Phone: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Standards sales: prodaja@iss.rs Education: iss-edukacija@iss.rs Information about standards: infocentar@iss.rs
Stevana Brakusa 2, 11030 Beograd
Main menu

quality of service

English

Name
quality of service
Description

the collective effect of service performance which determines the degree of satisfaction of user of the service NOTES 1) The quality of service is characterized by the combined aspects of service support performance, service operability performance, serveability performance, service integrity and other factors specific to each service. 2. ISO defines "quality" as the ability of a product or service to satisfy users needs.

Serbian

Name
kvalitet usluge; upotrebni kvalitet
Description

ukupan efekat obavljanja usluge koji određuje stepen zadovoljenja korisnika usluge NAPOMENE 1) Kvalitet usluge karakteriše se kombinovanim aspektima karakteristika podrške usluzi, operativnosti usluge, uslužnosti, celovitosti usluge i drugih faktora specifičnih za svaku uslugu. 2) ISO definiše "kvalitet" kao mogućnost proizvoda ili usluge da zadovolji potrebe korisnika.

Serbian

Name
kvalitet usluge; upotrebni kvalitet
Description

ukupan efekat obavljanja usluge koji određuje stepen zadovoljenja korisnika usluge NAPOMENE 1) Kvalitet usluge karakteriše se kombinovanim aspektima karakteristika podrške usluzi, operativnosti usluge, uslužnosti, celovitosti usluge i drugih faktora specifičnih za svaku uslugu. 2) ISO definiše "kvalitet" kao mogućnost proizvoda ili usluge da zadovolji potrebe korisnika.

Related standards

Related ICSs

No information