Telefon: (011) 7541-421, 3409-301, 3409-335, 6547-293, 3409-310
E-mail: Prodaja standarda: prodaja@iss.rs Seminari, obuke: iss-edukacija@iss.rs Informacije o standardima: infocentar@iss.rs
Stevana Brakusa 2, 11030 Beograd
Glavni meni

Međunarodni dan akreditacije - stvaranje sigurnijeg sveta

Međunarodni dan akreditacije obeležava se svake godine 9. juna, u cilju promovisanja njenog značaja. Na globalnom nivou, odgovorne organizacije koje koordinišu aktivnosti akreditacije su International Laboratory Accreditation Cooperation (ILAC) i International Accreditation Forum (IAF). U našoj zemlji, ovlašćeno telo je Akreditaciono telo Srbije (ATS), a Dan akreditacije u RS obeležava se 28. juna. Naime, tog dana, sada već davne 2000. godine, dodeljena je prva nacionalna akreditacija.

Jedan od izazova današnjice je stvaranje veće sigurnosti u svim aspektima života – od sigurnijih svakodnevnih proizvoda i hrane, do bezbednog korišćenja aparata u domaćinstvu i na radnim mestima. Zahvaljujući međunarodnim standardima, naročito u okviru sistema menadžmenta, sve zainteresovane strane (poslodavci, radnici, potrošači i država) će imati ispunjena očekivanja. Organizacije koje žele da poboljšaju efikasnost svojih procesa i povećaju poverenje u njihove proizvode ili usluge, odlučuju se za poslovanje u skladu sa najboljom svetskom praksom, odnosno standardima. Njihova primena je na dobrovoljnoj osnovi, kao i sam postupak sertifikacije. Ipak, angažovanje nezavisnih stručnjaka i dobijanje sertifikata od tzv. „treće strane“ ima posebnu težinu, naročito prilikom nastupa na stranim tržištima. Zbog toga, svaka organizacija koja želi da poveća poverenje u kvalitet odlučiće se za dobijanje sertifikata.

Međutim, postavlja se novo pitanje: kako osigurati kompetentnost sertifikacionih tela, kako bi njihov sertifikat zaista predstavljao garanciju kvaliteta? Da bi se to postiglo, vrši se njihova provera, kroz akreditaciju. Tek nakon adekvatne procene od strane ovlašćenog tela, i dobijanja odobrenja, sertifikaciono telo postaje akreditovano za pružanje svojih usluga. Time se obezbeđuje i veće poverenje u njihov rad.