Standardi su deo našeg svakodnevnog života a da toga najčešće nismo svesni. Ako o standardima mislimo kao o formuli kojom se opisuje najbolji način da nešto uradimo, pomoć koju mogu pružiti je dragocena.
Preduzeća koja u svom poslovanju primenjuju standarde imaju višestruke koristi, bilo da su to internacionalne kompanije ili lokalni preduzetnici. Korišćenje standarda donosi pozitivne efekte svakoj organizaciji, bez obzira na njenu veličinu - standardi su podjednako korisni velikim, srednjim i malim privrednim društvima.
Standardi nude niz moćnih poslovnih i marketinških alata za pravna lica svih veličina jer mogu da obuhvate veliki spektar aktivnosti koje preduzima organizacija - bilo da je reč o izradi proizvoda, upravljanju procesom, pružanju usluga ili nabavci materijala.
Standardi su strateški alat koji daje smernice kompanijama ka što efikasnijem poslovanju, povećanju produktivnosti i smanjenju troškova.
U javnom sektoru, standardi omogućavaju veću transparentnost i konkurentnost u javnim nabavkama i obezbeđuju bitne zahteve za industriju tako što se na njih poziva u propisima i zakonima.
Kada su proizvodi i usluge usklađeni sa važećim standardima, potrošači mogu da imaju poverenja u njihovu bezbednost, pouzdanost i kvalitet.
Poslovanje u skladu sa standardima donosi tehnološke, ekonomske i društvene koristi.