Standardi su strateški alat koji daje smernice kompanijama ka što efikasnijem poslovanju, povećanju produktivnosti i smanjenju troškova. Takođe, standardi pružaju pomoć privrednim subjektima u suočavanju sa nekim od najzahtevnijih izazova savremenog poslovanja i omogućavaju im pristup novim tržištima. Ujednačavanjem kriterijuma, zemljama u razvoju se olakšava slobodna i fer globalna trgovina.
Brojne koristi koje standardi donose privatnom sektoru obuhvataju:
▸ Smanjenje troškova proizvodnje i transakcija: Smanjenje raznolikosti i racionalizacija procesa vode do ekonomije obima. Dodatna korist ogleda se u omogućenom širem izboru dobavljača komponenata i podsklopova, a sve u skladu sa postavljenim standardima;
▸Povećane tržišne mogućnosti: Veliki broj robe/dobara postao je standardizovan na brojnim tržištima. Usklađenost sa tako standardizovanom robom/dobrima proizvođaču pruža mogućnost da pristupa većem broju tržišta umesto da bude ograničen na jedno tržište zbog upotrebe različitih standarda;
▸Konkurentno pozicioniranje: Uključivanje u proces donošenja standarda omogućava proizvođačima i dobavljačima da predvide razvoj tržišta. Na primer, kompanije koje su lideri u tehnološkom razvoju na tržištu mogu inicirati da standardi njihovih kompanija postanu osnova za nacionalne ili čak međunarodne standarde, što bi dodatno poboljšalo njihovu poziciju na tržištu;
▸Unapređenje upravljanja rizikom: Rizici koji su povezani sa uvođenjem tehničkih propisa ili uvođenjem novih tehnologija mogu se ublažiti odgovarajućom upotrebom standarda. Ako se tehnički propis poziva na priznate, proverene standarde, smanjuje se rizik od neusklađenosti prilikom objavljivanja novog tehničkog propisa.