Zahvaljujući tome što koriste konsultantske usluge, mnoge kompanije su unapredile svoje procese i povećale profit. Nudeći specijalizovano znanje i iskustvo, konsultanti u današnje vreme nude širok obim usluga i podrške – od bolje promocije proizvoda, preko obuke zaposlenih, do predloga za reorganizaciju kompanije, te nije ni čudo što se sve više kompanija okreće korišćenju ovakvih usluga.
Kako bi se povećala transparentnost i efektivnost, i za klijenta i za konsultanta, kao i da bi se ovakvim uslugama bolje upravljalo, objavljen je novi standard SRPS ISO 20700:2018, Smernice za menadžment konsultantskim uslugama. Ovaj standard se oslanja na istraživanja i iskustvo iz širokog spektra konsultantskih usluga širom sveta i pružajući praktične smernice, zasnovane na rezultatima, pomaže ne samo konsultantima da budu još efikasniji nego i samom razvoju te profesije. Njime se, takođe, poseban akcenat stavlja na važnost razumevanja potreba klijenta.
SRPS ISO 20700:2018 je koristan za sve konsultantske kuće bez obzira na veličinu i fokusira se na inovacije, kao i na etičko ponašanje, a koristan je i klijentima jer im pomaže da razumeju šta mogu da očekuju od konsultanta.