Telefon: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Prodaja standarda: prodaja@iss.rs Seminari, obuke: iss-edukacija@iss.rs Informacije o standardima: infocentar@iss.rs
Stevana Brakusa 2, 11030 Beograd
Glavni meni

zahtev

engleski

Termin
requirement
Opis

need or expectation that is stated, generally implied or obligatory Note 1 to entry: “Generally implied” means that it is custom or common practice for the organization (3.2.1) and interested parties (3.2.3) that the need or expectation under consideration is implied. Note 2 to entry: A specified requirement is one that is stated, for example in documented information (3.8.6). Note 3 to entry: A qualifier can be used to denote a specific type of requirement, e.g. product (3.7.6) requirement, quality management (3.3.4) requirement, customer (3.2.4) requirement, quality requirement (3.6.5). Note 4 to entry: Requirements can be generated by different interested parties or by the organization itself. Note 5 to entry: It can be necessary for achieving high customer satisfaction (3.9.2) to fulfil an expectation of a customer even if it is neither stated nor generally implied or obligatory. Note 6 to entry: This constitutes one of the common terms and core definitions for ISO management system standards given in Annex SL of the Consolidated ISO Supplement to the ISO/IEC Directives, Part 1. The original definition has been modified by adding Notes 3 to 5 to entry.

srpski

Termin
zahtev
Opis

potreba ili očekivanje koji su iskazani, opštepodrazumevani ili obavezujući NAPOMENA 1 uz termin: „Opštepodrazumevani” znači da je uobičajena ili zajednička praksa organizacije (3.2.1) i zainteresovanih strana (3.2.3) da su potreba ili očekivanje koji se razmatraju podrazumevani. NAPOMENA 2 uz termin: Specificirani zahtev je zahtev koji je iskazan, npr. u dokumentovanoj informaciji (3.8.6). NAPOMENA 3 uz termin: Kvalifikator može da se koristi da označi specifičan tip zahteva, npr. zahtev za proizvod (3.7.6), zahtev menadžmenta kvalitetom (3.3.4), zahtev korisnika (3.2.4), zahtev za kvalitet (3.6.5). NAPOMENA 4 uz termin: Zahteve mogu da generišu različite zainteresovane strane ili sama organizacija. NAPOMENA 5 uz termin: Može biti neophodno da se za postizanje visokog zadovoljstva korisnika (3.9.2) ispuni očekivanje korisnika, čak i ako ono nije ni navedeno, ni opštepodrazumevano, niti obavezno. NAPOMENA 6 uz termin: Ovaj termin predstavlja jedan od zajedničkih termina i ključnih definicija za ISO standarde za sisteme menadžmenta koji su dati u Prilogu SL konsolidovanog ISO dodatka za ISO/IEC Direktive, Deo 1. Originalna definicija je izmenjena dodavanjem napomena od 3 do 5 uz termin.

srpski

Termin
zahtev
Opis

potreba ili očekivanje koji su iskazani, opštepodrazumevani ili obavezujući NAPOMENA 1 uz termin: „Opštepodrazumevani” znači da je uobičajena ili zajednička praksa organizacije (3.2.1) i zainteresovanih strana (3.2.3) da su potreba ili očekivanje koji se razmatraju podrazumevani. NAPOMENA 2 uz termin: Specificirani zahtev je zahtev koji je iskazan, npr. u dokumentovanoj informaciji (3.8.6). NAPOMENA 3 uz termin: Kvalifikator može da se koristi da označi specifičan tip zahteva, npr. zahtev za proizvod (3.7.6), zahtev menadžmenta kvalitetom (3.3.4), zahtev korisnika (3.2.4), zahtev za kvalitet (3.6.5). NAPOMENA 4 uz termin: Zahteve mogu da generišu različite zainteresovane strane ili sama organizacija. NAPOMENA 5 uz termin: Može biti neophodno da se za postizanje visokog zadovoljstva korisnika (3.9.2) ispuni očekivanje korisnika, čak i ako ono nije ni navedeno, ni opštepodrazumevano, niti obavezno. NAPOMENA 6 uz termin: Ovaj termin predstavlja jedan od zajedničkih termina i ključnih definicija za ISO standarde za sisteme menadžmenta koji su dati u Prilogu SL konsolidovanog ISO dodatka za ISO/IEC Direktive, Deo 1. Originalna definicija je izmenjena dodavanjem napomena od 3 do 5 uz termin.

Povezani standardi

Povezani ICS-ovi

Nema informacija