-1
način obezbeđenja da pristup imovini bude ovlašćen i ograničen na osnovu poslovnih i bezbednosnih zahteva (2.63)
način obezbeđenja da pristup imovini bude ovlašćen i ograničen na osnovu poslovnih i bezbednosnih zahteva (2.63)
-1
algoritam ili izračunavanje kojim se kombinuju jedna ili više osnovnih mera (2.10) i/ili izvedenih mera (2.22) sa kriterijumima odgovarajućih odluka (2.21)
algoritam ili izračunavanje kojim se kombinuju jedna ili više osnovnih mera (2.10) i/ili izvedenih mera (2.22) sa kriterijumima odgovarajućih odluka (2.21)
-1
pokušaj da se uništi, razotkrije, izmeni, onemogući, ukrade ili postigne neovlašćen pristup ili izvrši neovlašćena upotreba imovine
pokušaj da se uništi, razotkrije, izmeni, onemogući, ukrade ili postigne neovlašćen pristup ili izvrši neovlašćena upotreba imovine
-1
svojstvo ili karakteristika objekta (2.55) kojom on uz pomoć ljudi ili automatskih sredstava može biti kvantitativno ili kvalitativno različit [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.2, modifikovano – „entitet” je u definiciji zamenjen sa „objekat”.]
svojstvo ili karakteristika objekta (2.55) kojom on uz pomoć ljudi ili automatskih sredstava može biti kvantitativno ili kvalitativno različit [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.2, modifikovano – „entitet” je u definiciji zamenjen sa „objekat”.]
-1
sistematičan, nezavisan i dokumentovan proces (2.61) za dobijanje dokaza provere i njegovo objektivno vrednovanje da bi se utvrdio stepen do kojeg su ispunjeni kriterijumi provere NAPOMENA 1 uz termin: Provera može da bude interna (provera preko prve strane) ili eksterna (provera preko druge strane ili provera preko treće strane) i može da bude kombinovana (kombinovanje dve ili više disciplina). NAPOMENA 2 uz termin: „Dokaz provere” i „kriterijum provere” definisani su u ISO 19011.
sistematičan, nezavisan i dokumentovan proces (2.61) za dobijanje dokaza provere i njegovo objektivno vrednovanje da bi se utvrdio stepen do kojeg su ispunjeni kriterijumi provere NAPOMENA 1 uz termin: Provera može da bude interna (provera preko prve strane) ili eksterna (provera preko druge strane ili provera preko treće strane) i može da bude kombinovana (kombinovanje dve ili više disciplina). NAPOMENA 2 uz termin: „Dokaz provere” i „kriterijum provere” definisani su u ISO 19011.
-1
obim i granice provere (2.5) [IZVOR: ISO 19011:2011, 3.14, modifikovano – izbrisana je napomena 1 uz termin]
obim i granice provere (2.5) [IZVOR: ISO 19011:2011, 3.14, modifikovano – izbrisana je napomena 1 uz termin]
-1
potvrda verodostojnosti postojanje dokaza da je predstavljena karakteristika entiteta tačna
potvrda verodostojnosti postojanje dokaza da je predstavljena karakteristika entiteta tačna
-1
verodostojnost svojstvo da je entitet takav kakav tvrdi da jeste
verodostojnost svojstvo da je entitet takav kakav tvrdi da jeste
-1
svojstvo dostupnosti i upotrebljivosti na zahtev ovlašćenog entiteta
svojstvo dostupnosti i upotrebljivosti na zahtev ovlašćenog entiteta
-1
mera (2.47) definisana pomoću atributa (2.4) i metoda za njegovo kvantifikovanje [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.3, modifikovano – izbrisana je napomena 2 uz termin] NAPOMENA 1 uz termin: Osnovna mera je funkcionalno nezavisna od ostalih mera (2.47).
mera (2.47) definisana pomoću atributa (2.4) i metoda za njegovo kvantifikovanje [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.3, modifikovano – izbrisana je napomena 2 uz termin] NAPOMENA 1 uz termin: Osnovna mera je funkcionalno nezavisna od ostalih mera (2.47).
-1
sposobnost da se primene znanja i veštine radi postizanja željenih rezultata
sposobnost da se primene znanja i veštine radi postizanja željenih rezultata
-1
svojstvo da informacija ne može biti dostupna ili obelodanjena neovlašćenim osobama, entitetima ili procesima (2.61)
svojstvo da informacija ne može biti dostupna ili obelodanjena neovlašćenim osobama, entitetima ili procesima (2.61)
-1
ispunjenost zahteva (2.63) NAPOMENA 1 uz termin: Termin „conformance” je sinonim, ali se ne preporučuje.
ispunjenost zahteva (2.63) NAPOMENA 1 uz termin: Termin „conformance” je sinonim, ali se ne preporučuje.
-1
ishod uticaja događaja (2.25) na ciljeve (2.56) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.6.1.3, modifikovano] NAPOMENA 1 uz termin: Događaj (2.25) može dovesti do više posledica. NAPOMENA 2 uz termin: Posledica može da bude izvesna ili neizvesna i u kontekstu bezbednosti informacija (2.33) obično je negativna. NAPOMENA 3 uz termin: Posledice se mogu izraziti kvalitativno ili kvantitativno. NAPOMENA 4 uz termin: Početne posledice mogu eskalirati kroz domino-efekte.
ishod uticaja događaja (2.25) na ciljeve (2.56) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.6.1.3, modifikovano] NAPOMENA 1 uz termin: Događaj (2.25) može dovesti do više posledica. NAPOMENA 2 uz termin: Posledica može da bude izvesna ili neizvesna i u kontekstu bezbednosti informacija (2.33) obično je negativna. NAPOMENA 3 uz termin: Posledice se mogu izraziti kvalitativno ili kvantitativno. NAPOMENA 4 uz termin: Početne posledice mogu eskalirati kroz domino-efekte.
-1
stalna aktivnost u unapređenju performansi (2.59)
stalna aktivnost u unapređenju performansi (2.59)
-1
mera kojom se modifikuje rizik (2.68) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.8.1.1] NAPOMENA 1 uz termin: Kontrole obuhvataju svaki proces (2.61), politiku (2.60), uređaj ili druge mere kojima se modifikuje rizik (2.68). NAPOMENA 2 uz termin: Kontrole ne mogu uvek vršiti predviđene ili modifikovane efekte.
mera kojom se modifikuje rizik (2.68) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.8.1.1] NAPOMENA 1 uz termin: Kontrole obuhvataju svaki proces (2.61), politiku (2.60), uređaj ili druge mere kojima se modifikuje rizik (2.68). NAPOMENA 2 uz termin: Kontrole ne mogu uvek vršiti predviđene ili modifikovane efekte.
-1
iskaz koji opisuje šta treba da se ostvari kao rezultat primenjenih kontrola (2.16)
iskaz koji opisuje šta treba da se ostvari kao rezultat primenjenih kontrola (2.16)
-1
ispravka mera za otklanjanje otkrivene neusaglašenosti (2.53)
ispravka mera za otklanjanje otkrivene neusaglašenosti (2.53)
-1
mera za otklanjanje uzroka neusaglašenosti (2.53) i sprečavanje njenog ponavljanja
mera za otklanjanje uzroka neusaglašenosti (2.53) i sprečavanje njenog ponavljanja
-1
skup vrednosti dodeljenih osnovnim merama (2.10), izvedenim merama (2.22) i/ili pokazateljima (2.30) [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.4, modifikovano – dodata je napomena 1 uz termin] NAPOMENA 1 uz termin: Ova definicija se primenjuje samo u kontekstu ISO/IEC 27004.
skup vrednosti dodeljenih osnovnim merama (2.10), izvedenim merama (2.22) i/ili pokazateljima (2.30) [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.4, modifikovano – dodata je napomena 1 uz termin] NAPOMENA 1 uz termin: Ova definicija se primenjuje samo u kontekstu ISO/IEC 27004.
-1
pragovi, ciljevi ili modeli koji se koriste za utvrđivanje potrebe za merom ili kasnijim istraživanjem, ili za opisivanje nivoa poverenja u dati rezultat [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.7]
pragovi, ciljevi ili modeli koji se koriste za utvrđivanje potrebe za merom ili kasnijim istraživanjem, ili za opisivanje nivoa poverenja u dati rezultat [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.7]
-1
mera (2.47) koja se definiše kao funkcija dve ili više vrednosti osnovnih mera (2.10) [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.8, modifikovano – izbrisana je napomena 1 uz termin]
mera (2.47) koja se definiše kao funkcija dve ili više vrednosti osnovnih mera (2.10) [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.8, modifikovano – izbrisana je napomena 1 uz termin]
-1
informacije za koje se od organizacije (2.57) zahteva da njima upravlja i da ih održava, kao i medijum na kojem se nalaze NAPOMENA 1 uz termin: Dokumentovane informacije mogu da budu u bilo kom obliku, na bilo kom medijumu i iz bilo kog izvora. NAPOMENA 2 uz termin: Dokumentovane informacije se mogu odnositi na: — sistem menadžmenta (2.46), uključujući procese (2.61) u vezi sa njim; — informacije nastale u cilju rada organizacije (2.57) (dokumentacija); — dokaz o ostvarenim rezultatima (zapisi).
informacije za koje se od organizacije (2.57) zahteva da njima upravlja i da ih održava, kao i medijum na kojem se nalaze NAPOMENA 1 uz termin: Dokumentovane informacije mogu da budu u bilo kom obliku, na bilo kom medijumu i iz bilo kog izvora. NAPOMENA 2 uz termin: Dokumentovane informacije se mogu odnositi na: — sistem menadžmenta (2.46), uključujući procese (2.61) u vezi sa njim; — informacije nastale u cilju rada organizacije (2.57) (dokumentacija); — dokaz o ostvarenim rezultatima (zapisi).
-1
stepen do kog su realizovane planirane aktivnosti i ostvareni planirani rezultati
stepen do kog su realizovane planirane aktivnosti i ostvareni planirani rezultati
-1
2.31 informaciona potreba (information need) opažanje neophodno za upravljanje ciljevima (2.56), ishodima, rizicima i problemima [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.12]
2.31 informaciona potreba (information need) opažanje neophodno za upravljanje ciljevima (2.56), ishodima, rizicima i problemima [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.12]
-1
pojava ili promena određenog spleta okolnosti [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.5.1.3, modifikovano – izbrisana je napomena 4 uz termin] NAPOMENA 1 uz termin: Događaj može da bude jedna ili više pojava i može da ima nekoliko uzroka. NAPOMENA 2 uz termin: Događaj može da se sastoji od nečega što se ne dešava. NAPOMENA 3 uz termin: Događaj može ponekad da se odnosi na „incident” ili „slučaj”.
pojava ili promena određenog spleta okolnosti [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.5.1.3, modifikovano – izbrisana je napomena 4 uz termin] NAPOMENA 1 uz termin: Događaj može da bude jedna ili više pojava i može da ima nekoliko uzroka. NAPOMENA 2 uz termin: Događaj može da se sastoji od nečega što se ne dešava. NAPOMENA 3 uz termin: Događaj može ponekad da se odnosi na „incident” ili „slučaj”.
-1
osoba ili grupa ljudi kojima je upravno telo (2.29) prenelo odgovornost za primenu strategija i politika radi sprovođenja cilja organizacije (2.57) NAPOMENA 1 uz termin: Izvršno rukovodstvo se ponekad naziva najviše rukovodstvo (2.84) i može da obuhvati ulogu izvršnog direktora, finansijskog direktora, direktora odeljenja za informacione tehnologije ili slične uloge.
osoba ili grupa ljudi kojima je upravno telo (2.29) prenelo odgovornost za primenu strategija i politika radi sprovođenja cilja organizacije (2.57) NAPOMENA 1 uz termin: Izvršno rukovodstvo se ponekad naziva najviše rukovodstvo (2.84) i može da obuhvati ulogu izvršnog direktora, finansijskog direktora, direktora odeljenja za informacione tehnologije ili slične uloge.
-1
spoljašnje okruženje u kojem organizacija teži da dostigne svoje ciljeve (2.56) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.3.1.1] NAPOMENA 1 uz termin: Spoljašnji kontekst može da obuhvati sledeće: — kulturno, društveno, političko, pravno, zakonodavno, finansijsko, tehnološko, ekonomsko, prirodno ili konkurentsko okruženje, bilo da je ono međunarodno, nacionalno, regionalno ili lokalno; — glavne razloge i trendove koji imaju uticaj na ciljeve (2.56) organizacije (2.57) i — odnose sa spoljašnjim zainteresovanim stranama (2.82), utiske o njima i njihove vrednosti.
spoljašnje okruženje u kojem organizacija teži da dostigne svoje ciljeve (2.56) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.3.1.1] NAPOMENA 1 uz termin: Spoljašnji kontekst može da obuhvati sledeće: — kulturno, društveno, političko, pravno, zakonodavno, finansijsko, tehnološko, ekonomsko, prirodno ili konkurentsko okruženje, bilo da je ono međunarodno, nacionalno, regionalno ili lokalno; — glavne razloge i trendove koji imaju uticaj na ciljeve (2.56) organizacije (2.57) i — odnose sa spoljašnjim zainteresovanim stranama (2.82), utiske o njima i njihove vrednosti.
-1
sistem kojim se usmeravaju i kontrolišu aktivnosti koje se odnose na bezbednost informacija (2.33) organizacije (2.57)
sistem kojim se usmeravaju i kontrolišu aktivnosti koje se odnose na bezbednost informacija (2.33) organizacije (2.57)
-1
osoba ili grupa ljudi koja je odgovorna za performansu (2.59) i prilagođavanje organizacije (2.57) NAPOMENA 1 uz termin: Upravno telo u nekim pravosuđima može biti bord direktora.
osoba ili grupa ljudi koja je odgovorna za performansu (2.59) i prilagođavanje organizacije (2.57) NAPOMENA 1 uz termin: Upravno telo u nekim pravosuđima može biti bord direktora.
-1
mera (2.47) koja omogućuje procenu ili vrednovanje specificiranih atributa (2.4) izvedenih iz analitičkog modela (2.2) s obzirom na definisane informacione potrebe (2.31)
mera (2.47) koja omogućuje procenu ili vrednovanje specificiranih atributa (2.4) izvedenih iz analitičkog modela (2.2) s obzirom na definisane informacione potrebe (2.31)
-1
svaki sistem za obradu informacija, usluga ili infrastruktura, ili fizička lokacija gde se one skladište
svaki sistem za obradu informacija, usluga ili infrastruktura, ili fizička lokacija gde se one skladište
-1
očuvanje poverljivosti (2.12), integriteta (2.40) i raspoloživosti (2.9) informacija NAPOMENA 1 uz termin: Osim toga, mogu biti obuhvaćena i druga svojstva, kao što su verodostojnost (2.8), nadležnost, neporecivost (2.54) i pouzdanost (2.62)
očuvanje poverljivosti (2.12), integriteta (2.40) i raspoloživosti (2.9) informacija NAPOMENA 1 uz termin: Osim toga, mogu biti obuhvaćena i druga svojstva, kao što su verodostojnost (2.8), nadležnost, neporecivost (2.54) i pouzdanost (2.62)
-1
procesi (2.61) i procedure za obezbeđivanje funkcionisanja neprekidne bezbednosti informacija (2.33)
procesi (2.61) i procedure za obezbeđivanje funkcionisanja neprekidne bezbednosti informacija (2.33)
-1
identifikovana pojava u sistemu, usluzi ili stanje mreže koje ukazuje na moguće narušavanje politike (2.60) bezbednosti informacija (2.33) ili na otkaz kontrola (2.16) ili situacije koja prethodno nije bila poznata i koja se može odnositi na bezbednost
identifikovana pojava u sistemu, usluzi ili stanje mreže koje ukazuje na moguće narušavanje politike (2.60) bezbednosti informacija (2.33) ili na otkaz kontrola (2.16) ili situacije koja prethodno nije bila poznata i koja se može odnositi na bezbednost
-1
jedan ili niz neželjenih ili neočekivanih događaja u vezi sa bezbednošću informacija (2.35) za koje postoje znatni izgledi da će kompromitovati poslovne aktivnosti i zapretiti bezbednosti informacija (2.33)
jedan ili niz neželjenih ili neočekivanih događaja u vezi sa bezbednošću informacija (2.35) za koje postoje znatni izgledi da će kompromitovati poslovne aktivnosti i zapretiti bezbednosti informacija (2.33)
-1
procesi (2.61) otkrivanja, prijavljivanja, procene, reagovanja, bavljenja i učenja iz incidenata narušavanja bezbednosti informacija (2.36)
procesi (2.61) otkrivanja, prijavljivanja, procene, reagovanja, bavljenja i učenja iz incidenata narušavanja bezbednosti informacija (2.36)
-1
grupa organizacija (2.57) koje su se složile da dele informacije NAPOMENA 1 uz termin: Organizacija (2.57) može biti i pojedinac.
grupa organizacija (2.57) koje su se složile da dele informacije NAPOMENA 1 uz termin: Organizacija (2.57) može biti i pojedinac.
-1
aplikacije, usluge, imovina informacione tehnologije ili druge komponente za rukovanje informacijama
aplikacije, usluge, imovina informacione tehnologije ili druge komponente za rukovanje informacijama
-1
celokupnost svojstvo ispravnosti i kompletnosti
celokupnost svojstvo ispravnosti i kompletnosti
-1
osoba ili organizacija (2.57) koja može da utiče, da bude pod uticajem, ili smatra da je pod uticajem odluke ili aktivnosti
osoba ili organizacija (2.57) koja može da utiče, da bude pod uticajem, ili smatra da je pod uticajem odluke ili aktivnosti
-1
unutrašnje okruženje u kojem organizacija (2.57) teži da dostigne svoje ciljeve [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.3.1.2] NAPOMENA 1 uz termin: Unutrašnji kontekst može da obuhvati sledeće: — upravljanje, organizacione strukture, uloge i nadležnosti; — politike (2.60), ciljeve (2.56) i strategije koje su na pravom mestu za njihovo postizanje; — mogućnosti, shvatanja u pogledu resursa i znanja (npr. kapital, vreme, ljudi, procesi (2.61), sistemi i tehnologije); — informacione sisteme (2.39), tokove informacija i procese (2.61) donošenja odluka (i formalnih i neformalnih); — odnose sa unutrašnjim zainteresovanim stranama (2.82), utiske o njima i njihove vrednosti; — kulturu organizacije (2.57); — standarde, smernice i modele koje je organizacija (2.57) usvojila i — formu i stepen ugovornih odnosa.
unutrašnje okruženje u kojem organizacija (2.57) teži da dostigne svoje ciljeve [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.3.1.2] NAPOMENA 1 uz termin: Unutrašnji kontekst može da obuhvati sledeće: — upravljanje, organizacione strukture, uloge i nadležnosti; — politike (2.60), ciljeve (2.56) i strategije koje su na pravom mestu za njihovo postizanje; — mogućnosti, shvatanja u pogledu resursa i znanja (npr. kapital, vreme, ljudi, procesi (2.61), sistemi i tehnologije); — informacione sisteme (2.39), tokove informacija i procese (2.61) donošenja odluka (i formalnih i neformalnih); — odnose sa unutrašnjim zainteresovanim stranama (2.82), utiske o njima i njihove vrednosti; — kulturu organizacije (2.57); — standarde, smernice i modele koje je organizacija (2.57) usvojila i — formu i stepen ugovornih odnosa.
-1
strukturirane aktivnosti koje je organizacija (2.57) preduzela da bi primenila ISMS
strukturirane aktivnosti koje je organizacija (2.57) preduzela da bi primenila ISMS
-1
veličina rizika (2.68) predstavljena kao kombinacija posledica (2.14) i njihovih verovatnoća (2.45) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.6.1.8, modifikovano – izbrisano je „ili kombinacija rizika” u definiciji]
veličina rizika (2.68) predstavljena kao kombinacija posledica (2.14) i njihovih verovatnoća (2.45) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.6.1.8, modifikovano – izbrisano je „ili kombinacija rizika” u definiciji]
-1
mogućnost da se nešto dogodi [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.6.1.1, modifikovano – izbrisane su napomene 1 i 2 uz termin]
mogućnost da se nešto dogodi [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.6.1.1, modifikovano – izbrisane su napomene 1 i 2 uz termin]
-1
skup međusobno povezanih ili međusobno delujućih elemenata organizacije (2.57) za uspostavljanje politika (2.60) i ciljeva (2.56), kao i procesa (2.61) za ostvarivanje tih ciljeva NAPOMENA 1 uz termin: Sistem menadžmenta može da se odnosi na jednu ili više disciplina. NAPOMENA 2 uz termin: Elementi sistema obuhvataju strukturu, uloge i odgovornosti, planiranje, funkcionisanje organizacije itd. NAPOMENA 3 uz termin: Predmet i područje primene sistema menadžmenta mogu da obuhvate organizaciju u (2.57) u celosti, specifične i identifikovane funkcije u organizaciji (2.57), specifične i identifikovane delove organizacije (2.57), ili jednu ili više funkcija u okviru grupe organizacija (2.57).
skup međusobno povezanih ili međusobno delujućih elemenata organizacije (2.57) za uspostavljanje politika (2.60) i ciljeva (2.56), kao i procesa (2.61) za ostvarivanje tih ciljeva NAPOMENA 1 uz termin: Sistem menadžmenta može da se odnosi na jednu ili više disciplina. NAPOMENA 2 uz termin: Elementi sistema obuhvataju strukturu, uloge i odgovornosti, planiranje, funkcionisanje organizacije itd. NAPOMENA 3 uz termin: Predmet i područje primene sistema menadžmenta mogu da obuhvate organizaciju u (2.57) u celosti, specifične i identifikovane funkcije u organizaciji (2.57), specifične i identifikovane delove organizacije (2.57), ili jednu ili više funkcija u okviru grupe organizacija (2.57).
-1
promenljiva kojoj se dodeljuje vrednost kao rezultat merenja (2.48) [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.15, modifikovano] NAPOMENA 1 uz termin: Termin mere se koristi za zajedničko upućivanje na osnovne mere (2.10), izvedene mere (2.22) i pokazatelje (2.30).
promenljiva kojoj se dodeljuje vrednost kao rezultat merenja (2.48) [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.15, modifikovano] NAPOMENA 1 uz termin: Termin mere se koristi za zajedničko upućivanje na osnovne mere (2.10), izvedene mere (2.22) i pokazatelje (2.30).
-1
proces (2.61) kojim se određuje vrednost NAPOMENA 1 uz termin: U kontekstu bezbednosti informacija (2.33), procesom (2.61) određivanja vrednosti zahtevaju se informacije o efektivnosti (2.24) sistema menadžmenta (2.46) bezbednošću informacija (2.33) i odgovarajućih kontrola (2.16), korišćenjem metode merenja (2.50), funkcije merenja (2.49), analitičkog modela (2.2) i kriterijuma odlučivanja (2.21).
proces (2.61) kojim se određuje vrednost NAPOMENA 1 uz termin: U kontekstu bezbednosti informacija (2.33), procesom (2.61) određivanja vrednosti zahtevaju se informacije o efektivnosti (2.24) sistema menadžmenta (2.46) bezbednošću informacija (2.33) i odgovarajućih kontrola (2.16), korišćenjem metode merenja (2.50), funkcije merenja (2.49), analitičkog modela (2.2) i kriterijuma odlučivanja (2.21).
-1
algoritam ili izračunavanje obavljeno da bi se kombinovale dve ili više osnovnih mera (2.10) [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.20]
algoritam ili izračunavanje obavljeno da bi se kombinovale dve ili više osnovnih mera (2.10) [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.20]
-1
logičan niz operacija, generički opisanih, koje se koriste u kvantifikovanju atributa (2.4) s obzirom na specificiranu skalu (2.80) [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.22, modifikovano – izbrisana je napomena 2 uz termin] NAPOMENA 1 uz termin: Vrsta metode merenja zavisi od prirode operacija koje koriste u kvantifikovanju atributa (2.4). Mogu se razlikovati sledeće dve vrste: — subjektivna: kvantifikacija koja obuhvata ljudski sud; — objektivna: kvantifikacija je zasnovana na numeričkim pravilima.
logičan niz operacija, generički opisanih, koje se koriste u kvantifikovanju atributa (2.4) s obzirom na specificiranu skalu (2.80) [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.22, modifikovano – izbrisana je napomena 2 uz termin] NAPOMENA 1 uz termin: Vrsta metode merenja zavisi od prirode operacija koje koriste u kvantifikovanju atributa (2.4). Mogu se razlikovati sledeće dve vrste: — subjektivna: kvantifikacija koja obuhvata ljudski sud; — objektivna: kvantifikacija je zasnovana na numeričkim pravilima.
-1
jedan ili više pokazatelja (2.30) i sa njima povezana tumačenja koja upućuju na informaconu potrebu (2.31)
jedan ili više pokazatelja (2.30) i sa njima povezana tumačenja koja upućuju na informaconu potrebu (2.31)
-1
utvrđivanje stanja sistema, procesa (2.61) ili aktivnosti NAPOMENA 1 uz termin: Da bi se utvrdilo stanje, može postojati potreba za proverom, nadgledanjem ili kritičkim posmatranjem.
utvrđivanje stanja sistema, procesa (2.61) ili aktivnosti NAPOMENA 1 uz termin: Da bi se utvrdilo stanje, može postojati potreba za proverom, nadgledanjem ili kritičkim posmatranjem.
-1
sposobnost da se dokaže pojava datog događaja (2.25) ili mere i entiteta koji su ih uzrokovali
sposobnost da se dokaže pojava datog događaja (2.25) ili mere i entiteta koji su ih uzrokovali
-1
neispunjenost zahteva (2.63)
neispunjenost zahteva (2.63)
-1
jedinka koju karakteriše merenje (2.48) svojih atributa (2.4)
jedinka koju karakteriše merenje (2.48) svojih atributa (2.4)
-1
rezultat koji treba ostvariti NAPOMENA 1 uz termin: Cilj može biti strateški, taktički ili radni. NAPOMENA 2 uz termin: Ciljevi se mogu odnositi na različite discipline (kao što su finansijski ciljevi, ciljevi u vezi sa zdravljem i bezbednošću i zaštitom životne sredine) i mogu se primeniti na različitim nivoima [(kao što su strateški nivo, nivo organizacije, projekta, proizvoda i procesa (2.61)]. NAPOMENA 3 uz termin: Cilj može biti iskazan i na druge načine, npr. kao željeni ishod, svrha, radni kriterijum, kao cilj bezbednosti informacija (2.33) ili korišćenjem drugih reči sličnog značenja (npr. sveukupni cilj, opšti cilj ili poseban cilj). NAPOMENA 4 uz termin: U kontekstu standarda sistema menadžmenta (2.46) bezbednošću informacija (2.33), ciljeve bezbednosti informacija (2.33) postavlja organizacija, u skladu sa politikom (2.60) bezbednosti informacija (2.33), da bi ostvarila specifične rezultate.
rezultat koji treba ostvariti NAPOMENA 1 uz termin: Cilj može biti strateški, taktički ili radni. NAPOMENA 2 uz termin: Ciljevi se mogu odnositi na različite discipline (kao što su finansijski ciljevi, ciljevi u vezi sa zdravljem i bezbednošću i zaštitom životne sredine) i mogu se primeniti na različitim nivoima [(kao što su strateški nivo, nivo organizacije, projekta, proizvoda i procesa (2.61)]. NAPOMENA 3 uz termin: Cilj može biti iskazan i na druge načine, npr. kao željeni ishod, svrha, radni kriterijum, kao cilj bezbednosti informacija (2.33) ili korišćenjem drugih reči sličnog značenja (npr. sveukupni cilj, opšti cilj ili poseban cilj). NAPOMENA 4 uz termin: U kontekstu standarda sistema menadžmenta (2.46) bezbednošću informacija (2.33), ciljeve bezbednosti informacija (2.33) postavlja organizacija, u skladu sa politikom (2.60) bezbednosti informacija (2.33), da bi ostvarila specifične rezultate.
-1
osoba ili grupa ljudi koji imaju sopstvene funkcije sa odgovornostima, ovlašćenjima i međusobnim odnosima za ostvarivanje svojih ciljeva (2.56) NAPOMENA 1 uz termin: Pojam organizacija obuhvata, ali nije ograničen na preduzetnike, kompaniju, korporaciju, firmu, preduzeće, organ vlasti, partnerstvo, dobrotvornu organizaciju ili instituciju, ili njihov deo ili kombinaciju, bez obzira na to da li su objedinjeni ili ne i da li su javnog ili privatnog karaktera.
osoba ili grupa ljudi koji imaju sopstvene funkcije sa odgovornostima, ovlašćenjima i međusobnim odnosima za ostvarivanje svojih ciljeva (2.56) NAPOMENA 1 uz termin: Pojam organizacija obuhvata, ali nije ograničen na preduzetnike, kompaniju, korporaciju, firmu, preduzeće, organ vlasti, partnerstvo, dobrotvornu organizaciju ili instituciju, ili njihov deo ili kombinaciju, bez obzira na to da li su objedinjeni ili ne i da li su javnog ili privatnog karaktera.
-1
napraviti ugovor na osnovu kojeg eksterna organizacija (2.57) obavlja deo funkcije ili procesa (2.61) organizacije (2.57) NAPOMENA 1 uz termin: Eksterna organizacija je izvan predmeta i područja primene sistema menadžmenta (2.46) iako su funkcija ili proces (2.61) obezbeđeni iz autsorsa u okviru njega.
napraviti ugovor na osnovu kojeg eksterna organizacija (2.57) obavlja deo funkcije ili procesa (2.61) organizacije (2.57) NAPOMENA 1 uz termin: Eksterna organizacija je izvan predmeta i područja primene sistema menadžmenta (2.46) iako su funkcija ili proces (2.61) obezbeđeni iz autsorsa u okviru njega.
-1
merljiv rezultat NAPOMENA 1 uz termin: Performansa se može odnositi bilo na kvalitativne ili kvantitativne nalaze. NAPOMENA 2 uz termin: Performansa se može odnositi na menadžment aktivnostima, procesima (2.61), proizvodima (uključujući usluge), sistemima ili organizacijama (2.57).
merljiv rezultat NAPOMENA 1 uz termin: Performansa se može odnositi bilo na kvalitativne ili kvantitativne nalaze. NAPOMENA 2 uz termin: Performansa se može odnositi na menadžment aktivnostima, procesima (2.61), proizvodima (uključujući usluge), sistemima ili organizacijama (2.57).
-1
namere i usmerenje organizacije (2.57) koje je zvanično iskazalo njeno najviše rukovodstvo (2.84)
namere i usmerenje organizacije (2.57) koje je zvanično iskazalo njeno najviše rukovodstvo (2.84)
-1
skup međusobno povezanih ili međusobno delujućih aktivnosti koji pretvara ulazne elemente u izlazne
skup međusobno povezanih ili međusobno delujućih aktivnosti koji pretvara ulazne elemente u izlazne
-1
svojstvo konzistentnog predviđenog ponašanja i rezultati
svojstvo konzistentnog predviđenog ponašanja i rezultati
-1
potreba ili očekivanje koje je iskazano, po pravilu podrazumevano ili obavezno NAPOMENA 1 uz termin: „Po pravilu podrazumevani” znači da je uobičajena ili zajednička praksa organizacije (2.57) i zainteresovane strane da su potrebe ili očekivanje koji se razmatraju podrazumevani. NAPOMENA 2 uz termin: Specificirani zahtev je zahtev koji je iskazan npr. u dokumentovanoj informaciji (2.23).
potreba ili očekivanje koje je iskazano, po pravilu podrazumevano ili obavezno NAPOMENA 1 uz termin: „Po pravilu podrazumevani” znači da je uobičajena ili zajednička praksa organizacije (2.57) i zainteresovane strane da su potrebe ili očekivanje koji se razmatraju podrazumevani. NAPOMENA 2 uz termin: Specificirani zahtev je zahtev koji je iskazan npr. u dokumentovanoj informaciji (2.23).
-1
rizik (2.68) koji ostaje nakon postupanja sa rizikom (2.79) NAPOMENA 1 uz termin: Preostali rizik može da sadrži neidentifikovani rizik (2.68). NAPOMENA 2 uz termin: Preostali rizik je poznat i kao „zadržan rizik”.
rizik (2.68) koji ostaje nakon postupanja sa rizikom (2.79) NAPOMENA 1 uz termin: Preostali rizik može da sadrži neidentifikovani rizik (2.68). NAPOMENA 2 uz termin: Preostali rizik je poznat i kao „zadržan rizik”.
-1
aktivnost koja se preduzima da bi se utvrdile pogodnost, adekvatnost i efektivnost (2.24) predmetne materije radi postizanja postavljenih ciljeva (2.54) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.8.2.2, modifikovano – izbrisana je napomena 1 uz termin]
aktivnost koja se preduzima da bi se utvrdile pogodnost, adekvatnost i efektivnost (2.24) predmetne materije radi postizanja postavljenih ciljeva (2.54) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.8.2.2, modifikovano – izbrisana je napomena 1 uz termin]
-1
određena jedinka koja se preispituje
određena jedinka koja se preispituje
-1
izjava kojom se opisuje šta treba ostvariti kao rezultat preispitivanja (2.65)
izjava kojom se opisuje šta treba ostvariti kao rezultat preispitivanja (2.65)
-1
efekat nesigurnosti na ciljeve [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 1.1, modifikovano] NAPOMENA 1 uz termin: Efekat je odstupanje od očekivanog – pozitivno ili negativno. NAPOMENA 2 uz termin: Nesigurnost je stanje čak i delimičnog nedostatka informacija u vezi sa razumevanjem ili poznavanjem događaja (2.25), njegovih posledica (2.14) ili verovatnoće nastanka (2.45). NAPOMENA 3 uz termin: Rizik se često karakteriše pozivanjem na potencijalne događaje (2.25) i posledice (2.14) ili njihovu kombinaciju. NAPOMENA 4 uz termin: Rizik se često izražava kao kombinacija posledica (2.14) nekog događaja (2.25) (uključujući i promene u okolnostima) i povezane verovatnoće (2.45) nastanka. NAPOMENA 5 uz termin: U kontekstu sistema menadžmenta (2.46) bezbednošću informacija (2.33), rizici po bezbednost informacija (2.33) mogu se izraziti kao efekat nesigurnosti na ciljeve (2.56) bezbednosti informacija (2.33). NAPOMENA 6 uz termin: Rizik po bezbednost informacija (2.33) je povezan sa mogućnošću da pretnje (2.83) iskoriste ranjivosti (2.89) informacione imovine ili grupe informacionih imovina i tako dovedu do štete u organizaciji (2.57).
efekat nesigurnosti na ciljeve [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 1.1, modifikovano] NAPOMENA 1 uz termin: Efekat je odstupanje od očekivanog – pozitivno ili negativno. NAPOMENA 2 uz termin: Nesigurnost je stanje čak i delimičnog nedostatka informacija u vezi sa razumevanjem ili poznavanjem događaja (2.25), njegovih posledica (2.14) ili verovatnoće nastanka (2.45). NAPOMENA 3 uz termin: Rizik se često karakteriše pozivanjem na potencijalne događaje (2.25) i posledice (2.14) ili njihovu kombinaciju. NAPOMENA 4 uz termin: Rizik se često izražava kao kombinacija posledica (2.14) nekog događaja (2.25) (uključujući i promene u okolnostima) i povezane verovatnoće (2.45) nastanka. NAPOMENA 5 uz termin: U kontekstu sistema menadžmenta (2.46) bezbednošću informacija (2.33), rizici po bezbednost informacija (2.33) mogu se izraziti kao efekat nesigurnosti na ciljeve (2.56) bezbednosti informacija (2.33). NAPOMENA 6 uz termin: Rizik po bezbednost informacija (2.33) je povezan sa mogućnošću da pretnje (2.83) iskoriste ranjivosti (2.89) informacione imovine ili grupe informacionih imovina i tako dovedu do štete u organizaciji (2.57).
-1
informativna odluka da se prihvati određeni rizik (2.68) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.7.1.6] NAPOMENA 1 uz termin: Prihvatanje rizika se može desiti bez postupanja sa rizikom (2.79) ili u toku procesa (2.61) postupanja sa rizikom (2.79). NAPOMENA 2 uz termin: Prihvaćeni rizici (2.68) su predmet praćenja (2.52) i preispitivanja (2.65).
informativna odluka da se prihvati određeni rizik (2.68) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.7.1.6] NAPOMENA 1 uz termin: Prihvatanje rizika se može desiti bez postupanja sa rizikom (2.79) ili u toku procesa (2.61) postupanja sa rizikom (2.79). NAPOMENA 2 uz termin: Prihvaćeni rizici (2.68) su predmet praćenja (2.52) i preispitivanja (2.65).
-1
proces razumevanja prirode rizika (2.68) i utvrđivanja nivoa rizika (2.44) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.6.1] NAPOMENA 1 uz termin: Analiza rizika obezbeđuje osnovu za vrednovanje rizika (2.74) i odluke o postupanju sa rizikom (2.79). NAPOMENA 2 uz termin: Analiza rizika obuhvata procenu rizika.
proces razumevanja prirode rizika (2.68) i utvrđivanja nivoa rizika (2.44) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.6.1] NAPOMENA 1 uz termin: Analiza rizika obezbeđuje osnovu za vrednovanje rizika (2.74) i odluke o postupanju sa rizikom (2.79). NAPOMENA 2 uz termin: Analiza rizika obuhvata procenu rizika.
-1
sveobuhvatni proces (2.61) identifikacije rizika (2.75), analize rizika (2.70) i vrednovanja rizika (2.74) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.4.1]
sveobuhvatni proces (2.61) identifikacije rizika (2.75), analize rizika (2.70) i vrednovanja rizika (2.74) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.4.1]
-1
neprekidni i iterativni procesi (2.61) koje organizacija obavlja da bi obezbedila, delila ili pribavila informacije, kao i da bi učestvovala u dijalogu sa zainteresovanim stranama (2.82) u vezi sa menadžmentom rizikom (2.68) NAPOMENA 1 uz termin: Informacija se može odnositi na postojanje rizika, njegovu prirodu, oblik, verovatnoću nastanka (2.45), značaj, vrednovanje, prihvatljivost i postupanje. NAPOMENA 2 uz termin: Konsultacija je dvosmerni proces (2.51) informativne komunikacije između organizacije (2.57) i njenih zainteresovanih (2.82) u vezi sa pitanjem pre donošenja odluke ili određivanja usmerenja na to pitanje. Konsultacija je: — proces (2.61) koji utiče na odluku kroz delovanje više nego prinudom i — ulazni element za donošenje odluke, ali ne zajedničko donošenje odluke.
neprekidni i iterativni procesi (2.61) koje organizacija obavlja da bi obezbedila, delila ili pribavila informacije, kao i da bi učestvovala u dijalogu sa zainteresovanim stranama (2.82) u vezi sa menadžmentom rizikom (2.68) NAPOMENA 1 uz termin: Informacija se može odnositi na postojanje rizika, njegovu prirodu, oblik, verovatnoću nastanka (2.45), značaj, vrednovanje, prihvatljivost i postupanje. NAPOMENA 2 uz termin: Konsultacija je dvosmerni proces (2.51) informativne komunikacije između organizacije (2.57) i njenih zainteresovanih (2.82) u vezi sa pitanjem pre donošenja odluke ili određivanja usmerenja na to pitanje. Konsultacija je: — proces (2.61) koji utiče na odluku kroz delovanje više nego prinudom i — ulazni element za donošenje odluke, ali ne zajedničko donošenje odluke.
-1
projektni zadatak na osnovu kojeg se vrednuje značaj rizika (2.68) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.1.3.3] NAPOMENA 1 uz termin: Kriterijumi rizika se zasnivaju na ciljevima organizacije, i u eksternom (2.27) i u internom kontekstu (2.42). NAPOMENA 2 uz termin: Kriterijumi rizika se mogu izvesti iz standarda, zakona, politika (2.60) i drugih zahteva (2.63).
projektni zadatak na osnovu kojeg se vrednuje značaj rizika (2.68) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.1.3.3] NAPOMENA 1 uz termin: Kriterijumi rizika se zasnivaju na ciljevima organizacije, i u eksternom (2.27) i u internom kontekstu (2.42). NAPOMENA 2 uz termin: Kriterijumi rizika se mogu izvesti iz standarda, zakona, politika (2.60) i drugih zahteva (2.63).
-1
proces (2.61) upoređivanja rezultata analize rizika (2.70) sa kriterijumima rizika (2.73) kako bi se utvrdilo da li je rizik (2.68) i/ili njegov značaj prihvatljiv ili tolerantan [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.7.1] NAPOMENA 1 uz termin: Vrednovanje rizika pomaže u odlučivanju o postupanju sa rizikom (2.79).
proces (2.61) upoređivanja rezultata analize rizika (2.70) sa kriterijumima rizika (2.73) kako bi se utvrdilo da li je rizik (2.68) i/ili njegov značaj prihvatljiv ili tolerantan [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.7.1] NAPOMENA 1 uz termin: Vrednovanje rizika pomaže u odlučivanju o postupanju sa rizikom (2.79).
-1
proces (2.61) otkrivanja, prepoznavanja i opisivanja rizika (2.68) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.5.1] NAPOMENA 1 uz termin: Identifikacija rizika obuhvata identifikaciju izvora rizika, događaja (2.25), njihovih uzroka i njihovih potencijalnih posledica (2.14). NAPOMENA 2 uz termin: Identifikacija rizika može da obuhvata istorijske podatke, teorijsku analizu, informativna i ekspertska mišljenja i potrebe zainteresovanih strana (2.82).
proces (2.61) otkrivanja, prepoznavanja i opisivanja rizika (2.68) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.5.1] NAPOMENA 1 uz termin: Identifikacija rizika obuhvata identifikaciju izvora rizika, događaja (2.25), njihovih uzroka i njihovih potencijalnih posledica (2.14). NAPOMENA 2 uz termin: Identifikacija rizika može da obuhvata istorijske podatke, teorijsku analizu, informativna i ekspertska mišljenja i potrebe zainteresovanih strana (2.82).
-1
koordinisane aktivnosti radi usmeravanja i kontrolisanja neke organizacije (2.57) u vezi sa rizikom (2.68) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 2.1]
koordinisane aktivnosti radi usmeravanja i kontrolisanja neke organizacije (2.57) u vezi sa rizikom (2.68) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 2.1]
-1
sistematska primena politika (2.60) menadžmenta, procedura i prakse na aktivnosti komuniciranja, konsultovanja, uspostavljanja konteksta i identifikovanja, analiziranja, vrednovanja, postupanja, praćenja i preispitivanja rizika (2.68) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.1, modifikovano – dodata je napomena 1 uz termin] NAPOMENA 1 uz termin: U ISO/IEC 27005 se koristi pojam „proces” (2.61) da bi se opisao sveukupni menadžment rizikom. Elementi unutar procesa (2.61) menadžmenta rizikom (2.76) nazvani su „aktivnosti”.
sistematska primena politika (2.60) menadžmenta, procedura i prakse na aktivnosti komuniciranja, konsultovanja, uspostavljanja konteksta i identifikovanja, analiziranja, vrednovanja, postupanja, praćenja i preispitivanja rizika (2.68) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.1, modifikovano – dodata je napomena 1 uz termin] NAPOMENA 1 uz termin: U ISO/IEC 27005 se koristi pojam „proces” (2.61) da bi se opisao sveukupni menadžment rizikom. Elementi unutar procesa (2.61) menadžmenta rizikom (2.76) nazvani su „aktivnosti”.
-1
osoba ili entitet čija je nadležnost da upravlja rizikom (2.68) i koja za to ima ovlašćenje [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.5.1.5]
osoba ili entitet čija je nadležnost da upravlja rizikom (2.68) i koja za to ima ovlašćenje [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.5.1.5]
-1
proces (2.61) modifikovanja rizika (2.68) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.8.1, modifikovano – „odluka” je zamenjena sa „izbor” u napomeni 1 uz termin] NAPOMENA 1 uz termin: Postupanje sa rizikom može da obuhvata sledeće: — izbegavanje rizika (2.68) odlučivanjem da se ne počinje ili ne nastavlja sa aktivnošću koja dovodi do rizika (2.68); — prihvatanje ili povećanjenje rizika (2.68) u cilju praćenja povoljne prilike; — otklanjanje izvora rizika (2.68); — promena verovatnoće nastanka (2.45); — promena posledica (2.14); — deljenje rizika (2.68) sa drugom stranom ili stranama (uključujući ugovore i finansijske rizike) i — zadržavanje rizika (2.68) pomoću informativnog izbora. NAPOMENA 2 uz termin: Postupanja sa rizikom koja se bave negativnim posledicama (2.14) ponekad se odnose na „ublažavanje rizika”, „otklanjanje rizika”, „sprečavanje rizika” i „redukciju rizika”. NAPOMENA 3 uz termin: Postupanje sa rizikom (2.68) može stvoriti nove rizike (2.68) ili modifikovati postojeće.
proces (2.61) modifikovanja rizika (2.68) [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.8.1, modifikovano – „odluka” je zamenjena sa „izbor” u napomeni 1 uz termin] NAPOMENA 1 uz termin: Postupanje sa rizikom može da obuhvata sledeće: — izbegavanje rizika (2.68) odlučivanjem da se ne počinje ili ne nastavlja sa aktivnošću koja dovodi do rizika (2.68); — prihvatanje ili povećanjenje rizika (2.68) u cilju praćenja povoljne prilike; — otklanjanje izvora rizika (2.68); — promena verovatnoće nastanka (2.45); — promena posledica (2.14); — deljenje rizika (2.68) sa drugom stranom ili stranama (uključujući ugovore i finansijske rizike) i — zadržavanje rizika (2.68) pomoću informativnog izbora. NAPOMENA 2 uz termin: Postupanja sa rizikom koja se bave negativnim posledicama (2.14) ponekad se odnose na „ublažavanje rizika”, „otklanjanje rizika”, „sprečavanje rizika” i „redukciju rizika”. NAPOMENA 3 uz termin: Postupanje sa rizikom (2.68) može stvoriti nove rizike (2.68) ili modifikovati postojeće.
-1
uređeni skup vrednosti, neprekidnih ili diskretnih, ili skup kategorija na koje se atribut (2.4) preslikava [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.35, modifikovano] NAPOMENA 1 uz termin: Vrsta skale zavisi od prirode odnosa između vrednosti na skali. Obično se definišu sledeće četiri vrste skala: — nominalna: vrednosti merenja (2.48) su jasno određene; — redna: vrednosti merenja (2.48) su rangirane; — sa intervalima: vrednosti merenja (2.48) imaju ista odstojanja koja odgovaraju istim veličinama atributa (2.4); — proporcionalna: vrednosti merenja (2.48) imaju ista odstojanja koja odgovaraju istim veličinama atributa (2.4), gde vrednost nule znači da nema atributa. Ovo su samo primeri vrsta skale.
uređeni skup vrednosti, neprekidnih ili diskretnih, ili skup kategorija na koje se atribut (2.4) preslikava [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.35, modifikovano] NAPOMENA 1 uz termin: Vrsta skale zavisi od prirode odnosa između vrednosti na skali. Obično se definišu sledeće četiri vrste skala: — nominalna: vrednosti merenja (2.48) su jasno određene; — redna: vrednosti merenja (2.48) su rangirane; — sa intervalima: vrednosti merenja (2.48) imaju ista odstojanja koja odgovaraju istim veličinama atributa (2.4); — proporcionalna: vrednosti merenja (2.48) imaju ista odstojanja koja odgovaraju istim veličinama atributa (2.4), gde vrednost nule znači da nema atributa. Ovo su samo primeri vrsta skale.
-1
dokument kojim se specificiraju autorizovani načini za realizaciju bezbednosti
dokument kojim se specificiraju autorizovani načini za realizaciju bezbednosti
-1
osoba ili organizacija (2.57) koja može da utiče, da bude pod uticajem, ili smatra da je pod uticajem odluke ili aktivnosti [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.2.1.1, modifikovano – izbrisana je napomena 1 uz termin]
osoba ili organizacija (2.57) koja može da utiče, da bude pod uticajem, ili smatra da je pod uticajem odluke ili aktivnosti [IZVOR: ISO Guide 73:2009, 3.2.1.1, modifikovano – izbrisana je napomena 1 uz termin]
-1
potencijalni uzrok nekog neželjenog incidenta koji može dovesti do štete na sistemu ili u organizaciji (2.57)
potencijalni uzrok nekog neželjenog incidenta koji može dovesti do štete na sistemu ili u organizaciji (2.57)
-1
osoba ili grupa ljudi koji usmeravaju organizaciju (2.57) i upravljaju njome sa najvišeg nivoa NAPOMENA 1 uz termin: Najviše rukovodstvo ima moć da delegira ovlašćenja i obezbeđuje resurse u okviru organizacije (2.57). NAPOMENA 2 uz termin: Ukoliko predmet i područje primene sistema menadžmenta (2.46) obuhvataju samo deo organizacije (2.57), onda je najviše rukovodstvo ono koje usmerava i upravlja tim delom organizacije.
osoba ili grupa ljudi koji usmeravaju organizaciju (2.57) i upravljaju njome sa najvišeg nivoa NAPOMENA 1 uz termin: Najviše rukovodstvo ima moć da delegira ovlašćenja i obezbeđuje resurse u okviru organizacije (2.57). NAPOMENA 2 uz termin: Ukoliko predmet i područje primene sistema menadžmenta (2.46) obuhvataju samo deo organizacije (2.57), onda je najviše rukovodstvo ono koje usmerava i upravlja tim delom organizacije.
-1
samostalna organizacija koja daje podršku razmeni informacija unutar zajednice koja deli informacije (2.38)
samostalna organizacija koja daje podršku razmeni informacija unutar zajednice koja deli informacije (2.38)
-1
pojedinačna veličina, definisana i usvojena konvencijom, sa kojom se ostale veličine iste vrste upoređuju sa ciljem da se izrazi njihova jačina u odnosu na tu veličinu [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.40, modifikovano]
pojedinačna veličina, definisana i usvojena konvencijom, sa kojom se ostale veličine iste vrste upoređuju sa ciljem da se izrazi njihova jačina u odnosu na tu veličinu [IZVOR: ISO/IEC 15939:2007, 2.40, modifikovano]
-1
potvrđivanje pružanjem objektivnog dokaza da su ispunjeni zahtevi (2.63) za specifičnu predviđenu upotrebu ili primenu [IZVOR: ISO 9000:2015, 3.8.12, modifikovano]
potvrđivanje pružanjem objektivnog dokaza da su ispunjeni zahtevi (2.63) za specifičnu predviđenu upotrebu ili primenu [IZVOR: ISO 9000:2015, 3.8.12, modifikovano]
-1
potvrđivanje pružanjem objektivnog dokaza da su ispunjeni specificirani zahtevi (2.63) [IZVOR: ISO 9000:2015, 3.8.4] NAPOMENA 1 uz termin: Ovo se može takođe nazvati i ispitivanje usklađenosti.
potvrđivanje pružanjem objektivnog dokaza da su ispunjeni specificirani zahtevi (2.63) [IZVOR: ISO 9000:2015, 3.8.4] NAPOMENA 1 uz termin: Ovo se može takođe nazvati i ispitivanje usklađenosti.
-1
slabost neke imovine ili kontrole (2.16) koju jedna ili više pretnji (2.83) mogu da iskoriste
slabost neke imovine ili kontrole (2.16) koju jedna ili više pretnji (2.83) mogu da iskoriste