržavanje vozila i sistem za zadržavanje pešaka na putu
sistem za zadržavanje vozila i sistem za zadržavanje pešaka na putu
continuous vehicle restraint system installed alongside, or on the central reserve, of a road NOTE This can include a vehicle parapet.
sistem za zadržavanje vozila na putu koji je ugrađen na bočnim ivicama ili na razdelnom pojasu puta NAPOMENA On može da uključuje i zaštitnu ogradu na objektima za vozila.
sistem za zadržavanje vozila na putu koji je ugrađen na bočnim ivicama ili na razdelnom pojasu puta NAPOMENA On može da uključuje i zaštitnu ogradu na objektima za vozila.
end treatment of a safety barrier
završeci zaštitne ograde
završeci zaštitne ograde
kerb mass plus ballast and recording and brake equipment but excluding dummy
masa praznog vozila sa teretom i opremom za snimanje i kočenje, ali isključujući lutku
masa praznog vozila sa teretom i opremom za snimanje i kočenje, ali isključujući lutku
mass that includes all items in the test vehicle at the beginning of the test
masa koja uključuje sve predmete u ispitnom vozilu na početku ispitivanja
masa koja uključuje sve predmete u ispitnom vozilu na početku ispitivanja
connection of two safety barriers of different designs and/or performances
veza dve zaštitne ograde različite konstrukcije i/ili osobine
veza dve zaštitne ograde različite konstrukcije i/ili osobine
safety barrier installed on the side of a bridge or on a retaining wall or similar structure where there is a vertical drop and which can include additional protection and restraint for pedestrians and other road users (combined vehicle/pedestrian parapet)
zaštitna ograda ugrađena na bočnoj strani mosta ili na zaustavnim zidovima, ili na sličnim konstrukcijama na kojima postoji vertikalni pad i koja može da obuhvata dodatnu zaštitu i zadržavanje pešaka i ostalih učesnika u saobraćaju (kombinovana zaštitna ograda na objektima za vozila i pešake)
zaštitna ograda ugrađena na bočnoj strani mosta ili na zaustavnim zidovima, ili na sličnim konstrukcijama na kojima postoji vertikalni pad i koja može da obuhvata dodatnu zaštitu i zadržavanje pešaka i ostalih učesnika u saobraćaju (kombinovana zaštitna ograda na objektima za vozila i pešake)
system installed on the road to provide a level of containment for an errant vehicle
sistem koji je ugrađen na putu kako bi obezbedio određeni nivo zadržavanja za vozila koja skrenu sa puta
sistem koji je ugrađen na putu kako bi obezbedio određeni nivo zadržavanja za vozila koja skrenu sa puta
distance between the centres of tyre contact of the two wheels on the same side of the vehicle, projected onto the longitudinal centreline of the vehicle NOTE For vehicles with more than two axles, the wheel bases between extreme axles.
rastojanje između centara kontakta pneumatika dva točka na istoj strani vozila, projektovan na uzdužnu centralnu liniju vozila NAPOMENA Za vozila sa više od dve osovine, rastojanje između krajnjih osovina.
rastojanje između centara kontakta pneumatika dva točka na istoj strani vozila, projektovan na uzdužnu centralnu liniju vozila NAPOMENA Za vozila sa više od dve osovine, rastojanje između krajnjih osovina.
distance between the centre of tyre contact of the two wheels of an axle, projected on to the YZ plane NOTE In the case of dual wheels, it is the point centrally located between the centres of tyre contact of the two wheels of the dual axle.
rastojanje između centara kontakta pneumatika dva točka na osovini, projektovana na YZ ravan NAPOMENA U slučaju udvojenih točkova, to je tačka koja je centralno locirana između centara kontakta pneumatika dva točka na duploj osovini.
rastojanje između centara kontakta pneumatika dva točka na osovini, projektovana na YZ ravan NAPOMENA U slučaju udvojenih točkova, to je tačka koja je centralno locirana između centara kontakta pneumatika dva točka na duploj osovini.