ability to apply knowledge and skills to achieve a desired result Note 1 to entry: In the context of assessment: — it is the possession of adequate knowledge (3.12) and skills (3.18) by education (3.9) or training (3.19) to use, interpret and deliver assessments (3.2) to a level of performance (3.17) defined by professional guidelines — it refers to the assessor as well as to all those working under the assessor’s supervision, where appropriate, and not to the assessment participant — it does not necessarily imply eligibility to practise in all countries. Note 2 to entry: This constitutes one of the common terms and core definitions for ISO management system standards given in Annex SL of the Consolidated ISO Supplement to the ISO/IEC Directives, Part 1.
спoсобност да се примене знања и вештине за постизање жељеног резултата
Напомена 1 уз термин: У контексту оцењивања:
– то је поседовање адекватних знања (3.12) и вештина (3.18) стечених образовањем (3.9) или обуком (3.19) за коришћење, тумачење и спровођење оцењивања (3.2) до нивоа перформанси (3.17) дефинисаног професионалним смерницама;
– односи се на оцењивача, као и на све оне који раде под надзором оцењивача, где је то прикладно, а не на учесника у оцењивању;
– не значи нужно испуњавање услова за рад у свим земљама.
Напомена 2 уз термин: Ово представља један од уобичајених термина и основних дефиниција за ISO стандарде система менаџмента, који су дати у Прилогу СЛ Консолидованог ISO додатка ISO/IEC Директивама, Део 1.